Honda NSR125/250 rijders topic

wou al zegge....ik ken die weg.
Kom je uit warmetuut :P
Das bij mij om de hoek ;)
Linke dijk alleen...als het echt hard gaat...lig je er zo naast met al dat grind :(

grind is van het voorjaar rest van het jaar valt het wel mee zijn alleen bepaalde stukken ik heb op dat stuk dijk van Krabbendam naar Schagen met de vtr op de gps 92km/u gemiddeld en ergens ook nog de 205km/u aangetikt gps })

met de nsr gaat het toch een stuk rustiger ;)

en op je vraag zie profiel ;)

troyuwens nog ff teruggelezen hier nog een oude foto met een wp stuurdemper

https://www.motor-forum.nl/media/502401/full/

laat ik toevallig ook zon wp stuurdemper hebben liggen wegens ooit verkeerd aangeschaft voor de vtr klem heb ik van de week besteld in engeland die is onderweg dus eerdaags ook stuurdemper erop :]
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 3 jaar terug van schoorl maar alkmaar gegaan. Reed soms de dijk...laatste x was vorig jaar voorjaar.
Rijd meestal langs de kust naar den helder...of soms via egmond ed naar bakkum etc etc.
Lekker biertje doen :Y en weer stukje knorren :)
 
Ff weinag tijd voor de NSR :') ben errug druk bezig met het verbouwen van de keuken :o

Foto-BLRPFDOD-D.jpg
 
Zooo, pakje van Tyga is binnen, d8 even een fotootje *D

Je voetsteuntjes ed zitten erbij Nando.

Verder de EBC blokken voor Mike, ben benieuwd naar het resultaat.

En voor mij oa Wiseco zuigers, ziet er goed uit, 2 mooie dunne zuigerveren.
Als de originele zuiger eruit is zal ik hem eens vergelijken, zie iig dat het hemd is ingekort...

De alu kuipsteun is echt licht, ziet er ook mooi uit iig, pasvorm zal wel oke zijn, bleek hij "out of stock" te zijn :? Gelukkig weer leverbaar aangezien ik de originele al had verkocht.
De rem- en koppelingsgreep ook zeer netjes, zie dat jij hem er ook op heb zitten Nando op foto's paar pagina's terug :Y

full
 
Laatst bewerkt:
Nice we zijn van plan om het met hemelvaarts dag op te halen bij jou Jeremy. Komen Micheal en ik op de RVFjes naar jou toe hebben we gelijk een leuk ritje :]
 
Die broodjes kroket had ik zelf ook al in gededachte...maar die soep O-) Zal het eens bekijken dan, nog voorkeur ;)

Hemelvaart moet wel lukken in principe, ben iig vrij dan, hoelaat ongeveer?

Zal ook nog wel afhangen vh weer neem ik aan, over het algemeen mooi weer met hemelvaart maja, op dit moment ;(

Heb ff een foto vd Ohlins gemaakt Mike, HO 4510

full
 
Laatst bewerkt:
Heb ook ff de cilinder gedemonteerd, ff de zuigers vergelijken.

Originele weegt 172 gram en pistonpen 39,2 gram.
Wiseco weegt 170,2 gram en pistonpen 36,2 gram.

Een besparing dus van 4,8 gram totaal per zuiger, zuigerveren zijn een fractie dunner -1,0 tov 1,2mm - en de afwerking vd Wiseco is veeel mooier...maar ook veel duurder :-)



full
 
Laatst bewerkt:
Wel ff om denken dat die Wiseco's vaak wat meer ruimte nodig hebben in de cilinder

Wisecos expand at a different rate than the cylinders. Hence the need for proper cylinder wall to piston clearance. Proper engine warm up is critical and a slow beginning when finally on your way. Many guys drop in Wisecos, fail to warm up properly or hammer the throttle when time to ride, only to squeek.
 
Zien er mooi uit die Wiseco zuigers. Die ohlins demper lijkt inderdaad erg veel op de HO 206.

Kroketten alleen zijn prima hoor, als ze maar met mosterd zijn :)
Ik denk dat ik met Hemelvaartsdag eerst even Nando oppik en daarna door naar Zeeland.
Zullen er dan wel rond het middaguur zijn denk ik, spreken nog wel even af voor de tijd.
 
ook geprobeerd ook niks -O- dus de vtr maar ff gepakt morgen maar ff horen of motorzaak nog idee heeft :?

net nog geprobeerd en met enkele pogingen deed ioe het toch mnet dus ook nog klein rondje gereden maar vanaf de 4de versnelling houd ie in bij 9,5k toeren en loopt die daarna teurg in toeren :?
 
Laatst bewerkt:
Zeker een mooie NS400, ofja eigenlijk nu een NSR ;) Mooie replica, vind ik altijd bijzonder knap hoe ze de oude NS upgraden naar NSR :}

Broodjes waren ind. lekker en was nog lekker weer ook, das heel bijzonder de laatste tijd want hier is t alweer piesweer ;(

Zal eens naar Tyga mailen, wel of juist geen uitlaatpakking te gebruiken...dan hoor ik het wel hoe zij het doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan