Honda MSX125

Ik hou hem voorlopig maar even standaard
Ik ook . Er zijn wel div. rijders geweest die de MSX / Grom hebben opgevoerd met een Big Bore kit . maar nooit meer wat gehoord ? op dit topic . of dat een suc 6 was ? en nog Happy zijn ?
 
In de MSX euro 4 zit een Oil spinner.......maken jullie deze ook elke keer schoon bij de oliebeurten ?
En moet de pakking dan vernieuwd of is dit zinloos ?

MvG

Pinkpanther :}
 
Honda zegt oliespinner schoonmaken iedere 12000km (dus elke 3e oliewissel), sommige hier hebben hem eerder opengehaald en dan komt er ook flink wat troep uit. Vergeet dan ook niet het filtergaasje even schoon te maken. Je kan het doen, Honda vindt het niet nodig, maar als je even terugzoekt zie je wat de schade is na 4000km. Doe wat goed voelt :t
De pakking is van papier dus sneuvelt hoogstwaarschijnlijk bij loshalen van het deksel, is volgens mij iets van 8 euro dus ook de moeite niet om niet klaar te hebben liggen. Als die niet sneuvelt zou je het in theorie kunnen proberen met de oude pakking, maar voor het gedoe en de moeite zou ik er lekker een nieuwe op zetten
 
Ok Roelof dank voor de duidelijke uitleg ..... bij 3000 km maak ik hem even open !!!
Op youtube gekeken is niet al te moeilijk...

MvG

Pinkpanther :)
 
Bij de eerste oliewissel bij 500km is het al duidelijk de moeite van het schoonmaken waard, zat best veel prut is.
Pakkingen heb ik niet vervangen.
En nee, moeilijk is het zeker niet.:)
 
Geen idee, op de Monkey dit "opgelost" door een 200mm zwevende schijf te plaatsen ipv het originele schijfje, waar je inderdaad gen slot door kon doen
 
Dat is ook en oplossing idd.. paste dat 1op 1 ?
Eventueel linkje?

Edit, zie dat er een 220mm schijf voor op,zit en 190 achter
1 op 1 niet helemaal
Moest er een usd vork in zetten en pas bussen maken, ook een 10 inch wiel ipv 8 was nodig. daarna paste de schijf inderdaad 1 op 1
Maar de grom is anders dan de Monkey (is ook niet de nieuwe Monkey, maar echt zo'n mini skyream honda originaal monkey replica)
Maar ik denk/verwacht dat er wel anders gevormde remschijven zijn waar wel een slot door past
 
Op de grom past een schijfremslot met 8mm pin, abus heeft er eentje in het assortiment. Gebruik ik op de grom en werkt prima onderweg! Maar dat is voor de verzekeraar onvoldoende.. De gaten in de remschijf zijn op het breedste punt net geen 10mm, dus heb ik voor thuis een art 5 ketting er omheen liggen, is m.i. op deze motor de makkelijkste oplossing
 
Heb en spx schijfrem slot, dat goedgekeurd is voor mijn verzekering. Die wou ik gebruiken, maar die is dus denk ik te breed... denk dat ik ga kijken of ik dan op een mooi patroon, wat gaten bijmaak, mits dit mogelijk is, en geen problemen oplevert..

Edit, heb een rode grom 2021 besteld... leverdatum, verwacht in 2022, voor het motor seizoen begint..
Maar even kijken voor andere banden, VEE rubber,was op de bromscooter met nat wegdek nu geen echt suc6 verhaal..onderuit met 15km op rotonde.. Redelijke ernstige hersenshuding opgelopen.. hoofd ter hoogte van slaap op verhoogde rand van rotonde terecht gekomen.. zonder helm was ik er niet meer geweest, volgens ambu personeel...

Heb nu op brom scooter heidenau k60 geloof ik, dat bevalt prima...welicht wat verhoogde slijtage, maar dat boeit niets. Alles wat meer dan 3500km meegaat is dikke prima.. grip boven slijtage!

Of is er een betere band te krijgen voor een MSX? Rijstyle sportief, meestal droog mooi weer, temperatuur boven de 12 graden.
 
Laatst bewerkt:
Ondanks dat ik met veel plezier rond rijd op mijn MSX-je zit ik er toch wel aan te denken deze te verkopen.
Te veel andere hobby en sport bezigheden doen hem vooral stil staan en dat is ook zonde.
zijn hier nog liefhebbers? Anders gaat hij binnenkort op MP.

bj. 2020, zwart/grijs
ongeveer 600km, net oliewissel gehad
nagenoeg nieuwe bandjes , Michelin
Handgreepjes achter en led knippers.
Ik zal kijken of ik deze week wat foto's kan schieten.

(ben niet heel veel online maar zal z.s.m. reageren)
 
Das nu jammer.. net (week of 3 geleden )een nieuwe rode gekocht, verwacht ik volgend jaar...
Helaas al handtekening op de order....

Grom in Groningen:
Zag toevallig vorige week donderdag middag in Groningen , bij bever outdoor, een grom wegrijden met dubbele uitlaat. Erg mooi geluid... toevallig van een van jullie hier?
 
Is er hier iemand die de Grom als enige motor heeft? Ik vind hem zo ontzettend schattig en het lijkt me tof om eens plat met de voeten aan de grond te kunnen.
 
Nu weet ik nog niet veel behalve dat de Grom-rijders een gezellige bende zijn~! :P
Ok... even de lange versie....
Alles is persoonlijk, dus hier ook, je kan er niets mee, maar ben niet te beroerd om mijn verhaal te vertellen...

Begonnen op een Honda cb500, 4 maand leuk, daarna te weinig vermogen...
Over gegaan op een cb650F, ook van honda, maar ook na een 7 maand, geen uitdaging...
Daarna de yamaha mt09SP, dat was feest... te veel feest... Geen bekeuringen gehad, maar kon me niet gedragen op dat ding...
Deze 3 hele mooie jaar gehad

Tijd om een stap terug te doen, eens wat anders... Van 2 cylinder, naar 4, naar 3, en dus nu naar 1. De KTM Duke 690R. Erg leuk, en in de eerste 2 maand ging het ook redelijk. maand 3 en 4 gingen al weer naar het niveau van de mt09SP. "Gelukkig" kwam er een dure reparatie aan van vrouwlief haar koekblik. Gezien 20k kilometer noodzakelijk, tegenover 3 / 5k puur plezier enkel voor mij op jaar basis, besloot ik de motor te verkopen, mocht er een nieuwe auto moeten komen. Beter nu verkopen, en marktconform, dan straks weg moeten, en er "geen drol" voor weer krijgen.

Reparatie was mogelijk, en viel uiteindelijk mee met 1550 euro. Dus motorloos.
En nu ? Wat is wijsheid? Ik kan me niet gedragen op een motor blijkbaar. Het is altijd nog goed gegaan, geen bekeuring, en geen ongelukken. % mooie jaren Niet dat ik een gevaar ben voor anderen, nee in tegendeel, maar invordering en artikel 5 ook geen probleem. En soms neem ik wel wat risico voor mezelf, op een lege weg...

Gezien de moto in de woonkamer staat, betrapte ik me erop, als de uitdaging weg was, ik het de moeite niet vond om even snel de moto te pakken... Dat had ik niet als er nog uitdaging voor mij in zat. Combineer dit, en dit is de reden dat er komend voorjaar een nieuwe Grom staat in de woonkamer.

Iedereen lacht me uit! En misschien hebben ze gelijk... we gaan het zien... Er is immer zo weer wat anders gekocht...
 
Het is gewoon een super grappig ding wat je makkelijk even pakt. Super licht en handzaam
Als je snel wilt gaan kun je beter wat anders kopen. Maar als je het leuk vindt dat mensen zich omdraaien en een praatje aanknopen is het wel een publiekstrekker.
 
Geen Grom, maar een Imitatie Monkey (ja die heeeele kleine)
Top is net 90, als het mee zit, als het tegen zit mag je blij zijn met 70.
In en om de stad, heerlijk gooi en smijt ding, echt fun om te rijden, en met je kont letterlijk een halve meter boven de straat, is 90 best hard
Veel blikken/aanspraak
Als ik met dat ding rijd, altijd een big smile, ding kan niet hard, maar je hoeft niet hard om met plezier te rijden
 
Nee , maar sinds ik hem heb wel de meest gebruikte . Heerlijke minifiets 😂🤣 Nu nog een Forza 350 erbij (als die weer leverbaar is)😉
 

Bijlagen

  • 20211006_135010.jpg
    20211006_135010.jpg
    235,4 KB · Weergaven: 24
Bedankt voor jullie persoonlijke feedback :) much appreciated! Ben zelf begonnen op 800cc motoren maar zelfs bij topsnelheden vond ik er persoonlijk niet veel aan. Ja, je gaat snel maar het blijft toch maar saai. Ben zelf meer voor het technische: rechtop blijven bij stilstand, achtjes, slalommen, noodstopjes, uitwijken, leuke bochtjes, tussen de file laveren... Recent dus afgewaterd naar een 350cc'tje, de Forza 350. Prachtig ding, perfect voor woon-werk aangezien de file al aan de voordeur start en duurt tot aan de parking van de werkplek. Het blijft echter kriebelen om er toch een klein speelgoedje bij te kopen.

De Grom en de Monkey staan bovenaan de lijst. Het enige dat me tegenhoudt is de prijs en het feit dat ik me afvraag of ik er veel mee zal gaan rijden aangezien ik héél weinig tijd heb. Om er ten volle van te kunnen gaan genieten zou ik er ook woon-werkverkeer mee moeten gaan rijden. Maar ja, dan blijft de Forza weer op stal staan. Ook zonde...

Vind ze echt prachtig om te zien. Vriendlief vind het maar niks, zo'n dwergje in de garage.
 
Bedankt voor jullie persoonlijke feedback :) much appreciated! Ben zelf begonnen op 800cc motoren maar zelfs bij topsnelheden vond ik er persoonlijk niet veel aan. Ja, je gaat snel maar het blijft toch maar saai. Ben zelf meer voor het technische: rechtop blijven bij stilstand, achtjes, slalommen, noodstopjes, uitwijken, leuke bochtjes, tussen de file laveren... Recent dus afgewaterd naar een 350cc'tje, de Forza 350. Prachtig ding, perfect voor woon-werk aangezien de file al aan de voordeur start en duurt tot aan de parking van de werkplek. Het blijft echter kriebelen om er toch een klein speelgoedje bij te kopen.

De Grom en de Monkey staan bovenaan de lijst. Het enige dat me tegenhoudt is de prijs en het feit dat ik me afvraag of ik er veel mee zal gaan rijden aangezien ik héél weinig tijd heb. Om er ten volle van te kunnen gaan genieten zou ik er ook woon-werkverkeer mee moeten gaan rijden. Maar ja, dan blijft de Forza weer op stal staan. Ook zonde...

Vind ze echt prachtig om te zien. Vriendlief vind het maar niks, zo'n dwergje in de garage.
Ik heb mijn MSX in 2018 gekocht het eerste Model was wit perlmoer . en heb hem overgespoten in de HRC kleuren en veel verbouwd . en bevald mij Prima . een minpuntje een Japanse ontwerper laat ik eens een mega knop ( toeter ) op het linker schakelaar kant van het knipper licht zetten en verstop ik de schakelaar die je heel veel gebruikt daar onder ? honda en veel andere japanse al uit de jaren 60/ 70 ook de oude honda ss had dit al . Jammer van dit Model misschien toeteren ze heel veel in Azie ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan