Honda NSR125/250 rijders topic

vandaag nieuwe samco slangen gemonteerd ,vlotters schoongemaakt niet echt geholpen lekt nog steeds benzine als die uitstaat en de kraan staat open dus gewoon benzinekraan dichtdraaien dan maar en ook maar nieuwe brandstofslang

67232095_2594701350574320_4015092989176053760_n.jpg
 
net een testrondje gedaan en gekeken probleem zit niet de de vlotters maar zo te zien zijn de rubbers die het moet afdichting uitgedroogd en lekt die benzine tussen de carburateur en vlotterbak door dus ff nieuwe rubbers bestellen voor de carburateur
 
Komt door de rotbenzine van tegenwoordig.
Heb er bij al mijn motoren last van. Als ze maar iets te lang stilstaan gaan ze lekken.

Als ik jou was zou ik van de viton rubbers bestellen of in ieder geval een hele set rubbers.
 
Dieper frezen, stalen pasring achter steken. Of gewoon indien nog mogelijk op de juiste maat vlak zetten.
 
zolang er om de ongeveer 120° 3 keer nog enkele mm 'ers goed zijn is er geen reden om er iets aan te doen, het is maar een rand die voorkomt dat het lager niet verder kan, moet echt niet over 360° perfect zijn.
 
voorvork kering lek dus even de voorvork eruit ,van de week als beetje meezit weer inelkaar met nieuwe keerringen en olie en glijbussen

67498225_2602389663138822_6635513709684850688_n.jpg
 
Hier een foto van mijn MC28 om wat vrolijker van te worden in dit rotweer.
Gekocht met die Tyga bekleding maar vond dat helemaal niks en heb hem weer helemaal terug kunnen bouwen naar origineel aangezien alle originele delen er nog bij waren.
In Engeland laten tunen door GT Perfermance, VHM koppen, Tyga uitlaten, RS250 bobines, HRC carb kit met open filters, Tyga uitlaten, HRC kaart etc.
 

Bijlagen

  • IMG_8585.JPG
    IMG_8585.JPG
    119,7 KB · Weergaven: 15
  • IMG_1570.JPG
    IMG_1570.JPG
    842,4 KB · Weergaven: 15
laats zuiger stuk van bvenste cilinder nu blok dus uit elkaar gehaald blijkt linker kruksaslager in puin te liggen'( nu dus reviseren schoonmaken en weer opbouwen
139254619_3986484541395987_8667009904171847626_n.jpg
 
krukas reviseren vandaag origineel lager binnen van een suzuki vl250:+ is de zelfde lager alleen deze was 45euro en anders alleen heel setje van 3 lagers te koop voor ruim 250euro
 
Ja klopt vandaar dat ik het ook vroeg. Die lagers zijn heel erg duur. Maar ga je maar 1 lager vervangen?
Ik heb destijds twee nieuwe krukassen gekocht bij David Silver. Zijn daar een stuk goedkoper dan hier.
 
1 lager vervangen dat is vervolg schade geweest van eerste stukke zuiger van de bovenste cilinder rest gewoon opmeten en controleren als het binnen de tolerantie valt zie ik geen noodzaak om die te vervangen en voor de rest vertrouw ik de monteur van de motorzaak die heeft zelf geraced met een honda rs250 en die draait iets scherper ;)

en nieuwe krukas ben ik nog niet tegengekomen voor minder dan 1050euro

tevens ook besloten de oliepomp af te blinden wegens dat ik op premix rij
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan