Honda MSX125

Èn service alleen gemaakt bij een officiële Honda dealer wordt geaccepteerd....
Nou dat is wettelijk toch wel anders geregeld ieder geval in Nederland,dit is voor auto,s maar zal voor een motor niet anders zijn,
het probleem is dan wel dat je het aan moet tonen dat de motor inderdaad volgens het onderhoudsschema .is onderhouden.

Nieuwe auto en fabrieksgarantie​

Als je een nieuwe auto koopt of (private) least gaat dat vaak via een merkdealer. Je krijgt fabrieksgarantie maar normaal gesproken verwacht je uiteraard geen problemen met een nieuwe auto te krijgen. Het is wel belangrijk dat de auto wordt onderhouden volgens de voorschriften van de fabrikant. Het is dan voor de hand liggend om in eerste instantie voor het onderhoud naar de merkdealer te gaan, maar het is geen verplichting.

Heb je een auto van de zaak of een private leaseauto, dan krijg je van de leasemaatschappij instructies voor het onderhoud van de auto. Dat zal vaak een merkdealer zijn maar soms kiezen ze ervoor om juist bij een universele garage het onderhoud te laten doen. Als zij het doen volgens de specificaties van de fabrikant zit je altijd goed, ook op gebied van garanties.
 
Ik heb een mitsubishi asx altijd dealeronderhouden en nu blijkt er wat roest te zitten bij de greep van de achterklep om deze te openen en door het dealeronderhoud gaan ze de hele klep vervangen op garantiebasis.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een mitsubishi asx altijd dealeronderhouden en nu blijkt er wat roest te zitten bij de greep van de achterklep om deze te openen en door het dealeronderhoud gaan ze de hele klep vervangen op garantiebasis.
Had je dat ook gekregen als bij een niet Misubischi dealer de jaarlijkse service had laten uitvoeren?
Waarschijnlijk niet, daarom.. .
Ga zeker in de garantie periode naar de officiële dealer, spaart je een hoop gezijk. ..
 
Ben ik met je eens en bij een universele garage moeten ze soms zoeken naar een euvel terwijl dit bij de merkdealer vaak bekend is.
Ik snap ook dat het onderhoud bij een blokje van een grom niet heel spannend is (deden we vroeger bij de bromfietsen ook) maar ik maak er gelijk een leuke tocht van.
 
Een goede morgen...
Yepp ik ben nieuw hier.
Ik ben vanaf het begin aan het inlezen, oftewel op pagina 55 nu.
Maar ik heb wat vraagjes..
Waar tussen Rotterdam en s-Hertogenbosch heeft een dealer een Grom staan ?

Is er al een werkplaatshandboek van het nieuwe model ?

De nieuwe heeft dus geen spinner meer. Mooi.
Heeft hij ook het derde Krukas lager en de vergrote olie pomp, betere Distributieketting spanner ?

Klopt de klem van het stuur overeen met die van de monkey zodat deze past ?
https://www.japan-webike.nl/products/24995904.html?tld=ph
 
Een goede morgen...
Yepp ik ben nieuw hier.
Ik ben vanaf het begin aan het inlezen, oftewel op pagina 55 nu.
Maar ik heb wat vraagjes..
Waar tussen Rotterdam en s-Hertogenbosch heeft een dealer een Grom staan ?

Is er al een werkplaatshandboek van het nieuwe model ?

De nieuwe heeft dus geen spinner meer. Mooi.
Heeft hij ook het derde Krukas lager en de vergrote olie pomp, betere Distributieketting spanner ?

Klopt de klem van het stuur overeen met die van de monkey zodat deze past ?
https://www.japan-webike.nl/products/24995904.html?tld=ph
Denk dat je beter zelf even rondje kan bellen. Denk dat dat sneller is. Goedhart komt mijne vandaan.

Nieuwe werkplaatshandboek heb ik, ingescand exemplaar. Kan je vinden via google.
 
Voor iets meer als 2 haal je ze uit België.
Kleine aanhanger en hij past.
Overschrijven RDW €300 extra aftikken.
En je hebt hem op kenteken.
Duw je er €1000 bij op.
En hoppa een koper is er altijd.
 
Heerlijk toch die prijzen.
Hier staan ze bijna voor 4.
Vond m.n pbr 125 ontzettend geinig.
Die had ik toenertijd voor €1250 op kenteken in krat.
Tenminste ik denk dat het al euro,s was toen
Soesterberg.
 
Hou niet zo van dat plastic ouder model is wel mooier.
De Grom komt steeds verder van de Dax af te staan.
Maar ik ben oud en houd van kale motorfietsen niet die plastic rotzooi rondom.
 
maakt het veel verschil de 5de versnelling op de nieuwe grom ?
Zelf nooit een meter op gereden maar begreep gisteren dat je stuk minder toeren maakt op de snelweg maar ook los daarvan de rijervaring heel anders zou zijn. Was ook iemand die een SF heeft gehad en die op een 2022 Grom een proefritje ging maken.
 
Ik ga mogelijk een andere werkgever krijgen met als gevolg elke dag 30km enkele reis woon-werk. Us ben zuunig, ik zat te denken aan de Grom!

Mijn route is alleen provinciale wegen (80kmh) en kleiner.
30km enkele reis
De Grom doet zo’n 1 op 45?
Relatief goedkoop in aanschaf, verzekering en onderhoud.
Heb foto’s gezien met een topkoffer wat voldoende moet zijn (drinken en brood voor een dag, misschien nog iets waar ik nu niet aan denk).
Honda dus betrouwbaar?

Goed plan of betere suggesties? Ik bedoel ik vind hem gaaf (de Benelli gaver maar voor woon-werk wint Honda de betrouwbaarheid), maar goedkoop staat voorop dus goedkopere opties hoor ik graag!
 
Ik ga mogelijk een andere werkgever krijgen met als gevolg elke dag 30km enkele reis woon-werk. Us ben zuunig, ik zat te denken aan de Grom!

Mijn route is alleen provinciale wegen (80kmh) en kleiner.
30km enkele reis
De Grom doet zo’n 1 op 45?
Relatief goedkoop in aanschaf, verzekering en onderhoud.
Heb foto’s gezien met een topkoffer wat voldoende moet zijn (drinken en brood voor een dag, misschien nog iets waar ik nu niet aan denk).
Honda dus betrouwbaar?

Goed plan of betere suggesties? Ik bedoel ik vind hem gaaf (de Benelli gaver maar voor woon-werk wint Honda de betrouwbaarheid), maar goedkoop staat voorop dus goedkopere opties hoor ik graag!
Ik forens (17km enkele reis) ook op een 2022 grom (in de pekel pak ik de pcx)

Geen idee wat de oudere groms doen, maar ik rij ongeveer 1:58. Wa+ is een paar euro.

Dingen zijn bulletproof en super makkelijk te onderhouden met een beetje ervaring.
Nu heeft de 2020+ modellen een 5e versnelling wat werkt als een soort overdrive. Voor 80 wegen is dit fijn. Daarnaast hebben ze ook een los oliefilter en een kijkglas ipv peilstok.

Ik heb mn brood gewoon in een rugzak. Geen pizzakoffer op de grom.

Ik heb ook naar de benelli gekeken. Betrouwbaarheid van de honda, en vooral de resale value zijn bij de grom veel hoger. Daarnaast is er zoveel te krijgen voor de grom, en voor de benelli niet zozeer.

Ik heb in ieder geval geen spijt. Dat ie zuinig is, is eigenlijk alleen maar een leuke bijkomstigheid. Pret staat voorop. Moest serieus nadenken welke motor er dit jaar ging naar zuid frankrijk (speed triple toch weer gewonnen 🤡)
 
Honda Innova (afn 125), + is grote wielen, ook super betrouwbaar en zuinig
En met scooters hoef ik vast niet aan te komen _O-

Of een imitatie Monkey, uitereaard, heb er zelf nog geen issues mee gehad, en. t ding is een rugzak _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan