Honda NC700S en NC700X: De toekomst?

De Honda NC650 reeks is

  • Saai. Ik kan zowel de auto nemen.

    Stemmen: 16 10,3%
  • Een leuke beginnersmotor als rustig aan ook oké is

    Stemmen: 30 19,2%
  • Een slimme mobiliteitsoplossing maar zeker geen funbike

    Stemmen: 54 34,6%
  • De motor van mijn dromen. Ook voor op vakantie.

    Stemmen: 56 35,9%

  • Totaal aantal stemmers
    156
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind de NX700X ook een interessante model.
Het schijnt zuinig te zijn en je kan je helm kwijt onder de 'nep' tank. Deze eigenschappen zijn prima voor woon-werk verkeer.

DSC_4383honda_nc700x.JPG


Ik heb nu een CB500S (rijdt rond 1op20) dus over een paar jaar is het een leuke opvolger. Persoonlijk vind ik de CB500S niet de meest spannende motor, maar het doet zijn werk. Van de parallel blok van de NC verwacht ik ook niet al te veel. Maar meer dan zat om op de snelweg mee te kunnen komen.



Over de scooter versie Integra met ketting. Op de lange termijn verwacht ik het goedkoper te zijn in onderhoud dan normale motorscooters. Maar dat zal nog moeten blijken.
 
Ff topic kapen. De nieuwe Husqvarna Nuda 900 schijnt aan 4l/100km (1 op 25 voor jullie Nederlanders) ook genoeg te hebben. Ik geloofde het niet maar de zaakvoerder van Citymoto in Handzame (België) beweerde dat het echt waar was. Bij een testrit meet ik zeker ff het verbruik. *D Het blok is afgeleid van de zuinige F800R dus een echte slokop zal het niet zijn.
 
De NC 700 loopt op teller 190, en de trekkracht begint al bij zeer lage toeren, dus ik verwacht eigenlijk dat je naast woonwerk verkeer er ook echt veel plezier mee kan hebben tijdens toerritjes en dus ook op de snelweg hoogst illegale snelheden kan rijden. Vraag me alleen nog af wanneer hij leverbaar is.
 
Ik heb vorige week één besteld in België en de levering is normaliter voor binnen 2 à 3 weken.
 
De NC 700 loopt op teller 190, en de trekkracht begint al bij zeer lage toeren, dus ik verwacht eigenlijk dat je naast woonwerk verkeer er ook echt veel plezier mee kan hebben tijdens toerritjes en dus ook op de snelweg hoogst illegale snelheden kan rijden. Vraag me alleen nog af wanneer hij leverbaar is.
IK had hem al aanbevolen aan iemand die een nieuwe motor zoekt.
Maar ik kreeg een geirriteerde reactie terug dat er ook wel wat plezier mee te maken moet zijn, zoals het inhalen van een vrachtwagen op de snelweg mocht niet te lang duren..
Vooroordelen. :Y ;) :')
 
Traag is een relatief begrip natuurlijk. Voor de nieuwe rijders die een koekblik gewoon zijn zal de NC snel zat zijn. Maar ik heb een CBF500 met ongeveer hetzelfde topvermogen als de NC. Hij rijdt vlot maar een snelle motor kan je het zeker niet noemen. Het is wel een vooroordeel dat minder krachtige motoren per definitie minder leuk zijn. Dat is platweg niet waar.
 
Beste MF'ers,

Honda komt voor 2012 op de proppen met een tweetal naked bikes gebaseerd op dezelfde aandrijflijn en frame: een 650cc parallel twin met een stalen buizenframe. Honda maakte deze motoren om zuinig, betrouwbaar, goedkoop (ook in onderhoud) en praktisch te zijn. Ik heb de specs van het blok bestudeerd en ik denk echt dat die motor is bedoeld om te draaien als het blok van een auto, wat doet vermoeden dat de NC's niet bepaald sportmotoren zullen zijn. Niet hoogtoerig en krachtig, maar flexibel en zuinig.

Voor mij is mijn motor een vrijetijdsvoertuig en ik heb graag dat 'm dan sportief, krachtig en scherp is. In dat opzicht zou ik nooit overwegen om me zo'n NC te kopen. Ik kijk liever richting KTM Super Duke bijvoorbeeld.

Maar ik keek vandaag door het raam van mijn kot in Gent (België) en zag dat het verkeer weer helemaal vast zat. Onvoorstelbaar hoe al die mensen dat zien zitten om elke dag aan te schuiven. En toen besefte ik dat Honda misschien de ideale moderne woon-werk fiets heeft gemaakt. Denk er eens over na? Een superzuinig, wendbaar, praktisch en goedkoop ding om al fluitend mee de files te verslaan? En op de koop toe ben je nog goedkoper af dan met een auto ook! Voor de luxebeesten komt er ook nog een DSG versie. Al denk ik niet dat die veel succes zal hebben maar je weet maar nooit.

Ik zal later zeer ernstig overwegen om me zo'n NC model als woon-werk fiets erbij te kopen. Eindelijk een commercieel sterke zet van Honda! Laat weten wat jij denkt met behulp van de Poll en/of posts!

Er is ook nog de integra natuurlijk. Maar dat is een motorscooter en dat is voor het motorscooter forum :W Trouwens, een motorscooter met ketting??? :N

Artikel Motorfreaks link

HONDA NC650X
[afbeelding]

HONDA NC650S
[afbeelding]

700cc laagtoerig motorblok
[afbeelding]

Sterker nog, er komen veel technieken uit de Honda Jazz 1.4. De boring x slag zijn er zelfs identiek aan.
 
Het koppel is best redelijk te noemen, tot de 7000tpm doet ie niet onder voor een CBR600F of Hornet
 
Laten we eerst eens proefrijden, alvorens we allerlei aannames doen. Precies zoals McShine al schrijft het koppel is in orde en als ik het goed lees al vroeg beschikbaar. Met name binnendoor lijkt me dit heerlijk tov zo'n toerenrakker. We gaan het beleven.
 
De motor staat vertrekkensklaar in de winkel. Nu nog enkel wachten op de nummerplaat of kan je die gewoon afhalen in België?
 
Ik vind de X eigenlijk best mooi. Ik vind het concept goed geslaagd.

Toen ik de S voor de eerste keer zag met de prijs erbij dacht ik: valbeugelssetje en het wordt de nieuwe lesmotor topper, net als honda die had met de CBF500 (en die ze nu dus niet meer maken).
 
Ik vind de X eigenlijk best mooi. Ik vind het concept goed geslaagd.

Toen ik de S voor de eerste keer zag met de prijs erbij dacht ik: valbeugelssetje en het wordt de nieuwe lesmotor topper, net als honda die had met de CBF500 (en die ze nu dus niet meer maken).
:^
 
Ik vind het een topding, vanwege de dual clutch en mogelijkheid tot automaat.
Ja ik ben zelf motorscooterrijder sinds vorig jaar en heb veel meer plezier dan in de tijd van mn snelle motoren, terwijl ik niet echt een slome rijder ben.

De motorscooters komen vaak nogal wat vermogen tekort, al heb je wel de Tmax en de GP800 die er aankomt, maar die kosten gewoon 10.000 tot 12.000 euro.

Ik denk dat Honda hier mee gaat scoren en dat dual clutch sowieso de toekomst gaat worden voor veel motoren.
 
Vanochtend even bij de dealer gaan kijken naar een witte en wat ik heb gezien bevalt me. Hij is best hoog maar met mijn 1.86 zit alles precies goed. Binnenkort op het demo model eens uitgebreid proefrijden. Ik vind hem zelfs mooier dan de veel duurdere Honda crosstourer.
 
Ik heb vandaag ook even op een NC700X gezeten. Zat lekker. Helaas hadden ze op de beurs (in Oldenburg, niet Utrecht) het helmvak op slot, dus ik heb niet echt kunnen zien hoeveel er nou in past. Verder echt wel een mooi ding, en de prijs die er op stond was €5990!

edit: Ik denk dat ik, als ik er de pegels voor bijelkaar geharkt heb, eens een proefrit ga maken op een NC700S met DCT..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag ook even op een NC700X gezeten. Zat lekker. Helaas hadden ze op de beurs (in Oldenburg, niet Utrecht) het helmvak op slot, dus ik heb niet echt kunnen zien hoeveel er nou in past. Verder echt wel een mooi ding, en de prijs die er op stond was €5990!

edit: Ik denk dat ik, als ik er de pegels voor bijelkaar geharkt heb, eens een proefrit ga maken op een NC700S met DCT..
Belgische prijs denk ik. '(
 
Gisteren een proefrit gemaakt op de X.
Het is een lekker ding, heerlijk soepel, na een paar kilometer ben je er al helemaal mee vertrouwd.
twee zaken die opvallen zijn: je moet lekker snel doorschakelen anders zit je zo in de toerenbegrenzer. je rijdt het ding dan ook vooral op koppel en niet op toptoeren. is lekker rijden maar wel even wennen. Ik rij zelf nu een CBF600 en die draait beduidend meer toeren
dan de X.
de richtingaanwijzerknop, eerste paar bochten dus doorgetoeterd in plaats van richting gegeven. hebben ze bij Honda die twee knoppen omgedraaid :+ . het wend wel snel maar is toch effen lastig.

voor de rest prima zit (ben zelf 1,96), je hebt soms de neiging je been uit te zteken in de bocht (en ik heb dus hgeen enkele cross of enduro ervaring) dat is en apart en leuk rijden.
het ding zit er goed uit (vind ik) en zit netjes in elkaar, dashboard is prima overzichtelijk en modern vormgegven. Wel hoop ik dat er nog een hugger bescikbaar komt, het achterwiel draait wel heel kaal rond.

Na 30 kilometer kan ik stellen dat het een fijne motor is die er goed uitziet en goed rijdt. (in ieder geval voor mijn woon-werk ritjes) het wordt zeker een vervanger voor mijn CBF. Of het de gewone of de DCT wordt ga ik nog over nadenken, maar de voorkeur voor de DCT heb ik nog wel steeds. Die moet echter nog komen (in april) en dan gaan we nog een keertje rijden.
zelf denk ik , zeker gezien de prijs, dat het een flinke topper gaat worden. ik zou zeggen, ga hem ook is proberen. (Arie Molenaar heeft een demo beschikbaar inmiddels)
 
Belgische prijs denk ik. '(

ja ben bang van wel.

De X met ABS kost 6999 de S volgens mij 6499, maar dat weet ik niet zeker

edit:
belgische prijzen voor de S:
NC 700 S 5.690 €
NC 700 S met DCT-ABS: 6690 euro

In NL dus +1000 waarschijnlijk
 
Laatst bewerkt:
Vraag me wel af waarom ze dat blok niet nog veel zuiniger hebben kunnen maken. M'n NTV van 20 jaar oud doet woon/werk ook al ruim 1 op 22. En die heeft nog cardan ook, dus meer wrijvingsverliezen.
In MM hebben ze de NC getest, zat zo rond de 1 op 25 dacht ik. Scheelt dan toch bijna niks?
 
Ff topic kapen. De nieuwe Husqvarna Nuda 900 schijnt aan 4l/100km (1 op 25 voor jullie Nederlanders) ook genoeg te hebben. Ik geloofde het niet maar de zaakvoerder van Citymoto in Handzame (België) beweerde dat het echt waar was. Bij een testrit meet ik zeker ff het verbruik. *D Het blok is afgeleid van de zuinige F800R dus een echte slokop zal het niet zijn.

Moeilijk te geloven. De Husky heeft 20 pk meer dan de F800R, daar zal die niet zuiniger van gaan lopen. Daarnaast zal de Husky ook wel uitnodigen tot een "gezellige" rijstijl...
 
Is'tie er ook in het geel? Ik heb even kort gephotoshopt. :+


full


Geen garantie dat die te krijgen is.. Achterlicht had ik even terug rood moet stuffen. _O-
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan