honda old skool: spacy. lead, elite

waisted

Die hard MF'er
24 nov 2004
418
0
post hier alles over de honda's die in het niemandsland liggen tussen modern en oldtimer

ik heb vandaag nog een honda elite 250 uit 92 gekocht. Het ding heeft wel jaren in een kelder stilgestaan, dus er zal wel het eea gangbaar gemaakt moeten worden.

Als ik hem binnen heb zal ik eens een paar fototjes maken.
 
Honda GN250. Er woont er eentje bij mij in de buurt, een donkerblauwe. Gewoon COOL!!! En drie jaar geleden zag ik 'm op de Motorbeurs te Utrecht voor € 1300! Wat een verleiding...

a9_20.JPG
 
ik heb een filmpje gemaakt op de A7 met mijn lead,plat liggend haalde die 105kmpu.

werd wel erg spannend met 1 hand aan het stuur en de andere mijn telefoon om tefilmen.
 
moet ik ff kijken waar mijn oude telefoon is.

hij gaat wel slingeren op die 10inch wielen en erg slappe veren maar wel leuk.

ik ga volgende week kijken op hij nog temaken is,ff kijken welke draden kapot zijn
 
geintjes jongens _O-

die teller telt terug van de 200 als je het contact aanzet...even een fototje tijdens het teruglopen genomen 8-)
Ik moet er niet aan denken om echt 155 op dat ding te rijden, op de normale top van 110-115 voelt het al erg zweverig, spacy aan :X

Vandaag nog een rode binnengekregen van 92 , dashboard is anders dan de oude versie
beetje gewoontjes.

yzfeliterafd4.jpg


dashelite92iu7.jpg


Het ding heeft jaren stilgestaan, en loopt alleen nog maar stationair. Bij gasgeven slaat hij af door benzinetekort. Zal wel demontage van de ingewikkelde carburateur worden.
Verder zit de bout van de achteras los en draait gewoon met de as mee?

eliteboutep6.jpg


wie weet er nog een manual van deze scooter?
 
Laatst bewerkt:
nou , dat niet, deze maand toevallig 2 gekocht.
Ik wou eigenlijk een rode, maar kon die toen niet krijgen, later kwam alsnog een rode langs, heb ik die ook maar gekocht.

Ik zoek eigenlijk wat zwaarders, maar die vind ik nog te duur ;(
deze zitten rond de 500 euro als je mazzel hebt
 
Laatst bewerkt:
klopt inderdaad, bij die andere draait de moer ook mee.
 
ik heb net een test gevonden over de honda spacey ch125 tegen de vespa pk125s en de yamaha beluga,uit 1984

best geinig om telezen
 
vandaag wwer wat onderhoud aan de pekelscooter.

nieuw luchtfilter, was wel nodig :X
eliteluchtfilterxs9.jpg


verder slingerde ik laatst bijna de bocht uit met een lege achterband die los lwam van de velg.
Een plug erin zou het lek een paar weken moeten dichten tot er een nieuwe achterband komt. Nooit geweten dat je dat zo zelf kon doen. gewoon een pluggensetje halen bij de scooterfietsenboer en dichtpluggen dat gaatje. :}

eliteplugsj2.jpg
 
toch maar een nieuw achterbandje erop voor de zekerheid
elitenwachterbandhd2.jpg


ik had er 2 besteld, maar achteraf gezien kan er nog wel een groter maatje op.

dus te koop
bridgestone hoop b02 maat 110/80/10
voor 30 euro
 
Terug
Bovenaan Onderaan