Honda nighthawk 450, komt niet boven de 90 km/u

sundance_kiddo

Banned User
18 aug 2002
85
0
Hoi ik zit met het volgende probleem: (honda nighthawk 450, bj 1985)


Ik reed op de snelweg naar huis en ik kwam niet meer boven de 90 km/u uit.

Als ik gas bijgaf kwam er een dieper (maakt hij niet, normaal gezien) geluid uit de motor maar er kwam geen vermogen of snelheid bij.

Op een gegeven ogenblik verlaagde de snelheid zelfs naar 80 en zelfs naar 70...waarna hij soms weer optrok naar 80 en rond die snelheid bleef hangen.

In de lagere versnellingen ( 1,2,3 t/m 65 km/u) heb ik niet echt problemen ondervonden met optrekken


Bougies, luchtfilter zijn 7000 KM's oud.
De olie + olie filter zijn 1000 KM oud.

Benzine heb ik onderweg nog moeten tanken (was leeg). Probleem was nog niet verholpen.


Wat kan er mogelijk mis zijn?

Moeten de kleppen worden gesteld?
Is m'n carb verstopt?


Alvast bedankt voor de repliek.

(ps. heb al forum search gedaan maar dacht mischien dat met m'n specifieke situatieschets ik een specifiek advies zou kunnen oogsten)
 

sundance_kiddo

Banned User
18 aug 2002
85
0
Benzinefilter verstopt, carbs vervuild of luchtfilter erg vervuild??

ik zal m'n luchtfilter morgen checken maar die kan na 7000 km's toch al niet vervuild zijn zo sterk? (meeste km's die ik deed waren snelweg)


Benzine filter zal ik ook checken.


Hoe kan ik m'n carbs percies checken?

mvg.


-S


Oh ja startproblemen heb ik ook niet echt...

Ik moet wel de elektrische starter lang ingedrukt houden (5-10 seconden) echter voordat hij zelfstandig stationair kan tuffen
 

oranje_cat

MF veteraan
22 okt 2003
1.360
0
Oosterhout (N-Br.)
Je zal de carbs er dan even af moeten halen en de vlotterkamers controleren op vuil wat er eventueel in ligt. Tevens is dat ook de enige manier om te controleren of er eventueel een sproeier verstopt zit.
 

Ivan

MF veteraan
22 dec 2003
10.747
573
je zal wel wat rommel in de tank hebben die na het leeg rijden van de tank nu grotendeels in de carburateurs zit :)
 

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
Is het probleem ontstaan meteen na het tanken?
Loopt hij verder netjes en zonder bijgeluiden?
En loopt hij goed stationair?
 

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
Nog een paar dan: slipt je koppeling niet vreselijk (meer geluid bij gasgeven maar niet meer snelheid)?
Of een lek inlaatrubber? dat je meer aanzuiggeluid hoort als je gas geeft?
Lekke koppakking kan ook meer geluid geven als je compressieverlies hebt naar buiten toe?
Lastig dat er geen geluid bij zit op dit forum :)
 

sundance_kiddo

Banned User
18 aug 2002
85
0
Is het probleem ontstaan meteen na het tanken?
Loopt hij verder netjes en zonder bijgeluiden?
En loopt hij goed stationair?
hoi,

probleem was voor het tanken ook al, en verbeterde niet na het tanken.
Bij lagere snelheden (40/50/60) loopt hij verder gewoon netjes

Stationair loopt hij gewoon goed.


Ik denk niet dat het m'n koppeling is die slipt.

Ik houd julie op de hoogte!

mvg.

-S
 

sundance_kiddo

Banned User
18 aug 2002
85
0
UPDATE:

kon m'n sproeiers nog niet checken omdat ik die moeren niet loskrijg :(


de vlotterkamer kon ik wel even in kijken, was niet vuil voor zover ik kon zien.


Ik heb even naar m'n bougies gekeken.
De linkse was zwart en er gaf ook zwart af (olie/benzine?)
de rechtse was een beetje wit-achtig en droog.

Nu keek ik naar die kleppen in m'n carbs (sry weet de presieze naam niet :( )

de linkse klep was ook zwart en gaf af (ik neem aan benzine)
de rechtse klep was gewoon schoon droog.


De luchtfilter was schoon.


Weet iemand wat dit kan betekenen? Is er toch een sproeier verstopt? of moet ik m'n carbs synchen?

mvg.

-S
 

Bobbel

MF veteraan
11 jul 2004
2.496
1
Dursley, Gloucestershire (UK)
Of 1 van de carbs krijgt te weinig (wit) of de andere teveel mengsel (zwart).
Carb synchroniseren kan helpen maar kan in mijn ervaring niet zoveel verschil geven dat je het aan de bougie kunt aflezen; als dat toch zo zou zijn dan moet-ie over de hele linie wel erg beroerd lopen. Voordat je gaat synchroniseren zou ik eerst "de witte kant" controleren op gescheurd inlaat rubber (tussen car en cil-kop), dan wel de "zwarte kant" (jaja, je kan zien dat ik 14 jaar in Zuid Afrika gewoond heb ;) ) controleren op plakkende choke mechanisme of op te hoog vlotter-niveau. Als je wat gevonden hebt, DAN pas synchroon stellen.

Er is hoe dan ook wel iets mist: Zo'n 450 moet normaal gesproken toch wel zo 150-160 op de klok kunnen lopen denk ik? Of uh, zit er een mijlenteller op :}
Succes!