Honda MSX125

Het is inderdaad stil.. Ik kom zelf helaas niet aan rijden toe, maar hopelijk richting de zomer wel weer meer tijd en dan weer wat leven in de brouwerij schoppen hier :]
 
Ik moet nog even mn zuiger vervangen, het uiteindelijke resultaat van een afstelfoutje in het begin :+

msx1.jpeg
 
Zo wat is er Gebeurt ? nog nooit gezien .
Gewoon, met een big bore kit kom je opeens in gebieden van de ontstekingsmap waar je anders alleen met gas los zou komen (en dan maakt het niet uit) omdat je het gas minder ver open hoeft te draaien.
Beetje gepingel en dan doet ie zoiets :p
 
Gewoon, met een big bore kit kom je opeens in gebieden van de ontstekingsmap waar je anders alleen met gas los zou komen (en dan maakt het niet uit) omdat je het gas minder ver open hoeft te draaien.
Beetje gepingel en dan doet ie zoiets :p
Verder nog nieuws ?
 
Standaard kop (wel een beetje in gedremeld dat alles een beetje fatsoenlijk aansluit), TB nokkenas, dubbele klepveren, 28mm gasklep (doet geen ruk), TB 186cc kit, eoa polini powerfilter, yumanishi 1:1 4e versnelling, 16-31 vertanding, aliexpress oliekoeler, aliexpress uitlaatje (met sinds vandaag een CB1 demper), zelf aangepaste mapping op de originele ECU.
 
Standaard kop (wel een beetje in gedremeld dat alles een beetje fatsoenlijk aansluit), TB nokkenas, dubbele klepveren, 28mm gasklep (doet geen ruk), TB 186cc kit, eoa polini powerfilter, yumanishi 1:1 4e versnelling, 16-31 vertanding, aliexpress oliekoeler, aliexpress uitlaatje (met sinds vandaag een CB1 demper), zelf aangepaste mapping op de originele ECU.
Ja dat leuk wat meer Info. zo`n standaard kop heeft wel heel kleine klepjes ( doorlaat ) om zo`n Grote cilinder te voeden .
is hij al op de Bank geweest voor een goede afstelling . en uitdraai op papier best handig om te weten en te laten zien aan ons . nog Foto`s ? van de Bike ( Blok )
 
Heb er gewoon een wideband lambdasonde in gehangen, displaytje met een arduino gemaakt zodat ik die uit kon lezen samen met de gasklepstand, veel meer info heb je niet nodig om dat goed te krijgen icm hondaflasher software (geloof dat er een aantal pagina's terug wel ergens een foto staat)
Al heb ik die sonde er gisteren uit gehaald, ding staat verder wel goed nou.
Testbank heb ik niet zoveel behoefte aan, het zal wel ergens tussen de 10 & 15pk liggen. Eigenlijk wil ik nog een keer een andere kop dr op zetten zodat ie bovenin wel doortrekt (nu zit er boven de 7000 weinig fut meer in)
Misschien dat ik deze week nog even een behuizingkje probeer te knutselen voor het powerfilter zodat ie wat minder aanwezig is (de originele filterbak is er af gehaald om de oliekoeler daar te hangen)

MSX30.jpg


Gezien de foto was ik de Kitaco achterveer, kepspeed achterbrug en Kitaco voorveren ook nog vergeten :+ (samen met wat andere knutseldingetjes)
 
Ik zit ff beetje op Motoroccasion te kijken, misschien nog een leuke gele van 2016 te koop voor een nette prijs. Kom ik dus die nieuwe tegen. Wat een gruwelijk lelijk gedrocht heeft Honda neergezet. Dan gaat het al slecht met je business in Europa en dan maak je van iets moois (2016+) zoiets lelijks. Kan er met mijn pet niet bij. Beter hadden ze van het vorige model een 250 of 300 gemaakt.

1621846904776.png
 
Ik zit ff beetje op Motoroccasion te kijken, misschien nog een leuke gele van 2016 te koop voor een nette prijs. Kom ik dus die nieuwe tegen. Wat een gruwelijk lelijk gedrocht heeft Honda neergezet. Dan gaat het al slecht met je business in Europa en dan maak je van iets moois (2016+) zoiets lelijks. Kan er met mijn pet niet bij. Beter hadden ze van het vorige model een 250 of 300 gemaakt.

Bekijk bijlage 1636302

Dat was ook mijn eerste gedachte, en het hele sentiment op facebook/fora zodra men de eerste foto's van het nieuwe (2021) model zag. Maar ik moet zeggen dat ik er steeds maar aan begin te wennen :9
Vooral die 5-spaaks velgen vind ik er strak uitzien en die 0,2pk extra (volgens Honda) zijn natuurlijk ook lachen (al zal je er niks van merken)
 
Dat was ook mijn eerste gedachte, en het hele sentiment op facebook/fora zodra men de eerste foto's van het nieuwe (2021) model zag. Maar ik moet zeggen dat ik er steeds maar aan begin te wennen :9
Vooral die 5-spaaks velgen vind ik er strak uitzien en die 0,2pk extra (volgens Honda) zijn natuurlijk ook lachen (al zal je er niks van merken)

Ik blijf toch bij dat 2e model. :) 0,2 pk extra hoeft niets te zeggen met Euro5. Mijn ervaring tot nu toe met Euro5 is dat het allemaal minder vlot loopt dan Euro4 of nog van daarvoor bij eenzelfde cilinderinhoud. Kan dat nog niet helemaal een goede plek geven, maar zo'n gevoel heb ik. Ik moet nog wat meer motoren rijden met een Euro5-blok om te zien of mijn gevoel klopt.
 
Mij is alleen opgevallen dat bijna alle euro5 modellen van Honda luider zijn dan de euro4.
Zelfs de Gold Wing is duidelijk luider.
Ik werk bij een Honda dealer hier in Oostenrijk.
 
Mij is alleen opgevallen dat bijna alle euro5 modellen van Honda luider zijn dan de euro4.
Zelfs de Gold Wing is duidelijk luider.
Ik werk bij een Honda dealer hier in Oostenrijk.

Voor Euro5 moet dat bij een rijdende test zelfs nog 3dB minder zijn dan bij Euro4. Dus de helft minder geluid.
Vreemd dat het dan allemaal luider klinkt. dB-meter erbij gehouden?
 
Ja, en dat is er aan af te zien 😅

Afgelopen zondag een stuk TET gereden;
MSX31.jpg


Wilde net vragen waar je die tractorbanden voor had en of dat een beetje rijdt maar het wordt me ineens duidelijk... :t

Zit er trouwens qua kwaliteit nog verschil tussen de 2013 en 2016 modellen of zijn ze alleen esthetisch anders:?
 
Zit in die Grom 2021 ook nog die Oliespinner ???
Ik dacht dat Honda slimmer was, zo moeilijk kan het niet zijn om er een Oliefilter op te maken ?
Ik denk dat die nieuwe Monkey 2021 een groot succes word, heeft hetzelfde blok.

Mvg

Pinkpanther
 
Waarom heeft iedereen zo'n hekel aan die olieslingeraar? Als ik zie wat voor troep daar in achter blijft werkt die perfect en je onderhoudsinterval daarvan is slechts 12000km, de ingenieurs hebben daar langer voor gestudeerd dan ik dus ik ga er vanuit dat er een logica achter zit. Daarnaast is het gewicht van die slingeraar verantwoordelijk voor een deel van het koppel en geeft het dat blokje zijn eigen "karakter". Het is inderdaad even wennen dat het geen filter heeft (filtergaasje niet meegerekend), maar ik zie het probleem niet, een papieren pakking is de kosten ook niet.
 
Zit in die Grom 2021 ook nog die Oliespinner ???
Ik dacht dat Honda slimmer was, zo moeilijk kan het niet zijn om er een Oliefilter op te maken ?
Ik denk dat die nieuwe Monkey 2021 een groot succes word, heeft hetzelfde blok.

Mvg

Pinkpanther
@p_vervoort ,nee hoor , heeft een oliefilter . Deze zaterdag afgehaald voor vriendin voor bij haar Street Triple 😆😆
 

Bijlagen

  • 20210605_103924.jpg
    20210605_103924.jpg
    386,3 KB · Weergaven: 63
Terug
Bovenaan Onderaan