Honda Ntv 650 revere uit 1990 starte uit het niets niet meer.

19 mei 2023
7
5
Tijdens de afgelopen winter was het altijd starten en lopen. Niet veel mee gereden in de winter maar wel af en toe gestart.
Accu tijdens de echt koude dagen en nachten aan de druppellader.
Mooie weer kwam er weer aan en wilde weer een stukkie gaan rijden. Helaas.....
Sinds die tijd het volgende gedaan:
Benzine pomp de contactpunten vervangen en door laten meten.
Accu doorgemeten en alles in orde. Wel voor de zekerheid een nieuwe erop gezet.
Als laatste heb ik nu de bougies vervangen.( wat voor een beginnend sleutelaar een hele klus is😁😁)
En ja hoor. Starten en lopen. Voor 2 minuten dan......
Motor plofte een keer en stopte ermee. Nog weer geprobeerd om te starten maar geen slag meer. Wel een sterke benzine geur. 1 bougie er nog uitgehaald die was kurkdroog.
Heeft iemand nog een idee? Met mijn beperkte kennis zijn voor mij de opties op.
 
Mogelijk werkt de onsteking niet op 1 cilinder.
Heeft deze aparte bobines per cilinder?
Even de vonk checken in ieder geval.

De droge bougie waarschijnlijk wel.
Maar om bij de andere te komen.... :')
Hopelijk zit er geen benzine in de cilinder zelf. :?
 
Ik mag hopen '98 bij oudere motoren.
Maar zo'n vaart loopt dat toch niet?
Tenzij de motor al slecht liep en deels vervuild was.
Maar wat was de storing voor de werkzaamheden?
Ook niet zomaar.. :)

Voor E10/E5 ook wel op een motor gereden met aantoonbaar vijf jaar oude benzine.
Even vlotters afgetapt en remmenreiniger in het luchtfilter gespoten als start spray.
Reed uitstekend.
 
Nieuwe benzine e5 98 premium van esso er in gedaan. Wat ik trouwens altijd tank. Nog geen verbetering. Ook de tank nagekeken en benzinekraan verwijderd en door geblazen. Tank heeft geen roest. De bougies vonken als een tierelier.
De remreiniger via de luchtinlaat erin spuiten dan zeker?
 
Nieuwe benzine e5 98 premium van esso er in gedaan. Wat ik trouwens altijd tank. Nog geen verbetering. Ook de tank nagekeken en benzinekraan verwijderd en door geblazen. Tank heeft geen roest. De bougies vonken als een tierelier.
De remreiniger via de luchtinlaat erin spuiten dan zeker?
Je zou de motor kunnen starten met remreiniger. Beetje onder de tank spuiten en misschien loopt hij dan door. Met af en toe een pufje remreiniger Het is een paardenmiddel
 
Ja wel af en toe gestart en ik begrijp dat het niet handig was. Maar dat verklaart volgens mij niet dat de motor na het vervangen van de bougies 2 minuten heeft gelopen als een zonnetje. Volledig honda eigen zeg maar.
 
Allen die reageerden,
Hiervoor mijn hartelijke dank.
Ik kan jullie meedelen dat de honda weer loopt als een zonnetje.
De brandstofpomp is door mij vervangen. Wel moest ik nieuwe slangklemmetjes halen omdat de in- en uitvoerbuisjes van de nieuwe brandstofpomp een grotere diameter hadden dan de orginele.
Ik rook wel steeds een benzine lucht tijdens het starten met de oude pomp. Dus ik ging ervan uit dat de pomp het wel deed.
Echter met de nieuwe pomp zie je benzine in het brandstoffilter bewegen. Dat was dus eerst niet het geval.
Nogmaals dank allen.
 
Top!

En heel stom van mij want dit type benzinepomp geeft inderdaad vaker problemen. Ik weet niet hoe netjes die nieuwe pomp zit maar er kan een revisiekit van een paar tientjes worden gemonteerd, al dan niet ondersteund met een blusdiode.
 
  • Leuk
Waarderingen: GvS
Terug
Bovenaan Onderaan