Honda NTV650 problemen

tuuttuut

Geblokkeerd account
25 jan 2004
24
0
schijndel
Hallo collega motorenthousiasten,

Als nieuweling op dit forum, een technische vraag over mijn Honda NTV650 Revere.
Hopelijk wil iemand mij helpen.
De Honda NTV650 Revere is een prima motor waar ik erg tevreden over ben, maar er is een ding wat me stoort. Als de motor nog koud is, pakweg de eerste 5 tot 10 kilometers, schakeld de versnellingsbak erg zwaar.
Vooral van 1 naar 2 ( en terug) en van 2 naar 3 ( en terug ).
Hebben andere NTV650 bezitters hier ook last van?
Zou het te verhelpen zijn met andere motorolie?
Ik gebruik nu Castrol 4T Act-Evo motorcycleoil 10W-40.
Alvast bedankt voor alle tips.

Tuut,tuut de groetjen van Jaap
 
Nee geen last van. Toen ik versleten koppelingsplaten had ging hij wat moeilijk in vrij en schakelde hij minder duidelijk. Nu met nieuwe platen en olie schakelt hij weer duidelijk en foutloos.

Misschien komt je koppeling niet goed vrij ofzo, blijven de platen plakken. Die Castrol olie heb ik hier op het forum wel eens slecht dingen over gehoord, problemen met koppelingen enzo, dus dat zou best kunnen. Ik heb er geen ervaring mee.
 
Bedankt Mr.Zed

De afstelling van de koppeling is prima.
Heb al van alles geprobeerd.
Koppeling krap afstellen, of juist ruim.
Schakelen met veel of weinig toeren.
Schakelen met of zonder tussengas.
En alle combinaties hievan die maar te bedenken zijn .
Niets hielp.
Er is ook niets mis met b.v kromme schakelvorken o.i.d.
Het voelt alsof hij niet uit de eerste versn. wil gaan.
Bij warme motor gaat alles prima.
Ik hoopte dat iemand met b.v. andere olie goede resultaten zou hebben.

Wie kan mij helpen???

Bedankt. Jaap
 
Ik kan je helas niet helpen, maar je wel welkom heten ;)

full
 
Bedankt Mr.Zed

De afstelling van de koppeling is prima.
Heb al van alles geprobeerd.
Koppeling krap afstellen, of juist ruim.
Schakelen met veel of weinig toeren.
Schakelen met of zonder tussengas.
En alle combinaties hievan die maar te bedenken zijn .
Niets hielp.
Er is ook niets mis met b.v kromme schakelvorken o.i.d.
Het voelt alsof hij niet uit de eerste versn. wil gaan.
Bij warme motor gaat alles prima.
Ik hoopte dat iemand met b.v. andere olie goede resultaten zou hebben.

Wie kan mij helpen???

Bedankt. Jaap

Als de platen blijven plakken door de slechte olie dan gaat het afstellen van je koppeling daar weinig aan veranderen lijkt mij. Als de olie warm is gebeurt het blijkbaar niet, het lijkt me best een mogelijkheid dus. Maar ik doe maar een gooi.

Zoek eens op MF op Castrol, meningen en ervaringen genoeg (en veel 'van horen zeggen verhalen ook uiteraard')

En mik er gewoon andere olie in, dat kost ook weer geen enorme bedragen en dan weet je het pas zeker.
 
Hallo luitjes,

Ik heb nu 5W-40 olie in de Revere gedaan, ( volsyntetische van de Hema van ongeveer 4 euro per liter )
Schakelt stukken beter. Het probleem lijkt dus opgelost.
Ik hou jullie op de hoogte.
Nu iets anders.
Ik ging vandaag een ( origineel ) luchtfilter kopen voor mijn Honda NTV650 Revere.
Dat was even schrikken. Kost ruim 48 Euro !!!!!
Imitatie ( MIW ) kost ook nog 36 Euro.
Dat is toch niet meer normaal.
Daar wacht ik nog eens even mee tot mijn vakantiegeld binnen is!
Weet iemand een goed alternatief?
Zijn er meer merken en types die zo belachelijk duur zijn met slijtagedelen?
Lijkt op dezelfde strategie als bij inktjet printers.
Als je cartridges moet vervangen sla je achterover van de prijzen.

groeten van Jaap
 
Tien jaar geleden kostte een origineel luchtfilter dik 100 piek. Dus zoveel duurder is dat niet geworden. Maar het is wel veel geld. Het was ook een vreemde cassette die je in zijn geheel moest vervangen.
Als ik mijn rekeningen even nakijk: BMW nog geen 15 euro. Africa Twin 35 euro.
Verder had ik nooit hoge kosten aan die NTV. Dat is bij mijn BMW wel anders, maar daar is het luchtfilter wel weer goedkoop.

En die olie bij de Hema????? Is dat niet voor auto's?????????
 
Terug
Bovenaan Onderaan