Tw!tchy
MF veteraan
- 3 feb 2008
- 2.172
- 20
VERKOCHT
(slotje aub)
Mijn Honda NX 250 mag er misschien uit, aangezien ik een andere motor (suzuki DR350) op het oog heb. Ik heb hem nog niet heel lang (eerste motor ook nog eens), maar sinds ik hem rij ben ik helemaal gek van 1-pitters en wil ik toch een slagje groter.
De prijs is1000 950 900 850 euro. Lijkt me normaal aangezien de nxjes op marktplaats 800 - 2000 kosten en ik er veel werk aan heb gehad, hij erg opgefrist is, en je krijgt er bijna een 2de NX 250 bij in onderdelen.
Informatie over deze mooie NX :
Merk: Honda
Soort: NX 250 L
Bouwjaar: 1990
Kilometerstand: 32.000 / 74.000*
Type Segment: Allroad
Kleur: Mat-zwart
Motortype: 249cc, vloeistofgekoeld, één cilinder, 4-takt
Vermogen: 19kW (Lichte motorfiets)
Tankinhoud: 9 liter
Verbruik: 1:30 - 1:40 (ligt er maar aan hoe zuinig je rijdt)
Aantal versnellingen: 6
e kilometerstand is momenteel dus 74.000, maar ik heb een tweede blok liggen met 32.000 die gewoon loopt en deze gaat er waarschijnlijk nog voor de verkoop onder als ik tijd heb. Ik heb er zeg maar een tweede nx 250 in onderdelen bij, hoewel er een paar dingen missen zoals het startmotortje en het achterlicht. Deze onderdelen krijg je er vanzelfsprekend gewoon bij, zodat je alles reserve hebt mocht er ooit iets mankeren!
De uitlaat die er op zat was een beetje doorgerot (de demper). Daaromheen is een RVS einddemper gebouwd en gelast wat zorgt voor een diep en zwaar geluid, maar niet scherp of irritant (je zou niet denken dat het een 250 is, menig 600crosser/allroad doet onder voor dit geluidje).
Recent onderhoud: (overal bonnen enz. van aanwezig)
22/03/2009 KM-stand 65.555:
- Motorolie vervangen
- Nieuwe Luchtfilter
- Nieuwe voorremhendel
10/04/2009 KM-stand 66.860
- Nieuwe remblokken
29/06/2009 KM-stand 68.355
- Nieuwe oliefilter
01/07/2009 KM-stand 68.501
- Nieuwe remschijf voor
- Nieuwe remblokken voor (oude waren nu al weer op door de oude slechte remschijf die er nog op zat)
25/08/2009 KM-stand 73.455
- Nieuwe achterband Heidenau K65
- Nieuwe wiellager in het achterwiel
04/09/2009 KM-stand 74.156
- Nieuwe Accu
Ergens vorige week
- Startmotor gereviseerd (thnx droopyfret, was hem even vergeten )
Zoals je kan zien heb ik erg veel slijtage onderdelen vervangen omdat deze eigenlijk allemaal aan de beurt waren. Alles wat er nu op zit kan nog een hele tijd mee, dus je hebt hier voorlopig geen onderhoud aan.
Verder heb ik nog heel wat dingen aan de bike gedaan
om hem op te frissen.
Nieuwe goodies:
- Supermotard spatbord
- Handbeschermers
- Voorvork protectors
- Nieuwe zadelovertrek (oude was gescheurt en mint-groen )
- *EDIT*: ER ZIT EEN TOPKOFFER BIJ, VAN ONGEVEER 15-20 LITER INHOUD! was ik vergeten
- Ehhh, volgens mij nog meer waar ik nu zo snel niet op kan komen
Minpuntjes:
- Achterlicht omhulsel (rode kapje) gebarsten, ga ik proberen nog te vervangen voor de verkoop, zal niet duurder zijn dan 5 of 10 euro.
*EDIT*
Laagtoerig rijden met deze bike is ook een genot, hij klapt en brult heerlijk Hierdoor rij je natuurlijk ook zuiniger, je lacht je ballen uit je broek als je aardig doorrijdt en bij het tankstation tankt en blijkt dat je 1:30 gedaan hebt Denk dat ik dit puntje wel ga missen met een zwaardere bike.
Over zuinig rijden gesproken:
Ik heb met mn oude achterband eens met mijn vriendin achterop heen en weer gereden naar het strand ergens bij Den Haag (was een goede 300 km). Ik heb gemiddeld met een te zachte achterband én mijn vriendin achterop met 100 - 110 op de snelweg maar liefst 1:29 gereden !
En natuurlijk.. FOTO'S:
(slotje aub)
Mijn Honda NX 250 mag er misschien uit, aangezien ik een andere motor (suzuki DR350) op het oog heb. Ik heb hem nog niet heel lang (eerste motor ook nog eens), maar sinds ik hem rij ben ik helemaal gek van 1-pitters en wil ik toch een slagje groter.
De prijs is
Informatie over deze mooie NX :
Merk: Honda
Soort: NX 250 L
Bouwjaar: 1990
Kilometerstand: 32.000 / 74.000*
Type Segment: Allroad
Kleur: Mat-zwart
Motortype: 249cc, vloeistofgekoeld, één cilinder, 4-takt
Vermogen: 19kW (Lichte motorfiets)
Tankinhoud: 9 liter
Verbruik: 1:30 - 1:40 (ligt er maar aan hoe zuinig je rijdt)
Aantal versnellingen: 6
e kilometerstand is momenteel dus 74.000, maar ik heb een tweede blok liggen met 32.000 die gewoon loopt en deze gaat er waarschijnlijk nog voor de verkoop onder als ik tijd heb. Ik heb er zeg maar een tweede nx 250 in onderdelen bij, hoewel er een paar dingen missen zoals het startmotortje en het achterlicht. Deze onderdelen krijg je er vanzelfsprekend gewoon bij, zodat je alles reserve hebt mocht er ooit iets mankeren!
De uitlaat die er op zat was een beetje doorgerot (de demper). Daaromheen is een RVS einddemper gebouwd en gelast wat zorgt voor een diep en zwaar geluid, maar niet scherp of irritant (je zou niet denken dat het een 250 is, menig 600crosser/allroad doet onder voor dit geluidje).
Recent onderhoud: (overal bonnen enz. van aanwezig)
22/03/2009 KM-stand 65.555:
- Motorolie vervangen
- Nieuwe Luchtfilter
- Nieuwe voorremhendel
10/04/2009 KM-stand 66.860
- Nieuwe remblokken
29/06/2009 KM-stand 68.355
- Nieuwe oliefilter
01/07/2009 KM-stand 68.501
- Nieuwe remschijf voor
- Nieuwe remblokken voor (oude waren nu al weer op door de oude slechte remschijf die er nog op zat)
25/08/2009 KM-stand 73.455
- Nieuwe achterband Heidenau K65
- Nieuwe wiellager in het achterwiel
04/09/2009 KM-stand 74.156
- Nieuwe Accu
Ergens vorige week
- Startmotor gereviseerd (thnx droopyfret, was hem even vergeten )
Zoals je kan zien heb ik erg veel slijtage onderdelen vervangen omdat deze eigenlijk allemaal aan de beurt waren. Alles wat er nu op zit kan nog een hele tijd mee, dus je hebt hier voorlopig geen onderhoud aan.
Verder heb ik nog heel wat dingen aan de bike gedaan
om hem op te frissen.
Nieuwe goodies:
- Supermotard spatbord
- Handbeschermers
- Voorvork protectors
- Nieuwe zadelovertrek (oude was gescheurt en mint-groen )
- *EDIT*: ER ZIT EEN TOPKOFFER BIJ, VAN ONGEVEER 15-20 LITER INHOUD! was ik vergeten
- Ehhh, volgens mij nog meer waar ik nu zo snel niet op kan komen
Minpuntjes:
- Achterlicht omhulsel (rode kapje) gebarsten, ga ik proberen nog te vervangen voor de verkoop, zal niet duurder zijn dan 5 of 10 euro.
*EDIT*
Laagtoerig rijden met deze bike is ook een genot, hij klapt en brult heerlijk Hierdoor rij je natuurlijk ook zuiniger, je lacht je ballen uit je broek als je aardig doorrijdt en bij het tankstation tankt en blijkt dat je 1:30 gedaan hebt Denk dat ik dit puntje wel ga missen met een zwaardere bike.
Over zuinig rijden gesproken:
Ik heb met mn oude achterband eens met mijn vriendin achterop heen en weer gereden naar het strand ergens bij Den Haag (was een goede 300 km). Ik heb gemiddeld met een te zachte achterband én mijn vriendin achterop met 100 - 110 op de snelweg maar liefst 1:29 gereden !
En natuurlijk.. FOTO'S:
Laatst bewerkt: