Honda NX250

BogaddE

MF veteraan
28 mei 2001
1.772
0
Hengelo
Ik ben nog net niet wanhopig op zoek naar een motor maar wil er wel graag snel een hebben.

Nu kwam ik op Marktplaats een Honda NX250 tegen, staat bij mij in de buurt (nouja, wel aardig in de buurt) en ik vroeg me af of dat nog een beetje leuke motor is en of ik er met 1.90 makkelijk op pas.
Is meteen geschikt voor 25kW dus geen gezeik met rdw enz enz
Iemand ervaring mee?

Ik heb wel heel veel verschillende soorten motoren die ik best wel zou willen hebben maar daar moet ik maar gewoon zelf op orienteren door ze te proberen denk ik.

Alvast plaatje voor pooh (en iedereen die dat zou gaan roepen):
23682.jpg
 
dan ben je wel wat groot voor een nx250
tenminste het oogt niet (rij maar eens langs een winkelruit en kijk naar jezelf dan begrijp je wat ik bedoel.)
maar verders superbetrouwbaar, zuinig en ideaal voor in en rond de stad /dorp
elke gti trekt je er wel zo uit bij een sprintje.
maar ik heb er een paar weekende veel lol meegehad
trouwens de toerenteller daar zit een roodgebied op en daar gaat ie doorheen en dan vast in de hoek ;) en dan nog gas bijgeven !
 
Laatst bewerkt:
dan ben je wel wat groot voor een nx250
tenminste het oogt niet (rij maar eens langs een winkelruit en kijk naar jezelf dan begrijp je wat ik bedoel.)
maar verders superbetrouwbaar, zuinig en ideaal voor in en rond de stad /dorp
elke gti trekt je er wel zo uit bij een sprintje.
maar ik heb er een paar weekende veel lol meegehad
trouwens de toerenteller daar zit een roodgebied op en daar gaat ie doorheen en dan vast in de hoek ;-)

Dus het is een klein klere brommertje wat wel leuk rijdt.. jammer \ '( moet ik maar weer verder gaan zoeken.
 
Dus het is een klein klere brommertje wat wel leuk rijdt.. jammer \ '( moet ik maar weer verder gaan zoeken.

Is een offroad niet wat voor je dan? Als je toch al een naar allroadjes kijkt (NX)... mijn XR is flink hoog, en het was de eerste keer toch even wennen, van een \'lage\' GS naar een hoge XR. Met mijn 1.80 pas ik er goed op, maar met 1.90 moet dat helemaal goed kunnen. Is een XR of soortgelijk iets niet wat voor je ? :+
 
Het is een 250cc... je kan ook ff doorsparen. Of heb je nu echt gelijk een motor nodig?
Ik weet het maar echt veel meer vermogen mag mijn motor toch niet hebben \ '( En ik heb \'m niet nodig maar wil wel graag snel :] (moet natuurlijk niet overhaast een motor kopen en dan later denken |( )


En een XR heb ik ook wel aan zitten denken JK maar heb toch liever iets meer voor op de weg (XR met supermotard velgen wegbanden is natuurlijk ook wel leuk).
 
Het is een 250cc... je kan ook ff doorsparen. Of heb je nu echt gelijk een motor nodig?

Hij heeft een 25kw rijbewijs, anders moet je een geknepen off/allroad vinden. Mijn XR is ook 250 cc, ik heb ook liever een XR600, maar dat kan dus niet. Met m\'n 250cc XR zit ik ook net op de 25kw grens, en het ding is snel genoeg voor in de stad en op provinciale wegen. Snelweg moet je vermijden, maar dat zou ik met geen enkele 250cc 4 takter doen.
 
Op zaterdag 09 februari 2002 12:16 schreef bogarde het volgende:En een XR heb ik ook wel aan zitten denken JK maar heb toch liever iets meer voor op de weg (XR met supermotard velgen wegbanden is natuurlijk ook wel leuk).

Dan gooi je er toch straatbanden onder? En eventueel andere velgen/wielen? Er zijn zat XR\'en en soortgelijken te koop voor weinig geld. Die kan je zo ombouwen tot een leuke goedkope supermotard.
 
Hij heeft een 25kw rijbewijs, anders moet je een geknepen off/allroad vinden. Mijn XR is ook 250 cc, ik heb ook liever een XR600, maar dat kan dus niet. Met m\'n 250cc XR zit ik ook net op de 25kw grens, en het ding is snel genoeg voor in de stad en op provinciale wegen.


Je hebt toch ook een GS500E? Is die ook geknepen?
 
Je hebt toch ook een GS500E? Is die ook geknepen?

Die heb ik vorig jaar al verkocht. Die was inderdaad geknepen. Topsnelheid (met kuip) was 150. Maar op de snelweg was het ook niet echt lekker rijden. Geknepen motoren zijn goed voor binnendoor. Als je op de snelweg net even dat poepie gas nodig hebt, kan je het niet krijgen...
 
hee bogarde,
ik heb nu nog een nx250 waarmee ik nu 2 jaar gereden heb vanwege het lichte rijbewijs, ik ben zelf 1.80 meter en dat zit gewoonweg goed, het blijft klein maar is voor mij gewoon goed te doen, en eeh als ze je uitlachen voor brommer (ik spreek uit ervaring) lach jij ze uit bij de benzine pomp, volgens mij is het de meest zuinige 250 cc die er te koop is, al jaag je nog zo hard je krijgt hem niet onder de 1 op 25!!! errug zuinig, hij staat overigens te koop, hij is van 1989 met 40.000 km op de teller, nieuwe achter demper(technoflex), doordat de oude versleten was (let daar maar op), gewoon flink hard over een drempel is hij op, dan klapt hij meteen op het einde, gegroet :]
 
hee bogarde,
ik heb nu nog een nx250 waarmee ik nu 2 jaar gereden heb vanwege het lichte rijbewijs, ik ben zelf 1.80 meter en dat zit gewoonweg goed, het blijft klein maar is voor mij gewoon goed te doen, en eeh als ze je uitlachen voor brommer (ik spreek uit ervaring) lach jij ze uit bij de benzine pomp, volgens mij is het de meest zuinige 250 cc die er te koop is, al jaag je nog zo hard je krijgt hem niet onder de 1 op 25!!! errug zuinig, hij staat overigens te koop, hij is van 1989 met 40.000 km op de teller, nieuwe achter demper(technoflex), doordat de oude versleten was (let daar maar op), gewoon flink hard over een drempel is hij op, dan klapt hij meteen op het einde, gegroet :]

Is die NX laag? Hmm had verwacht dat ie ongeveer even hoog zou zijn als m'n XR. Maar ik denk dat elke 250cc weinig zuipt ;) Ennuh wat moet je hebben voor die NX?
 
als ik hem inruil, krijg ik er ongeveer 1000 euro voor lijkt natuurlijk veel, maar zij daalden ineens naar 500 euro, dus ik moet het nog even afwachten, wat heb jij er voor over dan?, de zit hoogte weet ik niet zo, maar de totale hoogte is 1120mm ik denk tot en met de spiegels, reacties kunnen op hondanx250@yahoo.com
 
als ik hem inruil, krijg ik er ongeveer 1000 euro voor lijkt natuurlijk veel, maar zij daalden ineens naar 500 euro, dus ik moet het nog even afwachten, wat heb jij er voor over dan?, de zit hoogte weet ik niet zo, maar de totale hoogte is 1120mm ik denk tot en met de spiegels, reacties kunnen op hondanx250@yahoo.com

Als zit hoogte max 80 cm is en hij er netjes uitziet heb ik voor die 500€ wel belangstelling! Lama wat weten! :]
 
Ik heb bijde motoren heel toevallig vlak na elkaar gezien vandaag, vond de XR ook niet echt hoog maar lijkt me wel leuk om af en toe eens over zandpaadjes (liefst modder natuurlijk) te raggen.

NX vond ik er achter wel erg laag uitzien.
Denk dat de XR meer kans heeft maar ik houd m'n ogen open.
 
Ik heb bijde motoren heel toevallig vlak na elkaar gezien vandaag, vond de XR ook niet echt hoog maar lijkt me wel leuk om af en toe eens over zandpaadjes (liefst modder natuurlijk) te raggen.

NX vond ik er achter wel erg laag uitzien.
Denk dat de XR meer kans heeft maar ik houd m'n ogen open.

Ik zou als ik jou was dan gaan voor Honda CBR250RR of Yamaha FZR250R of iets in die geest :)
 
Ik heb ook een nx250 gehad, voor mijn vrouw die 163 lang is. Ze kon er goed mee overweg. Ik vond het, 187 lang, TDM rijder, net een brommer. Persoonlijk zou ik een grotere motor kiezen.
Een XR, heb ik ook gehad, zou ik niet nemen als je niet per se wil baggeren. Dat kickstarten is een kunst op zich en oudere exemplaren krijg je als ze warm zijn, slecht aan de praat. Bovendien rijdt het veel te woest voor dagelijks gebruik.
De nx heeft een startmotor is oerbetrouwbaar en inderdaad belachelijk zuinig. Als overbrugging kun je je er best een tijd meer redden, maar met jou lengte zou ik of een afgeknepen groter model kiezen of even wachten.
Dan liever een 650 dominator. Of een bmw f650, die afgeknepen is. Die kun je bovendien voor niet al te veel geld verhogen.


groeten,
hans
 
Terug
Bovenaan Onderaan