Honda nx 250 Vraag

honda nx 250

MF'er
24 okt 2005
56
0
Nij Beets
Ik heb een vraag over mijn nx 250 heel soms dan lijkt het of mijn start motor vast draait.
Maar de motor slapt vervolgens toch wel aan.
Waar zou dit aan liggen of gewoon een nieuwe bestellen.
Trouwens heb ook eens geprobeerd hem aan te drukeen maar dat wou niet lukken.
Ik had hem in zijn 2 de versnelling of moet hij in een hogerer versnelling staan.
ik hoor wel eens van cdi unit die stuk gaan of is dit bij de nx 650 zo.
Heb nu 2 nx 250 gehad maar het is nog nooit voor gekomen dat die stuk gaan.
Wou mischien een andere uitlaat monteren een mt meer herrie welke staan het best.

Bij Voor Baat dank.
 
Hey, als ik het begrijp gaat je startmotor dus heel moeilijk rond? Eerste indruk is dan, is je accu nog wel goed? Als die te kort kracht levert doet je startmotor niks. Die vraag heel veel kracht.
Nieuwe startmotor gaat je héééél veel geld kosten als dit het probleem is. Reviseren is vaak makkelijker (koolborstels vervangen, schoonmaken etc. áls dit het probleem is tenminste.

Wat je zegt van de CDI's is waar, deze gaan bij de NX250's nog wel eens kapot, en zijn vaak ook wel te repareren doordater gewoon losse contacten zijn die je kunt solderen.

Andere uitlaat weet ik niet. Is het niet zo dat de demper bij een NX250 deel is van de ophangconstructie van de uitlaat? Anders kan er ook zo wel een slip on dempertje op lijkt me met een beugeltje.

Aanduwen motor? Lastig in je eentje. Je moet vaak genoeg vaart maken, en dan koppeling omhoog in ik zou zeggen 2e versnelling. Probleem is dan dat je wiel gaat slippen. Erop springen kan misschien wel met die lichte 250, maar met een andere fiets :N dus ja... roep er ff iemand bij! Laatst nog een 650 v twin aangelopen.
 
Laatst bewerkt:
Een NX kijk je nog wel aan, dat kost totaal geen kracht. Gewoon op een drafje rustig de koppeling laten gaan, start gelijk. Alleen je moet dan niet je noodstop op uit zetten en het hele ding de huid vol schelden en 5 minuten later achter de stand van het knopje komen...
 
Lijkt erop of je niet zo veel doet met alle topics die je start. Ik check zo je overzicht ff en zie allemaal topics met 1 of 2 reacties en dan stilte.

Niet echt aanmoedigend om iemand te helpen als men er niks mee doet.
 
Een NX 250 heeft eigelijk een zeer behoorlijk bullet proof blok
Er gaat zolang er water en olie op de juiste plaatsen zijn niet stuk
Alleen de CDI's sterven nog wel eens ,, en opnieuw solderen wil nog wel eens helpen ...

Maar die accu lijkt me niet gek ,, als ie wel loopt ,, draaid ie dan wel goed ,, voldoende prestatie's en geen rare geluiden ??

Wat je zou kunnen testen , is met een meet instrument de accu spanning meten onbelast ,, moet ie minimaal 13 v zijn ,, zet het contact aan en de verlichtings
hij mag dan iets gezakt zijn enkele decimalen ,, maar niet meer dan 0,7 V
tijdens het start mag de spanning niet op de 9 v komen.....
 
plaatje erbij ?

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan