Honda NT700V Deauville

Didiot

MF veteraan
12 dec 2004
2.267
1
Ik kwam deze op de honda website tegen:

full


Ik moet zeggen, ik vind 'm echt mooi :Y
Vind 'm net wat volwassener uitzien als de NTV 650 Deauville :)
 
gaat de goede kant op, is meen ik al 64 pk geworden. nog niet echt veel, maar al een stuk beter als die 56 die het was.

is het al bijna de perfekte woon-werk motor? (m.i. mag hij wel richting 70 pk)
 
Hm.... smaken verschillen..... Prima fiets voor woon-werk verkeer met een bijna kogelvrij motorblok en cardan, dat wél.....maar mooi??? :X

Wat me wel teleurstelt is dat de Deauville zo gevoelig is voor corrosie. Zou je niet verwachten bij een toch vrij prijzige fiets.
 
...even dit topic afstoffen... ;)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er mensen ervaring hebben met zowel de NT650V áls de NT700V. Is er behalve de cilinderinhoud en het design nog veel verschil? Ik denk dan aan bijvoorbeeld rij-eigenschappen, verbruik, wegligging, gewicht, windgevoeligheid etc...

Dus als er mensen zijn die van de "oude" naar de de "nieuwe" Deauville zijn overgestapt, laat eens horen wat jullie ervaringen zijn!
 
De laatste 8 jaar ben ik een zeer tevreden Deauville 650 rijder. Onverwoestbaar, super handig in gebruik en verbazend wendbaar ondanks zijn uiterlijk en gewicht.
Ik heb een proefrit gemaakt op de 700 en was aangenaam verrast.
De goede punten zijn gebleven, handelbaarheid, gebruiksgemak, verbruik, en prijs.
Daarnaast ziet de nieuwe er beter uit, heeft een iets betere zitpositie, is met ABS leverbaar en dat extra beetje vermogen is ook mooi meegenomen.
Honda is de mogelijkheid van een makkelijker verstelbare ruit aan het bekijken.
Nu alleen nog de lotto winnen. :)
 
Lijkt mij inderdaad een geweldige opvolger voor de 650, die nieuwe 700. Maar ik heb begrepen dat Honda aan de versnellingsbak nog niets veranderd heeft. Daarmee bedoel ik het iets of wat stroeve schakelen.
 
Ik geniet nog steeds van mijn NT 650 V Deauville, heb wel met de NT 700 V gereden, hij heeft meer pit maar voor de rest blijf ik de "oude" Deauville mooier vinden.

Te veel kunststof, plastic en andere rotzooi...

Voor de rest, leuke motor... vooral in de nieuwe Rode kleur.
 
Ik geniet nog steeds van mijn NT 650 V Deauville, heb wel met de NT 700 V gereden, hij heeft meer pit maar voor de rest blijf ik de "oude" Deauville mooier vinden.

Te veel kunststof, plastic en andere rotzooi...

Voor de rest, leuke motor... vooral in de nieuwe Rode kleur.

De oude heeft niet bepaald veel minder kunststof, plastic en andere rotzooi... ;)
 
De oude heeft niet bepaald veel minder kunststof, plastic en andere rotzooi... ;)

Laat ik het zo zeggen dat ik het wel zo vind maar dat is persoonlijk _O-

De nieuwe Deauville heeft zelfs speaker & ventilatie optie's op het stuur/dashboard.... :r :r :r

Ik weet niet, ben ook niet zo te spreken over het raampje... die kan helemaal omhoog en helemaal naar beneden... wauw wat een optie....

Ik wacht denk ik maar op de Deauville V3 _O-
 
Laatst bewerkt:
ben ook niet zo te spreken over het raampje... die kan helemaal omhoog en helemaal naar beneden... wauw wat een optie....

Ik wacht denk ik maar op de Deauville V3 _O-

De verstelbare ruit was een van de dingen die door een groot aantal Deauvillerijders werd gevraagd aan de mensen van Honda die tijdens Deauville meets Deauville in 2003 hun licht eens kwamen opsteken.
Ook tijdens DMD 2006 en 2007 waren ze erbij.
Zeg nog maar eens dat Honda niet is geinteresseerd in de meningen van hun klanten.

we niet altijd gelijk krijgen dat is wat anders, maar ja we willen dan ook "veel voor weinig".
 
Zojuist toch nog even bij een Honda-dealer gaan kijken naar een NT700V. Er blijken behoorlijk wat verbeteringen te zijn doorgevoerd t.o.v. de NT650V.
Vier kleppen per cilinder ...voorheen drie kleppen per cilinder
64,8 hp (48.3 kW) @ 8000 tpm ...voorheen 56,1 hp (41.8 kW) @ 7750 tpm
66,2 Nm (48.8 ft. lbs) @ 6500 tpm ...voorheen 55 Nm (40.6 ft. lbs) @ 6000 tpm
Electronisch injectie ...voorheen carburateurs
Wat ik altijd gemist heb bij de 650, heeft de 700-versie nu wél een brandstofmeter en 'n temperatuurmeter. Het dashboard is zowieso uitgebreider.
 
sorry oma, hoe ver staat een NTV700V af van de oorspronkelijke NTV650?
Ik zou het liefst een nieuwe NTV aanschaffen.

Is het te doen om een nieuwe NTV700V aan te schaffen, om 'm vervolgens door de dealer te laten uitkleden?

Of haal je dan veel ellende op je nek. (dashboard etc)
 
Laatst bewerkt:
sorry oma, hoe ver staat een NTV700V af van de oorspronkelijke NTV650?
Ik zou het liefst een nieuwe NTV aanschaffen.

Is het te doen om een nieuwe NTV700V aan te schaffen, om 'm vervolgens door de dealer te laten uitkleden?

Of haal je dan veel ellende op je nek. (dashboard etc)

Huh? Je gaat een gloednieuwe Deauville kopen om vervolgens juist datgene waar deze motor zo in uitblinkt eraf te halen?!?!?!

Ik denk dat je er dan beter aan doet om gewoon een oude NTV aan te schaffen en deze te restaureren ...wellicht een African Twin blokje ofzo eronder hangen zelfs? Je bent dan zeker goedkoper uit.
 
Huh? Je gaat een gloednieuwe Deauville kopen om vervolgens juist datgene waar deze motor zo in uitblinkt eraf te halen?!?!?!

Ik denk dat je er dan beter aan doet om gewoon een oude NTV aan te schaffen en deze te restaureren ...wellicht een African Twin blokje ofzo eronder hangen zelfs? Je bent dan zeker goedkoper uit.

Ik zoek op langere termijn een motor die mijn huidige twee moet gaan vervangen.
Ipv twee uitersten, eentje die er tussenin zit.

Een Deauville blinkt voor mij uit door 't karakter van het blok, cardan en betrouwbaarheid.

De kuip vind ik persoonlijk niet mooi, het is gewoon "te gebouwd".
Je ziet dat de basis nog steeds de naked is.

Mijn vaste dealer is zo creatief als OCC en heeft waarschijnlijk geen zin heeft om hier aan mee te werken. :+ Denk dat je gelijk hebt dat dit teveel geld gaat kosten.
 
Ik zoek op langere termijn een motor die mijn huidige twee moet gaan vervangen.
Ipv twee uitersten, eentje die er tussenin zit.

Een Deauville blinkt voor mij uit door 't karakter van het blok, cardan en betrouwbaarheid.

De kuip vind ik persoonlijk niet mooi, het is gewoon "te gebouwd".
Je ziet dat de basis nog steeds de naked is.

Mijn vaste dealer is zo creatief als OCC en heeft waarschijnlijk geen zin heeft om hier aan mee te werken. :+ Denk dat je gelijk hebt dat dit teveel geld gaat kosten.

Dan is het misschien handiger om je blikveld te verruimen, bijv.: FJR ??
 
Dan is het misschien handiger om je blikveld te verruimen, bijv.: FJR ??

Maar... dan wordt het direct zwaarder, duurder, onzuiniger.

Voor B-weg woon-werk zou ik aan een CBF250 met cardan en 10 30 pk meer,
genoeg hebben. Nu wil ik de Deauville niet direct zo omschrijven. :+
 
Laatst bewerkt:
Wat ik niet echt soepel vind gaan bij de Deauville is het sluiten van de koffers. Bij het vorige model (de 650) vond ik dat ook al niet lekker gaan. Maar bij de nieuwe gaat het niet veel beter. Je moet het deksel goed aanduwen voordat 'ie in het slot wil vallen. Hebben meer mensen hier last van?
 
Nou mijn eerste post in dit forum. Heb sinds half januari een NT650V en ben er best tevreden over. Het puntje van de koffers die wat lastig sluiten kan ik beamen. Al met al een prettige fiets, al zal mijn volgende zeer waarschijnlijk een PAN worden. Nu eerst maar deze Deauville een ratbike laten worden. Dat wordt ie vanzelf, als ik 'm maar niet te veel poets _O- Een gear-indicator zou ik trouwens wel geweldig vinden maar dat is denk ik iets voor de V3???
 
Hoi mensen, reeds een hele tijd overweeg ik van over te stappen naar een Honda deauville 700. Het lijkt me een heerlijke motor te zijn, met heel wat comfort... laadruimte - windbescherming, cardan....
Momenteel rijd ik met een Kawasaki zr7s, best een aardige motor ( 75pk ) en redelijk wat windbescherming door het kuipje.
Wat me wel opvalt aan de Honda is het relatief mindere vermogen... voor toch wel een zwaardere ( in gewicht ) motor. Ook lees ik hier af en toe, dat de versnellingsbak een zwak punt zou zijn van de 700. Schakelt deze dan echt zo moeilijk... of is dit allemaal relatief?
Nog een klein vraagje..... past er een integraalhelm in de koffers???

Graag een reactie..... en wie weet rijd ik binnenkort ook een Deauville 700 :]
 
Hoi mensen, reeds een hele tijd overweeg ik van over te stappen naar een Honda deauville 700. Het lijkt me een heerlijke motor te zijn, met heel wat comfort... laadruimte - windbescherming, cardan....
Momenteel rijd ik met een Kawasaki zr7s, best een aardige motor ( 75pk ) en redelijk wat windbescherming door het kuipje.
Wat me wel opvalt aan de Honda is het relatief mindere vermogen... voor toch wel een zwaardere ( in gewicht ) motor. Ook lees ik hier af en toe, dat de versnellingsbak een zwak punt zou zijn van de 700. Schakelt deze dan echt zo moeilijk... of is dit allemaal relatief?
Nog een klein vraagje..... past er een integraalhelm in de koffers???

Graag een reactie..... en wie weet rijd ik binnenkort ook een Deauville 700 :]

Mijn NT700V schakelt als boter. Geen enkel probleem.

In de zijkoffer past géén integraalhelm. Je kunt natuurlijk wel een topkoffer monteren en dan past 'ie daar wel in.

Wat betreft het vermogen van de NT700V; het is inderdaad geen racemonster. Maar hij kan lekker mee in het verkeer. Ik rij meestal met duo achterop en dan zijn we toch nog altijd als eerste weg bij het verkeerslicht. De Deauville doet gewoon keer op keer door weer en wind waar 'ie voor bedoelt is; lekker betrouwbaar toeren.
 
Op 31 augustus 2008 vindt de 10e nederlandse Deauville dag plaats.

Meer info op www.deauville.nl
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan