Honda NSR125R ( of andere Honda 25Kw's )

Robo_

Rookie
15 mei 2004
7
0
L'dam
Aangezien ik binnenkort mijn motorpapiertje wil gaan halen ben ik alvast aan ut kijken naar motorn die 25kw zijn. Nu hoorde ik van vrienden etc. veel over de Honda NSR125R en aangezien ik er nog geen topics over ko vinden openden ik er maar eentje.
Maar is dit een beetje pittig motortje of niet dan ( of is ie misschien pittig te krijgen met zo'n 160cc Polini ktije? )? Of is het misschien meer een brommer met een nummerbord? Ik zoek eigenlijk gewoon een Honda motor ( ik rij alleen Honda, geen zin om uitleg te geven :) ), liefst een racemodelletje, nieuw of 2e hands maakt me niet veel uit en hij moet wel een beetje pittig zijn. Ik hoef geen Ferrari's te killen voor ut stoplicht ofzo, maar ik wil op de snelweg wel normaal mee kunnen komen en kunnen inhalen.
Dus naar wat voor modellen kan ik volgens jullie ut beste kijken? Is de NSR125R een leuk beessie of kan ik beter voor wat anders gaan?
Ennuh aangezien ik hier nieuw ben, maar ff de groetjes aan iedereen he :9 .

Maar waarom ga je niet voor een VFR400R teruggezet?

:^
Bijv. deze:
album_pic.php

Hier is de link.

Je gaat volgens mij veel meer plezier beleven met een 400-tje dan met een 125-tje (mijn bescheiden mening).

Maar die VFR 400 is begrensd of niet?
En is het nie makkelijker om met een 125cc'tje te beginnen of is zo'n 400 dingejte ook een lekker opstappertje?
En die Kawa zzr250 heeft een top van rond de 170 tog? Zo'n NSR125R ook dan?

Zou voor een 400cc 4-takt gaan tenzij je van 2-takt en sleutelen houd.
You`re choice. En bv een zxr400 is ook wat groter dan een 125. Je hebt meer motor :P

Maar hoe begrens je zo'n 400cc'tje dan? En is dat duur? En wat is ong. de snelheid van zo'n beessie dan ( top en hoe snel ie op de 100 zit als je dat weet )?

Daar heb je speciale setjes voor. Hangt van het type motor af. Die van mij is begrenst met ringen op/in de carbs. Je kan dit legaal en niet legaal doen. (legaal = 25kw op kenteken = de zoekfunctie gebruiken 8-) ) De top is 180 bij mijn zxr en deze is onbegrensd 220. Hoe hard ie precies optrekt weet ik niet maar das voorlopig nog hard genoeg. Alleen boven de 10.000 rpm trekt ie niet zo hard meer door de begrenzing.

Piccie van mijn mooie fiets (SPAM ;) ):

4.jpg

Veel plezier met het maken van je keuze.
Zou ook vast beginnen met het halen van je papiertje ga je hoop fun aan beleven :)

Ja ben nu nog 17 dus zal het nu moeten doen met me Honda MB'tje. Is ook heel leuk, maar tog minder, maar zodra ik 18 ben ga ik achter elkaar lessen, het geld ligt al klaar dus das no prob.
Alleen nu nog kijken naar welke motor maar ik vind zo'n VFR400 tog wel beter klinken dan een 125cc 2t ( hoewel 2t itt een 4t wel onwijs lekker kan gillen, echt gillen :P ).

Heb laatst achter 2 v4`s gereden (rvf400 en vfr400) en die klinken echt super gaaf :9~
Mijn vier in lijn gilt ook aardig hoor @14Krpm :9 alleen wel anders als een 2t natuurlijk ;)

How, 400-tjes kan je zoals eXo zei echt hard laten gillen.
Ook dan wel meteen een open dempertje kopen O-) .

waarom gaan alle nieuwe, net van een scooter afgestapte motorrijders voor exotische 2 takten?

komop he, een nsr125.... sjonge jonge... kies nou gewoon een leuk degelijk 4 taktje. hebben jij en je portomonnee veel meer lol van

Ja ben nu nog 17 dus zal het nu moeten doen met me Honda MB'tje. Is ook heel leuk, maar tog minder, maar zodra ik 18 ben ga ik achter elkaar lessen, het geld ligt al klaar dus das no prob.
Alleen nu nog kijken naar welke motor maar ik vind zo'n VFR400 tog wel beter klinken dan een 125cc 2t ( hoewel 2t itt een 4t wel onwijs lekker kan gillen, echt gillen :P ).

Nog nooit een 4-takt horen gillen zeker :z

waarom gaan alle nieuwe, net van een scooter afgestapte motorrijders voor exotische 2 takten?

komop he, een nsr125.... sjonge jonge... kies nou gewoon een leuk degelijk 4 taktje. hebben jij en je portomonnee veel meer lol van

Omdat ze op opgevoerde brommertjes rijden, zoeken ze iets vertrouwd, dat sneller loopt maar niet te ver van hun vertrouwde wereldje wegloopt.

ik zou ook gewoon voor een 4t gaan, is gewoon meer motor en met open demper klinkt het heerlijk :} , En als je een beetje kan sturen rij je ook 125cc 2t wel zoek hoor })

ohja had ik al gezecht dat zxr400 een hele mooie fiets is 8-)

Nja ik hoef voor mij nie perse voor een 2t te gaan. Maar zoals ik in mijn 1e post al zei hoorde ik van veel mensen positieve verhalen over zo'n 125cc 2t'je als 1e motor.
En emt het gillen doelde ik er meer op dat 2t altijd zo'n lekker apart hoog schel geluid heeft. 4t klinkt altijd wat zwaarder ( niet dat dit erg is :P ).

ik denk dat er meer mensen zijn met een zxr als met een honda maar ik vind de honda ook zeer mooie fietsen. Het zijn allebij gewoon zeer goede fietsen. Maarja ik heb de zxr dus die vind ik gewoon erg fijn :)

Terug
Bovenaan Onderaan