Honda NSR125/250 rijders topic

Hallo

Tis alweer even geleden, met dit mooie weer gaat het niet zo snel, plus al die
kleine modoficatie,s reparatie,s waar je later achterkomt is helemaal niet erg,maar kost tijd.
De banden zijn gemonteerd,nieuwe rem/schakelset,alle remmen werken voor en achter ontlucht,wat kleine
lekkages verholpen,uitlaatbeugel gemaakt en uitlaten geplaatst.
Hij stond wat laag aan de achterkant daarom de achterkant met 30mm verhoogd.
De ketting is onderweg,en dan kunnen we eens een keer een testrun op de straat maken,en de carb,
wat gaan fijn afstellen.
Maar dat is voor de volgende sessie ik hou jullie op de hoogte.
En maar wat plaatjes :)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zit ff in dit topic te neuzen en zie dit mooie project maar het valt me op dat het voorwiel vaste remschijven heeft en er een voorvork inzit met radiale klauwen, dus ook vast.
Vaste schijven is toch remklauwen op schuifpennen en vaste klauwen met zwevende schijven om te kunnen centreren tijdens remmen :?
 
Dank voor je compliment, idd je hebt gelijk ik dacht dat ook altijd, maar dit wiel had ik dus
ik ga het proberen, een ander voorwiel is zo gevonden.
Maar na diverse keren al op straat te hebben gereden, moet ik je bekennen ik merk er
helemaal niets van ook niet bij sterk afremmen duss!! Zeg het maar😎
 
Dank voor je compliment, idd je hebt gelijk ik dacht dat ook altijd, maar dit wiel had ik dus
ik ga het proberen, een ander voorwiel is zo gevonden.
Maar na diverse keren al op straat te hebben gereden, moet ik je bekennen ik merk er
helemaal niets van ook niet bij sterk afremmen duss!! Zeg het maar😎

Tja, wat kan ik dan nog zeggen.

Toch maar eens ingelezen ;) remklauwen met de zuigers aan 1 kant moeten op een schuifpen kunnen centreren naders valt er weinig te remmen.
Vaste klauwen hebben zuigers aan beide kanten dus duwen van beide kanten tegen de schijf.

Verkeerd aangenomen dat de schijf semi zwevend moet zijn om te centreren.
Zwevende of semi zwevende schijven voorkomen kromtrekken van de schijven als ze extreem heet worden doordat ze ruimte hebben om uit te zetten.

Succes met je two stroke roadracer :t
 
Bedankt zo zie je maar we zijn nooit te oud om wat te leren👍
Komt helemaal goed met de racer, als je op de hoogte wilt blijven moet je zo nu en dan even
kijken👀
 
Beste medemens,
Ik wil dit jaar een NSR250R gaan importeren, echter heb ik nog wat info nodig;
Ik ben 1,85m met best lange benen, is dat een lengte die past op een NSR of is hij meer gemaakt voor de gemiddelde 'Hoelang'?
Welke onderdelen zijn slim om vanuit Japan mee te nemen? Dingen die snel slijten, schaars zijn etc.
En kan je zonder problemen verre afstanden rijden met een NSR? (Ri noord frankrijk bijv.) In vergelijking met een viertakt bedoel ik dan.

Alvast bedankt voor de info!
Gr Mitchel
 
Laatst bewerkt:
Beste medemens,
Ik wil dit jaar een NSR250R gaan importeren, echter heb ik nog wat info nodig;
Ik ben 1,85m met best lange benen, is dat een lengte die past op een NSR of is hij meer gemaakt voor de gemiddelde 'Hoelang'?
Welke onderdelen zijn slim om vanuit Japan mee te nemen? Dingen die snel slijten, schaars zijn etc.
En kan je zonder problemen verre afstanden rijden met een NSR? (Ri noord frankrijk bijv.) In vergelijking met een viertakt bedoel ik dan.

Alvast bedankt voor de info!
Gr Mitchel
Hoi Mitchel

Te beginnen met gefeliciteerd dat je een NSR gaat kopen super motor en schaars in Nederland.
De Nsr is niet echt geschikt voor lange mensen al weet ik niet hoe lenig je bent natuurlijk, het is in beginsel een supersport dus ja trek je conclusie.
En dan om ermee op vakantie te gaan tja alles is mogelijk alleen een tweetakt is in mijn opinie daar wat minder geschikt voor, toch wat gevoeliger voor storingen, en lange afstand motoren vind ik het niet maar goed dat is mijn mening.
En onderdelen zou ik zeggen neem zoveel mogelijk mee alles wordt schaars, op internet word er genoeg aangeboden, en dan eigenlijk alleen in het buitenland,Engeland,Australie,Japan etc. maar
tegen de hoofdprijs..
Dus succes met je Nsr import en post een foto als ie er is. :Y
 
Bedankt voor de info :)
Het kan nog wel even duren voordat hij er is helaas, heb nog een scrambler project hier staan en die moet eerst afgemaakt en verkocht worden.
En dan nog wat sparen, wil echt een goede NSR vinden, liefst Bj 1996 Rothmans editie
Ook in Japan zijn ze niet goedkoop :/
Zal in ieder geval foto's plaatsen als het zover is!
 
Nog iets trouwens, Heeft er hier iemand een MC28?
Ik lees net dat die ipv een sleutel een soort memory card heeft en op die manier begrensd is.
Iemand hier info over of ervaring mee?
Ik wil graag een originele NSR waarbij niet aan de bekabeling is geprutst, en het liefst zelf netjes laten ontgrenzen.

Heb ik HRC kaarten nodig? Nog andere dingen?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Mitchel,

Ik heb een MC28 SP uit 1995.Met HRC kaart en getuned door NSR world.

Een originele MC28 Rothmans vinden is bijna onmogelijk. Houd rekening met prijzen tussen de 13 en 15K. Ook in Japan worden de 250CC tweetakten en 400CC viertakten uit de jaren 90 inmiddels ook verzameld.

Daarbovenop komen dan nog de kosten voor verschepen en import.

Als je naar een R of SE versie gaat kijken kan het wel een stuk goedkoper maar reken voor een mooie al snel op 7 a 8K.

De MC28 heeft inderdaad een Memory Card. Daar zijn ook HRC kaarten van.
Hij is onder andere begrenst via de Card. Elke kaart hoort bij een specifieke PGM (CDI dus zomaar een HRC Card kopen werkt niet. Die moet dan geprogrammeerd worden in Japan. Allemaal erg duur en omslachtig.

Ik denk dat je beter kunt kijken naar een MC21. Veel meer motor voor je geld.

Lees je eens in op de NSR world site. Daar kun je van alles vinden over de NSR's
 
Bedankt Mike,
Ik had inderdaad gelezen dat zo'n kaart moet worden herprogrammeerd, en ook de restrictie in de uitlaat moet worden verwijderd, en moet worden afgesteld om een goed resultaat te krijgen.

Ik vind indd veel meer MC21's te koop,
Maar de MC28 is naar mijn mening echt 'de bom'
Die enkelzijdige achterbrug.. :9~ :}
Desnoods zoek ik er eentje met wat schade, maar ik zal hem krijgen :)
Ben ook niet van plan om hem ooit te verkopen, dus beter in 1x goed.
Prijzen van 13k had ik trouwens niet verwacht, zie veel nette mc21's staan voor rond de 4000..

Achja, ik spaar ondertussen wel verder en zodra het zover is zie ik wel wat ik kan vinden.

Heb je foto's van de jouwe? Ben wel benieuwd, heb je die ook geïmporteerd?
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan :)
Prijzen van 13K zijn dan wel voor de SP versies van de MC28.
Dus de Repsol, Rothmans en HRC.
Een mooie SE is wel te vinden tussen de 6.500 en 10.000. Maar prijzen schieten echt omhoog nu.

Ik begrijp helemaal waarom je er eentje wilt. Ik had hetzelfde.
De proporties kloppen helemaal en het is een prachtig model.

Ik heb het geluk gehad om er eentje in Nederland te vinden jaren geleden.
Maar heb hem wel helemaal moeten opknappen. Er zaten Tyga kuipen op en was motorisch erg slecht. Gelukkig kreeg ik het standaard kuipwerk er bij en was bijna helemaal perfect!

Ik heb hem helemaal perfect gemaakt maar dat heeft erg veel geld gekost want veel is niet meer te koop en originele Honda delen zijn erg duur.

Plaatje uploaden is niet mijn sterkste punt helaas.
 
http://www.needscenter.net/sp/stock/detail.php?b_code=4399&total=335&page=4
Mooie 28 voor 5000€, wel een paar krasjes helaas.
Staan ook mooie VFR NC30's op die site.
Hoop dat ze tegen de tijd dat ik er een kan halen nog niet super zeldzaam zijn geworden.

Erg lastig om sites te vinden in het Japans, ook in India en Thailand schijnen veel NSR's rond te rijden maar geen idee hoe ik verkoopsites kan vinden.
Spoedcursusje Japans dan maar..? :')
 
Hallo Allen

Tis alweer even geleden,maar in al die kleine dingen gaat toch een heleboel tijd versleten.
Maar goed hij is er de NSR500 kuip, na enkele weken waachten,wat altijd te lang duurt,
ben net een klein kind die niet kan wachten op zn verjaardag :Y
Maar goed het passen en meten,en oplossingen bedenken is begonnen,het wordt nog wel een hoofdbreker :?
want makkelijk is het niet maar goed de aanhouder wint.
En er komt een dag dat ie zonder tape,foam en hout op zn plaats blijft,maar zover is het nog niet.
Maar hier toch een plaatje. :]
full
 
Leuke vorderingen
Ga je er een circuit motor van maken of komt er ook verlichting e.d. op?

Nee geen circuitmotor,stel je voor dat je onderuit gaat zonde van al Mn werk ;(
Zit een kenteken bij komt minimale verlichting op een verwijderbare ledstrip aan de voorkant, en in de 2 uitlaat uitsparingen, ook 2 lampen hoe precies weet ik nog niet maar komt wel.
En hoe is het met jou project klaar?
 
Nee geen circuitmotor,stel je voor dat je onderuit gaat zonde van al Mn werk ;(
Zit een kenteken bij komt minimale verlichting op een verwijderbare ledstrip aan de voorkant, en in de 2 uitlaat uitsparingen, ook 2 lampen hoe precies weet ik nog niet maar komt wel.
En hoe is het met jou project klaar?

Mijn project heeft weer een tijdje stil gelegen maar langzaam maar zeker begint het op een motor te lijken :-)

Het is wel frappant hoeveel onderdelen er gewoon ontbraken aan mijn motor. Het is een wonder dat ze nog draaide toen ik ze kocht.
 
Hallo Allen

Tis alweer even geleden,maar in al die kleine dingen gaat toch een heleboel tijd versleten.
Maar goed hij is er de NSR500 kuip, na enkele weken waachten,wat altijd te lang duurt,
ben net een klein kind die niet kan wachten op zn verjaardag :Y
Maar goed het passen en meten,en oplossingen bedenken is begonnen,het wordt nog wel een hoofdbreker :?
want makkelijk is het niet maar goed de aanhouder wint.
En er komt een dag dat ie zonder tape,foam en hout op zn plaats blijft,maar zover is het nog niet.
Maar hier toch een plaatje. :]
[afbeelding]

Ziet er zo al erg goed uit!
 
Beste tweetakters. De NSR125 JC22 van zoonlief is keurig A1 11 Kw. Nou is dat geen probleem, alleen op de snelweg is het soms irritant. Ik heb vorig jaar een tweede originele uitlaat op de kop getikt om de begrenzing eruit te halen als hij naar een zwaarder rijbewijs wil met weinig kosten. Nou zit dat er nog even niet in. Alle begrenzing eruit halen gaan we niet doen, i.v.m. de verzekering. Dus de plaat in de inlaat blijft. Nou zou het mooi zijn als hij net ietsjes harder liep, 125 ipv 115 met normale wind (voor de wind gaat-ie 130 op de teller 8-) ). Ik weet natuurlijk dat je het beste aan in- en uitlaatkant de zaken moet aanpakken, maar wat denken jullie: Zou hij met een aangepaste uitlaat net iets vlotter zijn? En hebben we dan meer kans op een vastloper?
 
Beste tweetakters. De NSR125 JC22 van zoonlief is keurig A1 11 Kw. Nou is dat geen probleem, alleen op de snelweg is het soms irritant. Ik heb vorig jaar een tweede originele uitlaat op de kop getikt om de begrenzing eruit te halen als hij naar een zwaarder rijbewijs wil met weinig kosten. Nou zit dat er nog even niet in. Alle begrenzing eruit halen gaan we niet doen, i.v.m. de verzekering. Dus de plaat in de inlaat blijft. Nou zou het mooi zijn als hij net ietsjes harder liep, 125 ipv 115 met normale wind (voor de wind gaat-ie 130 op de teller 8-) ). Ik weet natuurlijk dat je het beste aan in- en uitlaatkant de zaken moet aanpakken, maar wat denken jullie: Zou hij met een aangepaste uitlaat net iets vlotter zijn? En hebben we dan meer kans op een vastloper?
Een vastloper zul je niet krijgen en zolang het aanzuigtraject begrenst blijft,gaat de snelheid niet omhoog.
Wat je kan proberen is de tandwiel verhouding aanpassen. Voor een tandje meer achter minder,
maar het blijft behelpen met een gesmoorde tweetakt ;(
 
Bedankt voor de reactie. Tja, eigenlijk weet ik het antwoord ook al wel, natuurlijk. :) Tandwielen zou idd kunnen. Ware het niet dat er nieuwe ketting en tandraderen op zitten ;(
 
uitlaat is waarschijnlijk begrensd. haal de begrenzing er uit of zet een echte expansiepijp, en je gaat meer vermogen winnen dan je wou 8-)

carbu wel mee afstellen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan