Honda NES 250 Jazz

Een variatie op het thema he. Zoals de 125/150cc klasse van Honda. Allemaal dezelfde motor in het vooronder met telkens een andere carrosserie.

Heeft volgens mij krak dezelfde motor als de foresight maar dus ander plaatwerk er omheen.
 
De Jazz is een zeldzame verschijning, ik heb er precies éénmaal één van dichtbij bekeken.
Elders heet hij ook "Reflex", Jazz is immers ook al de naam van 2 totaal verschillende auto's en in andere landen wordt die naam gebruikt voor weer heel andere scooters.

Voor zover ik kan zien is het een broertje of de opvolger van de Foresight want ik herkende de algehele bouw en een boel onderdelen. Hij heeft de designtrekken van grote broer Silverwing, met de scherpe vouwen en gelaatstrekken.

In Nederland is ie wel geleverd maar schijnbaar heel mondjesmaat, ik belde naar de dealer die vermeld stond op het plaatje; hij wist precies over welk exemplaar ik het had want er was er nog maar één verkocht...
 
Laatst bewerkt:
Tja, weet je wat het is; er zijn ongelooflijk veel verschillende types motorscooter waarvan maar een fractie in nederland terecht komt cq verkocht wordt.
Pas als de verkopen omhoog schieten zullen de importeurs dergelijke leuke relatief lichte tourscooters gaan importeren op grotere schaal.
In Zuid-Europa is de keus al veel groter, daar kun je per type ook kiezen uit méér verschillende cylinderinhouden dan hier.

Je bedoelt deze NSS 250 Jazz neem ik aan [een plaatje is altijd leuk voor degenen die niet weten waar het over gaat en maakt een topic zoveel visueel aantrekkelijker] :
full
 
Is dit niet wat voor jou ? Een Honda, een stuk praktischer dan de SH en ik denk ook comfortabeler.

Maar ik wil je niet aan het twijfelen brengen hoor... ;)

Dergelijk model heb ik reeds gehad hoor alleen wat zwaarder motorisch en qua gewicht.

Ik ga nog eens kijken naar de Yamaha Versity 300 één van de dagen of dat nog een optie is en anders ben ik er wel uit welke het gaat worden hoor als er nog een motor(scooter) in huis komt en dat is juist de twijfel die speelt bij me.

Komt er nog een gemotoriseerde tweewieler dat is de vraag. Het weer van de laatste maanden heeft me letterlijke en figuurlijk nog niet echt warm kunnen maken...

Mocht blijken dat de Versity 300 echt in topstaat is en ik hem voor mijn bod kan wegkrijgen kan het de Versity worden. Alleen ligt het model zo slecht in de markt dat ik mezelf al verplicht om hem zelf weinig te betalen, anders geraak ik er niet meer vanaf als ik hem weg wil.

we zien wel hoe het uitdraait
 
Ik heb er inmiddels 500 kilometer opzitten met de jazz, zit goed, rijdt lichtvoetig en het verbruik is slechts 1:29.
 
De spiegels te na gelaten, lijkt ie verdomd veel op m'n Symmetje.
Dus vind ik het ook een leuk uitziende scoot !
 
Omdat mijn vrouw het niet goed vind dat ik de kinderen van 1 en 2 op de scooter naar de creche breng gaat hij nu in de verkoop. Er komt een subaru vivio voor terug, snik.

Bouwjaar 2002, 13000 kilometer, nieuwe distributieriem, nieuwe banden erbij, plus acculader. vraagprijs 2750. Een van de degelijkste scooters die er bestaan, vraag maar aan onze hybride.
 
Jammer Outbackjack, nu worden je kinderen later autogek...hopelijk overziet je vrouw dat probleem...4 auto's voor de deur... })

Ik heb wel eens in zo'n vivio gereden, man dat lijkt wel een formule 1 auto,zoveel toeren maakt dat ding!, 660cc, 4 cilinder. Wel zeer betrouwbaar en zuinig.

Succes met de verkoop, gaat vast lukken.
 
Laatst bewerkt:
Omdat mijn vrouw het niet goed vind dat ik de kinderen van 1 en 2 op de scooter naar de creche breng gaat hij nu in de verkoop. Er komt een subaru vivio voor terug, snik.

Ik zat als baby tussen mijn moeder en mijn vader in op de motor...totdat mijn zusje geboren werd, toen werd een auto aangeschaft want toch praktischer.

Tegenwoordig heb je van die leuke 'rugzakjes' waarmee ik zelfs sportmotorrijders zie rijden met een baby erin.
Maar 2 kinderen wordt inderdaad lastig op een motor/scooter.
 
Ik zat als baby tussen mijn moeder en mijn vader in op de motor...totdat mijn zusje geboren werd, toen werd een auto aangeschaft want toch praktischer.

Tegenwoordig heb je van die leuke 'rugzakjes' waarmee ik zelfs sportmotorrijders zie rijden met een baby erin.
Maar 2 kinderen wordt inderdaad lastig op een motor/scooter.
Zou er geen een in de topkoffer passen en een in een rugzak? _O- :]
 
Jammer dat er zo weinig fotootjes van de Jazz te vinden zijn die z'n achterkant laten zien: van deze fraaie scooter is voor mij vooral die achterkant zéér geslaagd! Ik zie 'm geregeld voorbijglijden met z'n botsautootjesachtige achterlampunits (niet als belediging bedoeld)!

jazz17.jpg
 
Hij is te koop :-), zie de te koop sectie!

Hybride, jij hebt er toch 100.000 op zitten met dit motortje? Dus duurzaam zijn ze zeker.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan