Honda NTV 650 Revere

Sapers

Rookie
4 mei 2016
3
0
Hallo,

Ik heb onlangs mijn Honda Revere van stal gehaald. Mijn eerste rit ging al niet zo vlotjes. De motor draaide heel schokkend, onregelmatige toeren (alsof de benzine bijna op was) En de toerenteller was naar alle kanten aan het dansen, helemaal niet gelijk met de toeren van de motor.

Aangezien ik de motor nog altijd niet aan de praat kreeg (met een volle accu) zonder startkabels ben ik de batterij eerst beginnen testen.
Mijn batterij is een jaar oud en heeft heel de winter aan een druppelaar gehangen. Dus dat leek me al onwaarschijnlijk dat het daar aan lag.
Ik heb er toch maar de multimeter bijgehaald en heb de volgende resultaten gemeten:
(alles gemeten met volle batterij)
Motor draait stationair: meet ik 10 V, als ik mijn lichten aan zet stijgt het naar 12 V. Als ik gas geef zie ik mijn licht verzwakken, normaal zou die toch feller moeten branden?
Als ik gas geef tot 5000 toeren lees ik 8 à 9 V

Volgens vorige topics heb ik kunnen uithalen dat dit misschien de spanningsregelaar of dynamo zou kunnen zijn.
Vervolgens heb ik dus mijn dynamo getest. Op de 3 gele draden meet ik 0.6 ohm en bij 5000 toeren meet ik net geen 70 Volt. Alle draden tegenover elkaar meten dezelfde waarden.
Volgens mijn opzoekwerk zouden dit de juiste waarden moeten zijn. ?

Kan ik dan tot conclusie komen dat de spanningsregelaar stuk is?

Grtz!
 
Terug
Bovenaan Onderaan