Honda NX 250 allroad 1990

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tw!tchy

MF veteraan
3 feb 2008
2.172
20
VERKOCHT

(slotje aub)


Mijn Honda NX 250 mag er misschien uit, aangezien ik een andere motor (suzuki DR350) op het oog heb. Ik heb hem nog niet heel lang (eerste motor ook nog eens), maar sinds ik hem rij ben ik helemaal gek van 1-pitters en wil ik toch een slagje groter.

De prijs is 1000 950 900 850 euro. Lijkt me normaal aangezien de nxjes op marktplaats 800 - 2000 kosten en ik er veel werk aan heb gehad, hij erg opgefrist is, en je krijgt er bijna een 2de NX 250 bij in onderdelen.

Informatie over deze mooie NX :) :
Merk: Honda
Soort: NX 250 L
Bouwjaar: 1990
Kilometerstand: 32.000 / 74.000*
Type Segment: Allroad
Kleur: Mat-zwart
Motortype: 249cc, vloeistofgekoeld, één cilinder, 4-takt
Vermogen: 19kW (Lichte motorfiets)
Tankinhoud: 9 liter
Verbruik: 1:30 - 1:40 (ligt er maar aan hoe zuinig je rijdt)
Aantal versnellingen: 6

*De kilometerstand is momenteel dus 74.000, maar ik heb een tweede blok liggen met 32.000 die gewoon loopt en deze gaat er waarschijnlijk nog voor de verkoop onder als ik tijd heb. Ik heb er zeg maar een tweede nx 250 in onderdelen bij, hoewel er een paar dingen missen zoals het startmotortje en het achterlicht. Deze onderdelen krijg je er vanzelfsprekend gewoon bij, zodat je alles reserve hebt mocht er ooit iets mankeren!

De uitlaat die er op zat was een beetje doorgerot (de demper). Daaromheen is een RVS einddemper gebouwd en gelast wat zorgt voor een diep en zwaar geluid, maar niet scherp of irritant (je zou niet denken dat het een 250 is, menig 600crosser/allroad doet onder voor dit geluidje).

Recent onderhoud: (overal bonnen enz. van aanwezig)

22/03/2009 KM-stand 65.555:
- Motorolie vervangen
- Nieuwe Luchtfilter
- Nieuwe voorremhendel

10/04/2009 KM-stand 66.860
- Nieuwe remblokken

29/06/2009 KM-stand 68.355
- Nieuwe oliefilter

01/07/2009 KM-stand 68.501
- Nieuwe remschijf voor
- Nieuwe remblokken voor (oude waren nu al weer op door de oude slechte remschijf die er nog op zat)

25/08/2009 KM-stand 73.455
- Nieuwe achterband Heidenau K65
- Nieuwe wiellager in het achterwiel

04/09/2009 KM-stand 74.156
- Nieuwe Accu

Ergens vorige week :P
- Startmotor gereviseerd :) (thnx droopyfret, was hem even vergeten ;) )

Zoals je kan zien heb ik erg veel slijtage onderdelen vervangen omdat deze eigenlijk allemaal aan de beurt waren. Alles wat er nu op zit kan nog een hele tijd mee, dus je hebt hier voorlopig geen onderhoud aan.

Verder heb ik nog heel wat dingen aan de bike gedaan
om hem op te frissen.

Nieuwe goodies:
- Supermotard spatbord
- Handbeschermers
- Voorvork protectors
- Nieuwe zadelovertrek (oude was gescheurt en mint-groen :r )
- *EDIT*: ER ZIT EEN TOPKOFFER BIJ, VAN ONGEVEER 15-20 LITER INHOUD! :) was ik vergeten :$
- Ehhh, volgens mij nog meer waar ik nu zo snel niet op kan komen


Minpuntjes:
- Achterlicht omhulsel (rode kapje) gebarsten, ga ik proberen nog te vervangen voor de verkoop, zal niet duurder zijn dan 5 of 10 euro.

*EDIT*
Laagtoerig rijden met deze bike is ook een genot, hij klapt en brult heerlijk :) Hierdoor rij je natuurlijk ook zuiniger, je lacht je ballen uit je broek als je aardig doorrijdt en bij het tankstation tankt en blijkt dat je 1:30 gedaan hebt :) Denk dat ik dit puntje wel ga missen met een zwaardere bike.
Over zuinig rijden gesproken:
Ik heb met mn oude achterband eens met mijn vriendin achterop heen en weer gereden naar het strand ergens bij Den Haag (was een goede 300 km). Ik heb gemiddeld met een te zachte achterband én mijn vriendin achterop met 100 - 110 op de snelweg maar liefst 1:29 gereden :) !



En natuurlijk.. FOTO'S:

full


full


full


full


full
 
Laatst bewerkt:
foto's komen, momentje geupload ;)

Is ze niet bling-bling? :P Mocht ze niet verkocht worden, dan wordt dit misschien mijn pekel-bike hoewel ik ook gewoon met openbaar vervoer kan, en ik vind de NX nog wat aan de mooie kant als pekelbike.

Kom maar met die reacties })
 
Laatst bewerkt:
ochtendkickje.. niemand voor deze mooie betrouwbare 25kW bike?
 
Thnx Vonky ;) 1000 euro is inderdaad niet veel als je nagaat dat de meeste op marktplaats voor 900 - 2000 staan volledig standaard en zonder reserve onderdelen.
 
Thnx Vonky ;) 1000 euro is inderdaad niet veel als je nagaat dat de meeste op marktplaats voor 900 - 2000 staan volledig standaard en zonder reserve onderdelen.
Nice bike, ik geloof dat je startmotor deze week ook gereviseerd is })
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat ik pas net ben begonnen met mijn theorie. Denk dat deze wel weg is als ik klaar ben. Wat een ding:O
 
Laatst bewerkt:
Het is inderdaad in een vette bike man. Ziet er goed uit verder. Echt een goed koopje als je ziet wat je ervoor krijgt. Jammer dat ik pas net ben begonnen met mijn theorie. Denk dat deze wel weg is als ik klaar ben. Wat een ding:O
Gewoon alvast kopen en ff in de schuur zetten. :]
 
Gewoon alvast kopen en ff in de schuur zetten. :]

Inderdaad :P Ik had mijn motor twee maanden eerder dan mijn rijbewijs.. ;)

Thnx voor de reacties :) hopelijk ook serieuze kopers binnenkort

@ vonky:
1. Poetsen is niet nodig bij deze O-)
2. mijne stond ook niet stil in die 2 maanden hoor }) :]
 
Laatst bewerkt:
poeh wat een complimenten *D ik was bang dat mensen mijn verkooptopic zouden vervuilen met onzin als 'te duur' 'oud brik'.

danku allen :W
 
poeh wat een complimenten *D ik was bang dat mensen mijn verkooptopic zouden vervuilen met onzin als 'te duur' 'oud brik'.

danku allen :W

Veel te duur voor zo'n oud brik :+ grapje

Leuk fietsje om mee te beginnen, veel reserve onderdelen. 1 op 30 word je helemaal vrolijk van :)

Goede fiets voor beginner/pekelfiets/ragding :Y
 
Ik zou mn fietsje niet graag als pekelfiets / ragapparaat weg doen aan iemand :/ maargoed als jij me iets in de buurt van 1000 euro er voor geeft :W

Voor alle petjes hier op t forum die net van hun scootâh af komen :+ :
Ja je kan er prima wheelies mee maken en ja je kan er noppenbanden onder doen, en de topsnelheid is om en nabij 140 - 150 op de klok (heb zelf 145 gereden op de teller, heb alleen niet de neiging gehad om te testen wat het uiterste is..)

Ik heb er verder niet mee lopen stunten, hoewel hij een paar keer per ongeluk omhoog gekomen is door een beetje te snel op te willen trekken, Vip3r is getuige :+
 
Laatst bewerkt:
op papier vermeld als motorfiets lichte categorie?
Ik heb eigenlijk best wel intresse! :)
Evt. heb ik nog een CBR600f project staan te ruil?
PM of mail me anders even;)
 
Laatst bewerkt:
*EDIT*: Er zit een aardige topkoffer bij! Je krijgt natuurlijk ook het rekje die op het kontje kan (2 zelfs :P ) en daarbij dus een hele flinke koffer!! altijd handig ;)
 
Ik zou mn fietsje niet graag als pekelfiets / ragapparaat weg doen aan iemand :/ maargoed als jij me iets in de buurt van 1000 euro er voor geeft :W

Voor alle petjes hier op t forum die net van hun scootâh af komen :+ :
Ja je kan er prima wheelies mee maken en ja je kan er noppenbanden onder doen, en de topsnelheid is om en nabij 140 - 150 op de klok (heb zelf 145 gereden op de teller, heb alleen niet de neiging gehad om te testen wat het uiterste is..)

Ik heb er verder niet mee lopen stunten, hoewel hij een paar keer per ongeluk omhoog gekomen is door een beetje te snel op te willen trekken, Vip3r is getuige :+

Zelf ook ervaren _O-
 
Ik zou mn fietsje niet graag als pekelfiets / ragapparaat weg doen aan iemand :/ maargoed als jij me iets in de buurt van 1000 euro er voor geeft :W

Voor alle petjes hier op t forum die net van hun scootâh af komen :+ :
Ja je kan er prima wheelies mee maken en ja je kan er noppenbanden onder doen, en de topsnelheid is om en nabij 140 - 150 op de klok (heb zelf 145 gereden op de teller, heb alleen niet de neiging gehad om te testen wat het uiterste is..)

Ik heb er verder niet mee lopen stunten, hoewel hij een paar keer per ongeluk omhoog gekomen is door een beetje te snel op te willen trekken, Vip3r is getuige :+
Dan heb je een optimistische teller ;) ik heb de mijne op de GPS tot 122 gekregen (na een laaaaaaaaaaaaaaaaaaaange aanloop)
Heerlijke fietsjes voor binnenwegen en bij wegopbrekingen: welke wegopbreking? _O-
 
wegopbrekingen zijn zeker relaxed ja *D je knalt er zo door heen. Hij veert ook nog eens heel lekker, terwijl elke NX rijder zeurt over verslappende vering?

Ik heb naast mn broer gereden die tom-tom had en ik haalde de 130 - 132 op zijn tom-tom navigatie (gps) :) aangezien tellerverschil meestal een ruwe 10% is zou dat betekenen dat ik 145 moet kunnen halen op mijn teller, en dat klopt dan ongeveer ook denk ik, ik ben nooit tot het uiterste gegaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan