honda old skool: spacy. lead, elite

zon knopje kun je beter zelf maken want het is klein en niet zomaar gevonden. Als je m al vindt moet je een complete tellerbak overnemen, tenminste zo zou ik het dan doen.

Het is in feite een rondje met een gaatje er in voor een schroefje.
 
Nou daar ging ik vanmiddag, dacht pak het ouwe lijk en ga vanaf Leerdam over de provinciale weg naar Dordrecht. Ik hoopte dat ze wat los zou komen met de Forté in de tank, nieuwe rollen en riemen en de 108 sproeier en nieuwe pakkingen in de carburateur, maar ik mocht blij zijn dat ik de 80 haalde.

Gelukkig was het zondag en niet door de week want dan had ik de eerste in de file geweest, nee hartstikke leuk zo'n ouwe Lead maar je moet er niet op gaan rijden haha. Van de week de uitlaat er maar eens af slopen en die een beetje schoon zien te krijgen van binnen. Kan me niet echt voorstellen dat ze met een andere uitlaat harder gaat lopen en een varioring zit er niet in om te verwijderen dus zal het waarschijnlijk toch een grotere carburateur worden om iets sneller te gaan, of een andere scooter.
 
Nou daar ging ik vanmiddag, dacht pak het ouwe lijk en ga vanaf Leerdam over de provinciale weg naar Dordrecht. Ik hoopte dat ze wat los zou komen met de Forté in de tank, nieuwe rollen en riemen en de 108 sproeier en nieuwe pakkingen in de carburateur, maar ik mocht blij zijn dat ik de 80 haalde.

Gelukkig was het zondag en niet door de week want dan had ik de eerste in de file geweest, nee hartstikke leuk zo'n ouwe Lead maar je moet er niet op gaan rijden haha. Van de week de uitlaat er maar eens af slopen en die een beetje schoon zien te krijgen van binnen. Kan me niet echt voorstellen dat ze met een andere uitlaat harder gaat lopen en een varioring zit er niet in om te verwijderen dus zal het waarschijnlijk toch een grotere carburateur worden om iets sneller te gaan, of een andere scooter.


Een helemaal originele Lead 125 zal maximaal 85-90 op de teller halen. Jij haalde 80, dus je komt al een heel eind. Dat kleine verschil kan door van alles komen. Misschien is de v-snaar smal geworden, slijtage aan de rollen of poulies, slijtage aan de cilinder of zuiger, carburateur vuil of slecht afgesteld, uitlaat vervuild...

Ik denk niet dat er echt iets mis is met je scooter. De verwachtingen lijken vooral wat te hoog te liggen (?)

Ik zou niet graag in herhaling vallen, maar vermogen begint bij de cilinder. Het is tweetakt, dus lekker simpel. Cilindertje laten tunen bij de specialist. Je kan 'm gelijk even nakijken, als het nodig is kan je in 1 moeite door het wandje even honen en een nieuw zuigertje plaatsen. Dán maak je een echte winst. Dat kan weinig zijn of best veel, afhankelijk van hoe gek de tuner het maakt.

Héél snel wil je toch ook niet met een Lead. Ik kan me nog herinneren hoe de remmen en vering waren. Als je meer dan 100km/u wil halen, zou ik eens kijken naar een mooie gebruikte Dylan 150. Die zou soepeltjes 110km/u moeten halen.

Even snel gegoogled:

www.mpt2takttuning.nl
www.is-tuning.nl
www.as-tuning.nl
Twins Scooterservice Nuenen
 
Nou het gaat een Dylan worden, gisteren op weg naar huis ging ze steeds langzamer lopen en bij een verkeerslicht viel ze uit. ANWB er bij maar ze wil niet aanslaan.
Accu goed, rollen en riem nieuw, carburateur gereviseerd maar de bougie krijgt geen benzine en er is geen compressie.
 
Heb mn Lead weer uit de stalling opgehaald. Even een fluffie remreiniger in het lufi en voor mekaar. Kleine 30km naar huis getuft. Uiteraard niet via de snelweg maar (verplicht) door de dorpjes etc.

Heb niet eens volgas gereden, denk lang stuk max 70kmu. Lekker en leuk. Ben dr weer blij mee.
 
lekker hoor
full
 
Ziet er niet verkeerd uit, en een vrij laag prijsje denk ik?
Da's de spacy van mijn vader. Hij heeft weer een ander projectje :Y 8-) Ding loopt echt altijd, als 'ie niet verkocht wordt ga ik hem maar permanent lenen als woon werk scooter! Ding is ontzettend zuinig *D
 
Dit is hem dus:
E4jQris.jpg

De motor heeft geen compressie en na demontage van de carburateur blijkt de inlaatklep die, dan goed zichtbaar is, niet meer goed te sluiten.
Morgen maar eens verder kijken wat de oorzaak kan zijn, misschien een gebroken klepveer?
 
Dit is hem dus:
[afbeelding]
De motor heeft geen compressie en na demontage van de carburateur blijkt de inlaatklep die, dan goed zichtbaar is, niet meer goed te sluiten.
Morgen maar eens verder kijken wat de oorzaak kan zijn, misschien een gebroken klepveer?
Een gebroken veer zou kunnen. Of als hij een flinke tijd niet gelopen heeft (en stilgestaan heeft met toevallig de inlaatklep geopend) kan er roest op de klepsteel zitten waardoor deze klemt loopt in de klepgeleider.
Ik zou het kleppendeksel eraf halen en de boel eens goed inspecteren. Als je daar niks raars ziet, maar de klep gaat toch echt niet dicht zal de kop eraf moeten.

Is de klepzitting zo goed zichtbaar via het inlaatkanaal?
 
Klepzitting is zeer goed zichtbaar vanuit de inlaat. De klep blijft ongeveer een 3 a 4mm open staan. Gaat wel gewoon op en neer. De uitlaatklep sluit wel goed.
De vorige eigenaar was er mee op vakantie in Frankrijk (Helix achter op de camper) Na een ritje op een warme dag wilde de scooter niet meer starten toen men verder wilde rijden na een terrasbezoekje.
Vanavond het kleppendeksel er eens afhalen, lijkt me een kleinigheidje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan