Honda NSR125 Krukaskeerring vervangen kosten.

nsr

Rookie
6 mrt 2021
7
0
Kan iemand mij zeggen, wat het ongeveer gaat kosten, wanneer ik dit laat repareren. Honda nsr125 (tweetakt) start en rijd wel, maar geeft veel witte rook uit de uitlaat.
Dus lijkt mij de krukaskeerring lek.
 
Kan iemand mij zeggen, wat het ongeveer gaat kosten, wanneer ik dit laat repareren. Honda nsr125 (tweetakt) start en rijd wel, maar geeft veel witte rook uit de uitlaat.
Dus lijkt mij de krukaskeerring lek.
Rij m eerst effe lekker warm. Koud roken tweetakten, als je het goed doet, behoorlijk
 
warm draaien heb ik al gedaan. er blijft veel wit/grijze rook uit de uitlaat komen en het stinkt enorm.
Ik heb ook nog een tomos brommer (tweetakt) die gaf op een gegeven moment ook veel witte rook. Na het vervangen van de krukas keering ,die lek was, waardoor die atf olie zat te verbranden, was het probleem verholpen.
 
Kan je niet beter door het bedrijf waar je de reparatie uiteindelijk wilt laten doen, een onderzoek en prijsopgaven laten doen.
Indien hetzelfde als bij de Tomos zal het ook wel hetzelfde kosten ;) is wat kort door de bocht waarschijnlijk.
 
Kan iemand mij zeggen, wat het ongeveer gaat kosten, wanneer ik dit laat repareren. Honda nsr125 (tweetakt) start en rijd wel, maar geeft veel witte rook uit de uitlaat.
Dus lijkt mij de krukaskeerring lek.
Ergens tussen de 15 en 15000 euro......

Daar is niets zinnigs over te zeggen, eerst de exacte oorzaak van het probleem lokaliseren en dan de boel uit elkaar trekken. Als je het zaakje toch los hebt liggen direct alle andere slijtagedelen in de buurt controleren en indien nodig aanpakken.
 
En er niet klakkeloos vanuitgaan dat het maar een krukaskering moet zijn. Hoe vaak je niet hoort "ik heb alles al vervangen maar het wordt niet beter"

Topistarter heeft ook helemaal niets over een dalend olieniveau in de versnellingsbak gemeld... voortmodderen op assumpties
 
witte rook is meestal koelvloeistof verbranding. dus vaak kapotte koppakking. als je een losse binnenkop hebt, kan hier ook een scheur in zitten. Krukas keerring is vaak bij warme motor slecht stationair blijven lopen. Starten met warme motor is meestal een ramp. Als er motor olie wordt meegenomen vaak vette pit en moeilijk af te stellen
 
Meestal als de krukas keerring lek is komt dat door een sneuveld krukas lager. Doe maar gewoon een aanvraag voor een complete revisie dus.

Een euro of 500 a 600 lagers, keerringen, pakkingen en arbeid als verder alles netjes is. Os tenminste mijn gok met 2T crossblokken. Zijn erg vergelijkbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan