Honda NSR125/250 rijders topic

Mooi bokkie voor het blok. Heb ook een paar keer zoiets gemaakt. Zooo makkelijk.

Ik weet niet zoveel van deze motoren, maar ben wel een belangstellende stille volger :)
 
Aah je ziet duidelijk dat ze hem robuuster hebben gemaakt bij de plek waar de originele barsten.
Heb je het werkplaatshandboek niet?
 
Dat witte puntje dient inderdaad voor uitlijning krukas(-tandwiel) en koppelingstandwiel... Maar geen idee of dat op die droge koppeling zit... Hendrik loopt nu vast naar de garage om eens te gaan kijken ;).
 
Voor de duidelijkheid

clutch-alignment-1.jpg


"The clutch "hub" and "basket" can now be removed, and the pushrod withdrawn. The basket runs on 2 needle roller bearings; which too can be removed. Before removing the basket, note the alignment marks on the primary and secondary drive gears; these are usually in the form of white paint dots. There is also a dot on the crank to align the crank and the primary drive gear."
 
Dat witte puntje dient inderdaad voor uitlijning krukas(-tandwiel) en koppelingstandwiel... Maar geen idee of dat op die droge koppeling zit... Hendrik loopt nu vast naar de garage om eens te gaan kijken ;).

Ik had al gezocht op de droge koppeling maar nergens een puntje te bespeuren ;-)

Maar ik snap vooral de reden van de uitlijning niet...
Bij een 4takt is het logisch dat er een en ander uitgelijnd moet zijn zodat de kleppen op de juiste moment openen.
En de ontsteking moet weten wanneer de zuiger bovenaan zit.

Maar ik kan me niet bedenken wat er aan de koppeling/versnellingsbak/oliepomp/kickstarter een timing moet hebben...
 
Versnellingsbak zit terug in elkaar
[~[url="http://img17.imagefra.me/i518/hendrikpv40/grqd_9c8_uepvg.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://img16.imagefra.me/i818/hendrikpv40/grqd_5fd_uepvg.jpg"]afbeelding~][/URL]

Weet er trouwens iemand wat het nut is van het witte puntje op krukas en primair tandwiel?
(Ik heb er nu een dikke witte streep van gemaakt omdat het stipje nog amper zichtbaar was)
Op het tandwiel van de koppeling staat er toch geen puntje dus de uitlijning is enkel tussen de krukas en het primaire tandwiel?

Het langverwachte tandwiel:
[~[url="http://img15.imagefra.me/i918/hendrikpv40/grqd_b11_uepvg.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://img17.imagefra.me/i918/hendrikpv40/grqd_c28_uepvg.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://img16.imagefra.me/i618/hendrikpv40/grqd_320_uepvg.jpg"]afbeelding~][/URL]

Het voelt veel steviger aan dan het origineel. Het is ongetwijfeld ook iets zwaarder maar dat lijkt nog mee te vallen (ik heb niet zo direct een weegschaal bij de hand)


T2 Racing maakt nu ook een versie van het tandwiel. Ziet er lichter uit dat de versie van jou.
Benieuwd wat de betere keus is.
 
Allebei de tandwielen lijken me wel oke en die paar gram :X

Dogfight een verbeterde versie vh plastic tandwiel en de T2racing in metaal als de rest vd tandwielen in het blok, als complete revisie kit trouwens!

Origineel tandwiel is iig niet Honda waardig, zeker niet als aandrijving vd waterpomp en oliepomp.

Wel een leuke site btw T2Racing WebSite [NSR250R MC21 MC28] had er nog nooit van gehoord.





full
 
Laatst bewerkt:
Ja maken erg mooi spul. Ontwikkelen ook steeds nieuwe onderdelen.
Erg mooi maar met een prijskaartje.
Kende ze uit een paar van die Japanse bladen.
 
Hallo Allen

Hendrik je gaat goed zie ik net,mooie plaatjes van de vorderingen. :}
Ik ben inmiddels ook weer een stukje verder nieuwe balhoofdpen gedraaid, nieuwe lagers geplaatst
en de ZX6R voorvork gaat in het vervolg zijn leven vervolgen als Honda voorvork,niks mee dacht ik.
Nieuwe inlaatrubbers binnen gekregen nu nog wachten op de carburateurs, deze worden 32mm vandaar de
2 aparte inlaatrubbers in plaats van de originele Honda.
Hier de foto,s
full

full

full

full

full

full
 
Inderdaad mooi werk Jasper, mijn mening is een MC16 standaard niet zo mooi maar met deze aanpassingen oa achterbrug, wielen en voorvork wel, petje af.
Dacht dat een NSR250 standaard 32mm Keihin's heeft, een MC16 niet dan?

Ik zoek een complete 125cc, heb nog een Aprillia in ongeveer dezelfde staat staan als de TZR dus ik sla ff over ;)
 
Goedemorgen

Dank jullie voor de positieve reacties!
Thomas de achterbrug is van een Yamaha SZR, die lijkt heel veel op een TZR achterbrug.
En Jeremy ik ben het helemaal met je eens de standaard MC16 is idd niet zo heel mooi, vandaar deze aanpassingen en ook omdat het een GP look a like moet worden, standaard zit op de MC16 28mm carbs,
ik heb 34 mm intake,s geplaatst pas eerst de 32mm carbs wat aan en probeer later,als ie zich goed houd
34mm en de squish wat aan te passen, op de carbs na is ie verder origineel.
 
Dat witte puntje dient inderdaad voor uitlijning krukas(-tandwiel) en koppelingstandwiel... Maar geen idee of dat op die droge koppeling zit... Hendrik loopt nu vast naar de garage om eens te gaan kijken ;).

Heeft er toevallig iemand een idee of dat puntje op het droge-koppeling-tandwiel zou moeten zitten of niet?

Ik vind het alvast niet op mijn tandwiel...
 
Hendrik, heb net het werkplaatshandboek doorgespit,nergens wordt gesproken over"punch marks"ook niet bij de oliebad koppeling.Eerlijk gezegd zie ik het nut er ook niet van, maar goed het blijven Japanners ;)
Succes
 
Heeft er toevallig iemand een adresje (en prijsindicatie) om vorkpoten opnieuw te laten chromeren?

Er zitten wat putjes in. Ook in het loopvlak :-(
 
De vorkpoten zijn intussen weg om opnieuw verchroomd te worden.

De koppeling begint vorm te krijgen:
full


Bij de oliepomp weet ik niet meer helemaal waar onderdeel 9 en 10 horen
full


Volgens mij op deze manier:
full
full


Of heeft er iemand een ander idee over :-P

Er ontbreken trouwens heel wat kabelgeleiders, beugeltjes, ...
Heeft er hier iemand wat detailfoto's van wat waar moet komen? Dat zou een hele hulp zijn om uit te dokteren wat waar moet, wat er nog ontbreekt, ...

Als iemand iets van te koop heeft van die beugeltjes hoor ik het ook graag
 
Terug
Bovenaan Onderaan