Honda NSR125/250 rijders topic

Zo Hij zit zonder tape,foam,etc op z,n plaats. :9
kuipsteunen gemaakt alles pas gemaakt en het werkt stuuruitslag ok, tja eigenlijk alles ok.
Hier wat plaatjes.
full

full

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Beste tweetakters. De NSR125 JC22 van zoonlief is keurig A1 11 Kw. Nou is dat geen probleem, alleen op de snelweg is het soms irritant. Ik heb vorig jaar een tweede originele uitlaat op de kop getikt om de begrenzing eruit te halen als hij naar een zwaarder rijbewijs wil met weinig kosten. Nou zit dat er nog even niet in. Alle begrenzing eruit halen gaan we niet doen, i.v.m. de verzekering. Dus de plaat in de inlaat blijft. Nou zou het mooi zijn als hij net ietsjes harder liep, 125 ipv 115 met normale wind (voor de wind gaat-ie 130 op de teller 8-) ). Ik weet natuurlijk dat je het beste aan in- en uitlaatkant de zaken moet aanpakken, maar wat denken jullie: Zou hij met een aangepaste uitlaat net iets vlotter zijn? En hebben we dan meer kans op een vastloper?


Ik ben ook met een jc22 bezig. Alle begrenzers zijn eruit en nog loopt het kreng niet harder dan 130. Volgens alle informatie die ik heb zou hij nu vol vermogen moeten hebben 26pk... Niet dus
 
warmloper naar aanleiding van een lekke koppakking, brokje uit de zuiger en wand naar de filistijnen dus nu nieuwe wand van powerseal en nieuwe originele onderdelen erin
 
De zomer staat voor de deur en mijn NSR is intussen (ongeveer) klaar :-)
1389691

1389692


Ik zal er binnenkort werk van maken om wat meer foto's te nemen.

Het enige probleem dat ik nog heb is dat de snelheidsmeter verkeerd loopt. (40 op teller is 50 in het echt). Als iemand ergens nog een snelheidsmeter of dashboard te koop heeft/weet hoor ik het graag

@Hyperjasper : Hoe is het nog met jou project?
@honda_power : Als je wil heb ik dat Engelse boek in PDF
 
Hey Hendrik,

Ziet er erg netjes uit! Missen alleen nog wat stickers zie ik.
Er zal altijd wel afwijking zijn van de teller maar ik heb zelf nooit gecontroleerd hoeveel. Heb je wel de standaard tandwiel verhouding?
Heb je de restrictie er al uit gehaald via de wire splice?
 
Een afwijking is er inderdaad altijd wel een beetje maar een teller die 20% te weinig aangeeft is er toch wat over.
Het achtertandwiel heeft 2 tanden minder maar daar heb ik al rekening mee gehouden.
(er komt nog een tandwielset met de juiste verhouding op)

De wire splice heb ik nog niet gedaan. (Ik weet ook niet of dit al gebeurd is, maar ik denk het niet)
Wat zijn jullie ervaringen met de sproeierbezetting na de wire splice?

De stickers zijn helaas onvindbaar...
 
Heb je ook naar je kabel gekeken en dat witte plastic dingetje bij je tandwiel?
Sproeier bezetting hangt van zoveel zaken af. Ik zou hem laten afstellen. Kijk even op de site van Tyga voor die wire splice. Kun je zo zien denk ik.
Ik heb die van mij destijds laten afstellen in Zeeland bij Ruud Frederiks. Is wellicht niet zo ver bij jou vandaan.
Is hij voor de rest helemaal standaard? Airbox etc?
 
Het ligt niet aan de pickup of kabel want de kilometerteller en dagteller kloppen wel (mits correctie tandwielverhouding)
Enkel de naald van de snelheid wijkt af.
Wire splice handleiding had ik idd al gevonden bij tyga. Voorlopig is daar geen haast bij. Ik geniet er zo ook van 8-)
Luchtfilter, uitlaat, sproeiers,... alles is origineel
 
Hey Hendrik
Ziet er prachtig uit,je hebt eer van je werk,en idd wat plakplaatjes maakt het helemaal af.
Heel veel fijne 2takt km,s gewenst,en doe er voorzichtig mee:].
En wat die van mij betreft die is op het spuitklaar maken en spuiten gereed. Heb er door gezondsklachtenbhelaas nog niet op kunnen rijden maar dat komt zeker. Heb allemaal Carbon onderdelen gemaakt ontstekingsdeksel,undertray,air intakes is heel veel tijd in gaan zitten maar tis allemaal goed gelukt,vind ik.
Intussen tijd is Mn getransformeerde mito wel gespoten.
Dan hier wat foto,s.

D3281BD9-FB3B-4F5A-BCBB-EF3B61B071A2.jpeg
99A79393-D289-4A6A-A404-1D0B1961F93E.jpeg
56A342EE-9CFA-45F5-A66D-6B4ED3DC9EDC.jpeg
D3281BD9-FB3B-4F5A-BCBB-EF3B61B071A2.jpeg
D3281BD9-FB3B-4F5A-BCBB-EF3B61B071A2.jpeg
D3281BD9-FB3B-4F5A-BCBB-EF3B61B071A2.jpeg
99A79393-D289-4A6A-A404-1D0B1961F93E.jpeg
56A342EE-9CFA-45F5-A66D-6B4ED3DC9EDC.jpeg
A20EDB17-06DA-4417-8FD5-09F8F3D2610C.jpeg
872FFFE7-4DBA-4ED6-82BA-E218AC86E7B0.jpeg
 
zo nsr rijd ook weer na nieuwe zuiger ed helaa begaf een van de koelslangen het bij het testritje nu dus maar samco slangen besteld voor de rest rijd die weer goed

was weer fijn om stuk te rijden hoe licht de nsr rijd en hoe hard die remt altijd weer wennen als je een logge firestorm gewend ben :]


@HendrikPV40 engels handboek staat op de laptop
 
Vorige week maar eens wat onderhoud aan de NSR 125 van zoonlief gedaan. Mooi origineel luchtfiltertje gekocht. Hij rijdt er bijna niet op. Maar wil hem ook niet kwijt. Gelukkig, dan kan pappie zich af en toe nog eens een uurtje 18 voelen. Vervolgens moeten ze me er aftakelen, want die zithouding is het niet meer op mijn leeftijd. _O-
Wat een mooi fietsje is het toch. Hij stuurt al in als je je oogballen draait.
 
Terug
Bovenaan Onderaan