Honda NC750x vs Suzuki V-Strom (650)

Honda NC750x vs Suzuki V-Strom 650

  • Honda NC750X

    Stemmen: 4 57,1%
  • Suzuki V-Strom 650

    Stemmen: 3 42,9%

  • Totaal aantal stemmers
    7

Golem

MF'er
27 jun 2003
214
0
Den Haag
Het is erg lang geleden dat ik hier gepost heb maar waar beter met vragen over motoren? :D

Ik kon een mooi topic vinden over V-Stroms (http://www.motor-forum.nl/forum/lis...Het-grote-suzuki-V-strom-topic-deel-2-88.html) maar niks of niet veel over NC750X's (of NC700).

Okay even wat geschiedenis. Ik heb in 2001 mijn A (zwaar) gehaald. Daarna een jaar of drie dagelijk op een Honda CBR 750 gereden en daarna nog een jaar of 4 dagelijks op een Yamaha XZ 550 (en nog een paar jaar af en toe).
De Yamaha is ondertussen ook ter ziele en ik ben (heel rustig) aan het orienteren op iets om me uit m'n brik te halen en waar m'n meissie weer mee achterop kan.

Ik heb een beetje rond gekeken en m'n oog is gevallen op twee motoren, de Honda NC750X en de Suzuki V-Strom (650 versie).

Ik heb wat punten tegenover elkaar gezet maar ik kom er eigenlijk niet zo goed uit. Ik hoef geen supersport ofzo. Ik hoef niet superveel power of hoog illegale topsnelheid. Ik ben ook niet van plan dagen te gaan toeren dus bagage etc. is ook niet zo heel interessant.

Qua prijs is de Honda wat interessanter (nieuw in ieder geval en ik weet nog niet of ik nieuw ga of tweedehands).
Qua vermogen doet de V-Strom het beter maar qua koppel de NC750X.
Verbruik ontloopt elkaar niet zo heel veel (NC750X iets beter) maar tankinhoud geeft de Suzuki zo'n 100 km meer bereik (op papier).

Blijft de "tank" van de Honda over, waar blijkbaar een helm in kan omdat de echte tank ergens anders verstopt zit en de looks (beide heel aardig).

Onderhoud zal ik zeker niet zelf doen. Ik hoor wel eens over roest enzo bij Suzuki's maar of dat ook zo is voor de V-Stroms weet ik niet.

Zijn er hier mensen die ervaringen met deze motoren hebben en wat feedback kunnen geven.
 
Honda NC700S en NC700X: De toekomst?

Het grote suzuki V-strom topic deel 2

De Vstrom is een allroad motorfiets
De NC reeks is in de markt gezet als zuinige woon-werk fiets waarmee men voornamelijk laag in toeren rijd, daar is het motorblok ook naar aangepast/ontworpen.

Zou zeker gaan proefrijden en goed er over na denken wat je het best past.

veel plezier :]

Yeah het V-strom topic citeer ik ook al, het NC topic had ik gevonden maar is erg ge-archiveerd. Thanks anyway
 
het NC topic had ik gevonden maar is erg ge-archiveerd.
Valt toch wel mee? Laatste post is van gisteren.

Sowieso zijn de topics van motoren met wat kwaaltjes makkelijker levendig te houden dan die van probleemloze motoren. Niet dat de V-Strom zo'n brik is, maar hij gaat al een tijd mee, de eerste zijn dus ook al weer 10 jaar oud. En er komt bij dat er héél veel van verkocht zijn.

De NC heb ik geen ervaring uit eerste hand mee, de V-strom 650 wel en dat is een verduveld fijne machine. Ziet er best imponerend uit als je er omheen loopt, op het moment dat je hem van de standaard pakt merk je al dat ie echt makkelijk handelbaar is. Maar zoals altijd in dit soort topics, er is maar één goed advies: gewoon beide proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan