honda old skool: spacy. lead, elite

Hoi oldskool scooterfans! Nieuwe forum lezer: Gilles, uit Breda en trotse eigenaar van een spacy 250 uit 1984, goudkleurig. En van een geschorste donor spacy. Detail: de twee kentekens zijn opvolgend, hoe uniek is dat? Broer en zus ' united'.
Ik zoek een remklauw, de voorrem van beide scooters hebben de neiging om vast te blijven zitten. Is er een scootersloop bij jullie bekend, of heeft 1 van de andere lezers toevallig nog een goede remklauw liggen?
Groet, Gilles
 
Hoi oldskool scooterfans! Nieuwe forum lezer: Gilles, uit Breda en trotse eigenaar van een spacy 250 uit 1984, goudkleurig. En van een geschorste donor spacy. Detail: de twee kentekens zijn opvolgend, hoe uniek is dat? Broer en zus ' united'.
Ik zoek een remklauw, de voorrem van beide scooters hebben de neiging om vast te blijven zitten. Is er een scootersloop bij jullie bekend, of heeft 1 van de andere lezers toevallig nog een goede remklauw liggen?
Groet, Gilles

Hoi Gilles,

Je kunt eens rondkijken in China op AliExpress o.i.d., als je daar zoekt op CH250, dan vindt je volledige nieuwe remklauwen voor een habbekrats.

Marcel
 
Hoi, nieuw hier en, hoop ik, aankomend spacy eigenaar.
Oneigenlijke vraag: weet iemand er een te koop? - ik zoek een 250, liefst een die loopt en niet te veel verwaarloosd is, achterstallig onderhoud maakt minder uit.
Ben me aan het inlezen, spacy past goed bij mijn gebruik en ben nu een paar te koop staande aan het bekijken.
Vandaag nog een: maar: achterrem vast en bij achterwiel nog. 3cm speling in de rubbers achterbrug..
Mijn vraag: is dit normaal? Hoe vast hoort de achterbrug van een spacy / helix te zitten?

Alvast bedankt
 
Lekker, bestel voor 45 euries een v snaar voor mijn Honda Lead is die er niet maar hebben ze er wel 1 van 88 euro!!!! En dat voor een v snaartje.

Maar heeft de Peugeot Sv125 nu dezelfde snaar of niet???
 
OEM belt is 794 x 18 x 30, dus iets wat een beetje in de buurt komt past wel. Komt niet op de MM bij de lengte. De rest wel( gates oid zal zoiets wel hebben. FF googlelen.

succes!
 
als je een beetje handig bent kan je de knippers naast het achterlicht inbouwen,had ik ook gedaan bij mijn rode lead.
de witte reflectors had ik doorzichtig geschuurd en toen een lampje er achter gemaakt.

als de rollen nog goed zijn ,zou ik het ringetje tussen de vario uit halen.



Vraag me af hoe je dat gedaan hebt, er is helemaal geen ruimte voor een lampje erachter!
 
Hoi Gilles,

Je kunt eens rondkijken in China op AliExpress o.i.d., als je daar zoekt op CH250, dan vindt je volledige nieuwe remklauwen voor een habbekrats.

Marcel

Hoi Marcel,

gezocht en wat gevonden op aliexpress maar wat onduidelijk of het gaat passen:
STARPAD Voor Motorfiets remschijf pomp grote schapen pomp de remmen onder CF250 CH250 CH150 in STARPAD Voor Motorfiets remschijf pomp grote schapen pomp de remmen onder CF250 CH250 CH150 van op AliExpress.com | Alibaba Groep

full
 
Zag dat een bedrijf Roukema een Lead 125 gestript heeft en die in onderdelen verkoopt. Voor al die onderdelen bij elkaar vraagt ie 1636 euries, Koekoek, maar ja, je kan het vragen.
 
Helaas, geen remklauw meer bij Roukema. Maar, denken jullie dat de chinese klauw past?
Vast bedankt voor het meedenken :)
 
Vraag me af hoe ik het lampje er achter moet maken omdat er achter de reflector geen plaats is.

Zag op ebay.uk zo'n achterlicht unit met knipperlichten er in maar de verkoper zegt dat het niet past, ik twijfel.
 
Achter het knipperlicht glaasje zit zwart kunststof,daar heb ik een gat in gemaakt voor het halogeen lampje.
Het knipperlicht moet je ook schoonkrabben anders komt er geen licht door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan