Honda NC 750 X model 21, speling op het gashendel

Guy5712

MF'er
10 nov 2016
114
4
Tessenderlo
Heb een Honda NC 750x model 2021 aangekocht, en vind dat er op het gashendel veel speling zit,
Is dat normaal ??? Mijn vorige motor had dit helemaal niet, geen speling op het gashendel, draaide zeer soepel
sloot gewoon nietjes aan, zonder speling, is dat iets van Honda of wat doe je er aan dit probleem,
Zal er zeker iets van zeggen als ik naar de dealer ga voor onderhoud.
Graag hoor ik de meningen van anderen,
Mijn dank hiervoor.
 
Je bedoeld speling voordat het gashendel aan de gaskabel begint te trekken? Draai je stuur naar links of rechts en kijk waar de speling het kleinst is. Daar moet de speling een (paar) millimeter zijn (zie je gebruikershandleiding).

Nul speling op je gaskabel kan tot gevolg hebben dat je hendel niet meer lekker terug veert of dat je bij scherp sturen een beetje gas gaat geven.

De speling van je koppeling stel je overigens ook zo af. Nul speling op je koppeling betekent meer slijtage van je drukgroep* en misschien onbedoeld een slepende koppeling in bochten.

Overigens zou controle van deze spelingen bij een afleverbeurt horen lijkt mij. Als je met "Onderhoud" je 1000 kilometerbeurt bedoeld en je kunt aantonen dat de speling niet klopt dan zou ik even nagaan of andere dingen wel zijn gebeurd.
 
Nee hoor dat bedoel ik niet, indien ik aan de gas kom reageert deze direct,(gas) het is de speling op het handvat zelf, speling van links naar recht op het handvat, en de speling als je het gashendel vastneemt en op en af of onder en boven aan (op en af) zonder er aan te draaien,
het is alsof het handvat ietwat te groot is voor het stuur...
 
Je bedoeld speling voordat het gashendel aan de gaskabel begint te trekken? Draai je stuur naar links of rechts en kijk waar de speling het kleinst is. Daar moet de speling een (paar) millimeter zijn (zie je gebruikershandleiding).

Nul speling op je gaskabel kan tot gevolg hebben dat je hendel niet meer lekker terug veert of dat je bij scherp sturen een beetje gas gaat geven.

De speling van je koppeling stel je overigens ook zo af. Nul speling op je koppeling betekent meer slijtage van je drukgroep* en misschien onbedoeld een slepende koppeling in bochten.

Overigens zou controle van deze spelingen bij een afleverbeurt horen lijkt mij. Als je met "Onderhoud" je 1000 kilometerbeurt bedoeld en je kunt aantonen dat de speling niet klopt dan zou ik even nagaan of andere dingen wel zijn gebeurd.
Dit model heeft geen kabel meer,
maar drive-by-wire.
Los daarvan, de speling die bedoeld wordt lijkt me inderdaad iets dat de dealer behoort na te beteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan