Honda NSR125/250 rijders topic

@honda_power:
- ff checken of je accu nog fris is (bij slechte accu werken ontsteking en powervalves niet ok)
- Functie powervalves controleren
- als beide ok, pitten eruit draaien en foto posten
 
tja als ie te arm heb gestaan kan het snel gaan maar compressie is te laag onderste cilinder blijft ook 40 graden kouder als de bovenste

en hij heeft een tijdje met niet werkende powervalves gereden ;)

is helaas niet anders maar kan gelukkig nog makkelijk aan nieuwe zuiger enz komen
 
Laatst bewerkt:
ja na een keer of 30 kicken start ie wel

wel een kenmerk van zuiger die af zijn

vandaag ook op de testbank gehad kwa nog maar 36pk uit -O-
 
Laatst bewerkt:
zo net ff de uitlaten van de nsr afgehaald en wat ik door de uitlaatpoort van de bovenste cilinder zag wordt ik niet vrolijk van -O-

powervalve waarschijnlijk de zuiger geraakt zuigerveer is gebroken zo te zien zit nog wel in de zuiger gelukkig alleen zag ook een groef in de cilinderwand zover het nu te zien was -O- '(

dus wordt waarschijnlijk een nieuwe nicasilwand erin ;(

en ff zoeken voor nieuwe powervalve als die ook stuk is denkt dat dat nog het lastigste wordt om te vinden
 
Laatst bewerkt:
zo vandaag maar eens begonnen met demonteren




533116_400881223289688_100001034408819_1207050_640408490_n.jpg
 
zo de kop is eraf als facebook nog beteje meewerkt zijn er zo foto`s....

lijk erop dat de circlip losgeschoten is en tussen de zuiger en wand is gekomen en daar dus een diepe haal heeft gemaakt en een stuk zuigerafgebroken -O-
 
Pffff die heeft het flink te pakken gehad......nu begrijp ik ook wel waarom die bijna niet wilde starten, maar heb je dan helemaal niks gemerkt het laatste ritje??
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er niet lekker uit inderdaad!
Inderdaad vreemd dat je niets gemerkt hebt.

Heb de stoute schoenen aangetrokken en een ohlins achterschokbreker besteld in Tiel.
Van de week even ophalen :) Kan ik meteen even kijken hoever Pieter met de nsr is.
 
Zeker Nice :9~

Een Honda QR50 gekocht...voor de kleinste, een echte mini Honda -geen chinees dus- draait als een tierelier....bj 1983!! :}
full
 
Laatst bewerkt:
Uhu,1 rondje, is toch echt te mini en klinkt ook heel lief :Y
Was wel een beetje duur maargoed, tis ook geen wegwerp zooi en de kleine is blij. Tis wel een echte Honda!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan