Honda NSR125/250 rijders topic

Aah nieuwe frisse delen zie ik. Heb je bij Tyga gekocht uiteindelijk?
Ik zou wel foto's voor je kunnen maken. Welke kant wil je weten?
Voor die beugeltjes kun je het beste Japan proberen en dan bij iemand een hele set 2e hands kopen. Heb ik toen ook gedaan.
Is er nieuw niets meer te koop?
 
Aah nieuwe frisse delen zie ik. Heb je bij Tyga gekocht uiteindelijk?
Ik zou wel foto's voor je kunnen maken. Welke kant wil je weten?
Voor die beugeltjes kun je het beste Japan proberen en dan bij iemand een hele set 2e hands kopen. Heb ik toen ook gedaan.
Is er nieuw niets meer te koop?

Buitenste koppelingshuis komt inderdaad van tyga.

En van de beugeltjes weet ik eigenlijk zo goed als niets zitten. Ik heb al ontdekt dat er ook beugeltjes van andere motoren op zaten dus dat maakt het dan nog extra verwarrend.
Alle kanten zijn dus interessant :-p

Nieuw is er bitterweinig te vinden, en op de parts list is het me ook niet helemaal duidelijk welke ik nu wel/niet/fout heb.


Via welke weg koop jij eigenlijk spullen in Japan?
 
Oja, weet er toevallig iemand de KOYO bestelnummer van lager nr. 24?

full


Origineel is NTN maar niet meer leverbaar.

EDIT: Gevonden: KOYO 6001 2RS
 
Laatst bewerkt:
Wat heb je wel aan beugeltjes? Kun je een foto maken. Ik zie zo wat er wel en niet op hoort.
Ik koop via Yahoo. er zijn verschillende tussenpersonen/bedrijven zoals jauce.
 
zo even een klein updeetje van mijn NSR
Ik ben weer een klein beetje verder,tellerplaat en frame gemaakt met een RD toerenteller maar helaas de toerenteller krijg ik niet aan de praat,dus maar op zoek naar een Honda teller.
De carburateurs zijn binnen gekomen samen met de luchtfilters,en wonder boven wonder
na 3x trappen starte die,echt geweldig :] ,helaas niet te lang want er moet nog een radiateur voor
komen dus maar even heel kort laten lopen. Maar goed dit was een hoogtepunt in de bouw, je moet het altijd maar afwachten na 10 jaar in een kelder te hebben gelegen.
En een nieuwe demperconus gemmaakt zodat er 2 dempers aan 1 kant komen wat ik persoonlijk mooier vind.Dus wat buigwerk gedaan en na wat hoofdbrekens tot het gewenste resultaat gekomen.
en dan nu wat plaatjes.
full

full

full

full

full

full

full

full
 
Wat heb je wel aan beugeltjes? Kun je een foto maken. Ik zie zo wat er wel en niet op hoort.
Ik koop via Yahoo. er zijn verschillende tussenpersonen/bedrijven zoals jauce.

Ahoy,
Ben even ziek geweest, vandaar de late reactie ;-)

Ik kon de beugeltjes vandaag niet zo direct vinden. Ik neem een van de dagen wat foto's.


Kan er iemand me een foto bezorgen van de juiste richting van de cilinderkoppen? Bij mij zat er een en ander verkeerd toen ik de motor kocht en ik zou het er nu toch liefst ineens juist op monteren :-)
 
Hoi,

Ik ben bezig met de revisie van mijn MC21. Ik had netjes zuigers en veren besteld uit de partslist en mijn cylinder laten nicasil-en bij ATM.. Ook nog speciaal een nieuwe garage gebouwd om netjes te kunnen werken.. O-) So far so good....

Ik wilde vanavond de cilinder weer monteren, en toevallig hield ik nog even de nieuwe naast de oude zuiger: 1 pen in beide zuigers. Wat blijkt, de nieuwe is 2mm hoger dan de oude, en de oude heeft maar 1 zuigerveer in plaats van de gebruikelijke 2. Hmmm... :?

full


En wat blijkt.. De cilinders zijn aangepast aan deze lagere zuigers, 2mm van de voet afgedraaid.. Arghhh :( |( Mijn vermoeden is, dat dit een RS250 zuiger is, gezien de 0,8mm zuigerveer. Maar ja, welke????? Iemand een goede suggestie hoe ik uit kan vinden welke zuiger dit is?
 
Hoi Wouter

Ik zou me de moeite besparen om uit te zoeken wat voor zuigers het zijn, gewoon een 2mm
aluminium pakking maken en de originele zuigers plaatsen lijkt mij.Of iets dunner en wat meer
compressie maar ik zou de originele zuigers plaatsen. :Y
Igv succes ermee.
 
Een nachtje erop broeden, gaf mij dezelfde richting: Alu plaat eronder lijmen met defcon(epoxy).
Als iemand een beter/ander idee heeft, hoor ik t graag.
 
alu plaat met 2 dichtingen, niet lijmen. als je achterhaald welke zuigers het zijn, kan in de toekomst de plaat weer weg.
en alles goeed opmeten zodat je squish correct is.

kan niet moeilijk zijn die zuigers te vinden, veel merken hebben alle gedetailleerde afmetingen op hun site staan.
 
alu plaat met 2 dichtingen, niet lijmen. als je achterhaald welke zuigers het zijn, kan in de toekomst de plaat weer weg.
en alles goeed opmeten zodat je squish correct is.

kan niet moeilijk zijn die zuigers te vinden, veel merken hebben alle gedetailleerde afmetingen op hun site staan.
Helemaal met de spreker eens,niet lijmen!Je zou eventueel je squish wat kunnen verkleinen niet overdrijven want daar schijnen NSR'tjes niet zo goed tegen te kunnen.Of je timing wat veranderen
door onder wat minder en als koppaking iets meer mogelijkheden genoeg. Succes!
 
Of gewoon op zoek gaan naar de juiste cilinders en die andere te koop zetten.
Ik had nog een set maar die liggen nog in Engeland bij Performance Engineering.
 
Leuk topic.

zo even een klein updeetje van mijn NSR
Ik ben weer een klein beetje verder,tellerplaat en frame gemaakt met een RD toerenteller maar helaas de toerenteller krijg ik niet aan de praat,dus maar op zoek naar een Honda teller.
8< [mooie plaatjes]
Ik meende de achterbrug al te herkennen en inderdaad..
Dank jullie voor de positieve reacties!
Thomas de achterbrug is van een Yamaha SZR, die lijkt heel veel op een TZR achterbrug.
8<
Goeie keuze. :P
Ik heb ook een SZR, de kettinggeleider op de achterbrug is helaas stuk en deze is niet meer leverbaar.
Heb jij daar toevallig met jouw geknutsel een oplossing voor gevonden / bedacht?
 
Hoi tarwetijger nee ik helaas ik heb me er ook nog niet mee beziggehouden als ik wat heb hoor je het.

Na wat research denk ik dat het RS250 HRC zuigers zijn die zijn van de racers zijn korter en hebben 1 veer!
 
Update:

Voor de beugeltjes en ontbrekende onderdelen heb ik het advies van Mikestrike gevolgd:
...
Voor die beugeltjes kun je het beste Japan proberen en dan bij iemand een hele set 2e hands kopen.
...
Ik heb een stapeltje gebruikte onderdelen gekocht, hopelijk heb ik dan alles wat ik nodig heb :-)


Heeft er nog iemand een idee over de rondel en keerring aan de oliepomp?
...
Bij de oliepomp weet ik niet meer helemaal waar onderdeel 9 en 10 horen
[afbeelding]

Volgens mij op deze manier:
[afbeelding][afbeelding]
...


Maarrrrrr...
Ik leef letterlijk en figuurlijk mee met wvtoledo
...
De cilinders zijn aangepast aan deze lagere zuigers, 2mm van de voet afgedraaid.. Arghhh :( |(
...
Ik heb namelijk ontdekt dat ik identiek hetzelfde probleem heb! De cilinders die ik wou gaan gebruiken (2dehands gekocht met nog goede nocasil maar zonder zuigers) zijn blijkbaar ook 2mm lager dan de originele cilinders! :(
 
Ik heb mijn originele cilinders ook nog liggen. Ik denk dat ik daar opnieuw nicasil in laat zetten.

Dus bij deze:
Als iemand interesse heeft in een setje cilinders hoor ik het graag
De cilinders zijn licht bewerkt (de poorten zijn wat "sportiever" gemaakt).
En ze zijn dus 2mm lager dan ze ooit geweest zijn. De nicasil is nog goed
 
Wat bedoel je met dat je niet weet waar de delen horen? Staan toch op de tekening?
Heb nog wel ergens een losse pomp liggen denk ik. Kan ik wel even voor je kijken.
Maak maar een foto van de delen als ze binnenkomen dan laat ik wel weten waar alles hoort en of je alles hebt.

Dat lijmen is dus geen goed idee als ik Janbros zo hoor :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan