Honda nx250 "SM" ombouw project

X_er

Die hard MF'er
16 feb 2009
277
8
enschede
Jawel, mijn motor periode zit er aan te komen!

Vandaag heb ik de NX van Edskie overgenomen, En mij kennende moet alles er uit zien zoals ik het wil!

Hier een fotosoepje van mijn globale idee (het idee is gewoon om er een SM van te maken)

voornanx.jpg



in de tuin na een paar kleine ritjes door de wijk! Ben super blij met de aankoop!

1.JPG

2.JPG

3.JPG


Maandag is het zo ver, dan mag ik afrijden! *O*
maar wat doe je in de tussentijd voor je het magische roze plasticje binnen hebt? Aan de brommert sleutelen natuurlijk!

het spul zit nog niet goed vast en aangesloten maar het geeft ongeveer een idee.

4.JPG

5.JPG


Dit is een lange termijn project aangezien mijn inkomsten niet dat van een advocaat zijn :N dus langzaam maar zeker zal het er op gaan lijken!
 
Netjes! Toch leuk zo´n stuk plastic voor. Mijnes was al gechopt toen ik ´m overnam, dus dat is jammer.

Die wielen ga je trouwens iets anders voor willen....trust me. Voor had je al verzonnen, achter wil je ´t gewoon ook. Plus een schijfrem.

Ik hou ´t in de gaten! 8-)
 
ben benieuwd wat je hier van gaat braaien, je brommers vond ik ook altijd wel de moeite waard om naar te staren :)
 
Hahaha mooi man ,al meteen aan het sleutelen geslagen
Veel plezier er mee
:W

haha, geef mij iets met 2 wielen en ik kan er NIET van af blijven :9~

ben benieuwd wat je hier van gaat braaien, je brommers vond ik ook altijd wel de moeite waard om naar te staren :)

ben zelf ook wel benieuwd! :+ nu ga ik het in ieder geval wel wat serieuzer aanpakken dan met de brommert :) , veiligheid voor alles :+
 
Zo, uit geweest, 4 uur thuis, niet moe, wat doe je? juist, de schuur in duiken en knutselen!
heb de stuur + stuurraisers van mijn brommer(motorhispania RYZ) erop gezet en het voorkapje + voorspatbord even proper vast gemaakt. ook heb ik de koplampunit ff aangesloten.

6.JPG

7.JPG

8.JPG

9.JPG
 
Laatst bewerkt:
mooi project, alleen wel een beetje jammer van die nette nx.
Als je er een sm van wilt maken moet je ook nog wel wat aan je vering doen want dat is meestal belabert bij die nx jes
 
mooi project, alleen wel een beetje jammer van die nette nx.
Als je er een sm van wilt maken moet je ook nog wel wat aan je vering doen want dat is meestal belabert bij die nx jes

klopt, alles hoort orgineel te zijn, maar ik vind het gewoon leuk om aan zo'n ding te knutselen en naar mijn smaak te maken , en er word zowiezo iets gedaan aan de achtervering :Y
 
Zo hier gaan we dan, ik zal maar beginnen met de plaatjes want die vinden jullie het leukst (K)
10.JPG

12.JPG

12.JPG

13.JPG

14.JPG

15.JPG

16.JPG

17.JPG

18.JPG

19.JPG

20.JPG

21.JPG

22.JPG

23.JPG

24.JPG

25.JPG

26.JPG

27.JPG

28.JPG


hier is de deal:

voorband van de ryz in de nx vork gezet, resultaat?
-band teveel naar rechts, moeten spacers tussen, als dit gebeurt moet de bestaande bracket voor de klauw meer naar buiten worden geflext.
-schijf is paar mm groter dan die van de NX
-km teller stuk past niet op de ori NX kabel.

even met een paar maten gooien:

Velg grootte:
NX = 16''
RYZ = 17''

Spaak dikte:
NX = 3mm
RYZ = 3mm

Diameter voorpoten:
NX = 37mm
RYZ = 36mm

lengte voorpoten:
NX = 88 cm
RYZ = 94 cm

achterbrug had ik ook ff gemeten en lijkt redelijk plug en play.
de voornaaf heeft de zelfde dikte.

mijn idee is om de hele voorvork, rijwiel gedeelte + remmerij te vervangen door die van de RYZ.
aangezien ze bijna hetzelfde zijn met hier en daar een paar mm verschil. ook zit er op de ryz stalen remleiding.

graag jullie mening hierover
 
spaakwielen kunnen idd meer hebben als gietwielen.
zolang je niet echt offroad rijdt en enorme sprongen maakt gaat het super.
aangezien ik 98% asfalt rij is er weinig aan de hand
Dat t niet misstaat ben ik zeker met je eens! Maar een spaakwiel kan toch veel meer hebben dan een gietwiel.
 
Kontje ziet er mooi uit zo :)

wel zou ik de tussensteun in het spatbord tussen de voorvork terugplaatsen, is veel beter voor de stabiliteit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan