Honda MSX125

Sold!
Het moet het nieuwe model worden. Vind het wel wat minder mooi maar verbruik is doorslaggevend.
Ik vond eerst het nieuwe model ook minder dan die van 17-20 maar na een tijdje wen je er aan en heeft de nieuwe ook wel wat vind ik. Ligt ook wel een beetje aan welke kleur je neemt en in het echt zijn ze leuker dan op fotos.
 
Voor 2023 is de gele vervangen door "splendid blue". Maar wellicht kun je nog ergens een 2022 model vinden in het geel.
 
1678874890913.jpeg

Nah, vind het geen mooie blauw zo. Ik hoef ook niet per se een nieuwe.
 
Ja precies haha ik ben wat lichter en kleiner en scheur alleen door de polder met de grom en haal dat ook gemakkelijk! Heerlijk bijna gratis plezier haha
Ja joh. Kan niet wachten tot het weer +10 graden word. Lekker op het grommetje naar het werk. 19 km enkele reis dus net aan genoeg om warm te worden 😅
 
Wat kan er aan kapot?
Ding levert 10 pk.
Inverhouding hetzelfde als een cbf1000 met 100 pk.
Ook bomproof.
Blok heeft amper in de gaten dat hij werkt.
 
De vergelijking met de cbf1000 gaat niet helemaal op, met die cbf rij je doorgaans met het gas 20% open om met het verkeer mee te komen. Op de Grom rij je vaak volgas en dat belast het motorblokje veel meer.
Daarnaast is de olieinhoud van het carter erg klein en het oliefilter, zeker bij de oudere types, echt wel ondermaats.
Maar echt onbetrouwbaar zijn ze volgens mij niet.

 
Laatst bewerkt:
Het blokje gaat al aardig lang mee en wordt ook veel gebruikt in Azie. Schijnt gewoon betrouwbaar te zijn maar uiteraard kan alles kapot. Maar je kan er wel van uit gaan dat Honda kwaliteit levert.
 
Leuk stickers plakken.
Nu nog even de voetsteun schetsplaten poetsen lijkt Alu.dat kan je weer heel mooi krijgen.
Met Belgom.
Eerst schuren met korrel 1500 als het diep zit ingevreten.
Dat is de volgende stap, links is al een deel gedaan te kijken hoe het uit komt.
mogelijk gaat het door de straalmachine, nog even kijken wat handig is.
 
Heb er nog een in een nieuw jasje gestoken 😍

Bekijk bijlage 1857482Bekijk bijlage 1857483


Is een hoop aan gedaan, dit is waar die vandaan kwam.
Bekijk bijlage 1857485
Heb je mooi gedaan Brasser. Zeker een mooie poos mee bezig geweest om hem in deze mooie staat te krijgen.
De stickers zijn ook gaaf. Kan je alle design stickers zelf ontwerpen? Neem aan dat je mallen hebt om te weten dat je de juiste maat hebt of zijn het stickers van de designer uit Turkije? O ja en zijn ze ook voor de 2023 model Grom te krijgen? Echt netjes gedaan hoor.
 
Dacht dat de oudere modellen geen oliefilter hadden
Ja een zeefje maar dat mag je geen oliefilter noemen.
Je hebt wel gelijk blokje draait continue volgas.
Snap ook niet hoe je aan verbruik komt van 1.54??
Maar dergelijke concurenten 125 cc hebben bijna allemaal meer vermogen en blijven ook heel.
Zuiger en cilinder zal wel meevallen met slijten denk dat als het slijt je eerder in de kop moet zoeken.
 
In deze motorblokjes specifiek ben ik niet zo thuis, maar ik heb nu een blokje van een Honda C310a op de werkbank open liggen en daarbij is vrijwel alles na 48.000km nog in goede staat. Behalve het big-end lager.... ;-)
 
Heb je mooi gedaan Brasser. Zeker een mooie poos mee bezig geweest om hem in deze mooie staat te krijgen.
De stickers zijn ook gaaf. Kan je alle design stickers zelf ontwerpen? Neem aan dat je mallen hebt om te weten dat je de juiste maat hebt of zijn het stickers van de designer uit Turkije? O ja en zijn ze ook voor de 2023 model Grom te krijgen? Echt netjes gedaan hoor.
Thanks!! Zijn met zijn 2e aardig bezig geweest, veel onderdelen ook gezandstraald en opnieuw gespoten.
Veel onderdelen waren ook aan vervanging toe of ontbraken. Dan knapt die al snel op natuurlijk bij het vervangen.

Na dat alles in prima staat was hebben we de kappen los gehaald en bezig geweest met de polijstmachine. Goede basis om daarna de stickers erover te doen.

Dit design is samen met de Stickerboer Motostill.com in Turkije ontworpen. Ze zijn nog bezig met het 2017-2020 model, hopelijk daarna ook snel het nieuwste model. Ze moeten deze inmeten, testen en controleren. Voor mijn model had ik een mal beschikbaar, die heb ik met hun laten aanpassen en tot dit resultaat gekomen.
 
Hi mede liefhebbers,

Ik ben nieuw hier, en reageer maar hier omdat ik zie dat het MSX draadje wat levendiger is als dat bij de DAX.
Ik ben net in het bezit van een nieuwe DAX en loop tegen het feit aan dat ik geen schijfrem-slot kwijt kan in de schijf.
Nu hebben de DAX,MSX,Monkey dezelfde schijfjes dus ik was erg benieuwd of er hier iemand een oplossing heeft voor een schijfrem-slot (ART4 goedgekeurd)
Ik wil namelijk niet gaan slepen met zo'n dikke ketting of beugel want dat kun je niet kwijt onder de buddy Seat .

Zat al te denken om de schijf er af te halen en door een machine fabriek om de hoek er 2 tegenover elkaar liggende gaten in te laten boren/frezen zodat het slot wel past maar ik weet niet of dit nou weer zo'n goed idee is??

Groet,

Ed
 
De enige goedgekeurde schijfremsloten waren toen ik keek allemaal minstens 13mm dik..
Met gaten in de schijfremmen van 8mm (en iets groter naar het hart van de schijf) kom je er niet. Veel mensen gaan toch voor een ketting of beugel. Sommige beugels heb een houder/steun die je ergens op het frame kan bevestigen zodat je hem makkelijk mee kan nemen, misschien is dat een optie?

Ik zou zelf niet gaan boren/frezen in een remschijf omdat dit in theorie de schijf zwakker maakt, ik wil het risico niet lopen dat dat tijdens het rijden problemen oplevert. Maar als je het probeert ben ik wel benieuwd naar het resultaat :X
 
Op de imi Monkey een andere (zwevende) schijf gemonteerd, past wel een schijfremslot op
Schijf kost je ook de kop niet
Mijn schijf wissel was ivm looks/grotere schijf, niet persee voor een slot monteren
 
Schijf vliegt niet uit elkaar hoor met 100 km per uur.
Vaak ben je te bang.
Maar waarom.zo.n dik slot?
Als je het voor verzekering doet.
Zou ik hem lekker thuis laten met de2 sleutels.
1 sleutel en slot ff schuren in bak zand is hij gebruikt en jij krijgt je geld terug van verzekeraar.
Het lijkt me niet dat je zo.n brommer all risk verzekerd?
De premie is meer als het motorfietsje waard is.
 
Ik Betaal 17.95 per maand WA + All Risk UNIVE......heb schijfremslot 6 mm niet goedgekeurd en thuis ketting die wel is goedgekeurd..
Dus als ie weg is lag de kettingslot erop .........!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan