honda onderdelen achterlijk duur?

superrrjust

MF veteraan
5 nov 2003
1.348
1
heemstede
Goed...ik wilde dus een nieuw afdekplaatje hebben voor op het koppelingsdeksel van mijn honda cb-1 (dit is een plastic chroom plaatje welke je eraf schroeft als je bijv. onstekingstijdstip wilt controleren). Kost dus gewoon ff 30 hele euro (66 pieken). Wat zijn dat voor achterlijke bedragen, er zit toch geen goud in plastic tegenwoordig? En waarom zijn alle onderdelen van honda zo belachelijk duur?
Ik vind het wel een topmerk, maar qua prijzen van onderdelen gaat het wat mij betreft helemaal nergens meer over (voortaan maar eerst eens wat zelf proberen met de draai- en freesbank).
 
Kleine series he... hoge kosten, plus originele onderdelen, dus best een 'redelijke' prijs... Plus dat het model al een poos niet meer gemaakt wordt, dus moeten die onderdelen speciaal bijgemaakt worden.
Iets simpels als een remlichtschakelaar kost geloof ik ook rond de 20 euri...(wat ik me kan herinneren)
 
ja daar had ik ook al aan zitten denken. 400 euro voor een remklauw? Das wel helemaal een malse prijs zeg, dan had ik via marktplaats o.i.d. iets anders gefixt denk ik. Kleine series idd, een revisiesetje voor een remklauw kost ook de hoofdprijs.
 
Ja, ik sta er ook elke keer weer van te kijken...

Ik betaalde laatst 77 euro voor het dopje van de vorkpoot van m'n 400 RR. Gewoon een dopje met een ventiel erin, geen verdere fancy afstelshit.

Het gaat van Honda naar Honda Nederland naar de Dealer. Voor elke naar kan je een dikke marge invullen...

:(
 
Inderdaad.. Die hele universele 'ik pas op de helft van alle honda modellen' revisieset ja.. Met remzuigers van maar liefst 25 euro per stuk ja... Waar je er dan weer 4 van nodig hebt.. en bedankt!

ja daar had ik ook al aan zitten denken. 400 euro voor een remklauw? Das wel helemaal een malse prijs zeg, dan had ik via marktplaats o.i.d. iets anders gefixt denk ik. Kleine series idd, een revisiesetje voor een remklauw kost ook de hoofdprijs.
 
Ja, ik sta er ook elke keer weer van te kijken...

Ik betaalde laatst 77 euro voor het dopje van de vorkpoot van m'n 400 RR. Gewoon een dopje met een ventiel erin, geen verdere fancy afstelshit.

Het gaat van Honda naar Honda Nederland naar de Dealer. Voor elke naar kan je een dikke marge invullen...

:(

Die mensen moeten ook eten :)


en bier drinken
 
Hier in Engeland koop ik al mijn Honda spul bij David Silver ( http://www.davidsilverspares.co.uk ). Zij hebben veel op voorraad voor redelijke prijzen en als je geduld hebt (gemiddeld 6 weken) kun je ze zelf laten importeren, meestal 40% of meer goedkoper! Je moet in dat geval wel vooruit betalen (CC) maar ze zijn absoluut betrouwbaar. Voor Nederland / Belgie komt er wat meer verzendkosten bij natuurlijk maar je kan nog steeds (heel) goedkoop uit zijn.
Tis maar een tip....
 
Inderdaad, Honda onderdelen zijn allerminst goedkoop, maar de levensduur ervan ligt meestal hoger dan bij andere merken. Op langere termijn zal de rekening dus wel ongeveer overeenkomen.
 
Ach, ik heb een keer voor mijn eerste motor, een BMW K100 uit 1985, een remschijf voor achter gekocht en daar liep ik ook op leeg. € 170.- om precies te zijn. Ben benieuwd wat deze voor mijn Pan kost. Zou mij niet verbazen als het ongeveer het zelfde is.
 
Yep, niet alleen Honda is duur, andere merken (BMW iemand... :( ) kunnen er ook wat van. Origineel = duur


/off topic... en een simpel verbindings stekkertje voor mijn Siemens ME 65 telefoon om 'm aan mijn intercom te kunnen verbinden....40 fucking euro's zijn ze nou helemaal van de pot gerukt :(
("jaaa meneer, origineel Siemens hoor")
(grom grom mopperdemopper)
 
Hier in Engeland koop ik al mijn Honda spul bij David Silver ( http://www.davidsilverspares.co.uk ). Zij hebben veel op voorraad voor redelijke prijzen en als je geduld hebt (gemiddeld 6 weken) kun je ze zelf laten importeren, meestal 40% of meer goedkoper! Je moet in dat geval wel vooruit betalen (CC) maar ze zijn absoluut betrouwbaar. Voor Nederland / Belgie komt er wat meer verzendkosten bij natuurlijk maar je kan nog steeds (heel) goedkoop uit zijn.
Tis maar een tip....

Ik had via David Silver een nieuwe oliepomp voor m'n VF500F binnen de week aan m'n deur geleverd (België). Had ik geluk of is die 6 weken wat overdreven? 90€ inclusief verzendkosten trouwens. Vriendelijk (had eerst even gemaild) en correct, dus zeer aan te raden.

En idd Honda is verschrikkelijk duur. 90€ voor een set originele klepgeleiderdichtingen enzo... (heb ik dan maar niet-origineel besteld en die doen het nog steeds), 15€ per paar lagerschalen, 40€ voor nieuwe dichtingen PER CARB!!, thermostaat 30€ en ga zo maar door...
 
Hier in Engeland koop ik al mijn Honda spul bij David Silver ( http://www.davidsilverspares.co.uk ). Zij hebben veel op voorraad voor redelijke prijzen en als je geduld hebt (gemiddeld 6 weken) kun je ze zelf laten importeren, meestal 40% of meer goedkoper! Je moet in dat geval wel vooruit betalen (CC) maar ze zijn absoluut betrouwbaar. Voor Nederland / Belgie komt er wat meer verzendkosten bij natuurlijk maar je kan nog steeds (heel) goedkoop uit zijn.
Tis maar een tip....

Hey super daar hebben ze zelfs wat voor mijn bikie. *D
 
Tja, er rijden nou eenmaal niet zoveel motoren rond en een klein volume gaat blijkbaar gepaard met een hoge prijs.

Voordeel van een jap is dat er naast origineel meestal ook wel onderdelen zijn te krijgen van andere leveranciers. Bij Aprilia helaas niet. Ik stond pas toch wel even van verbazing te kijken toen ik voor een bougiedop 32 Pleuro moest neerleggen :X
 
Tja, er rijden nou eenmaal niet zoveel motoren rond en een klein volume gaat blijkbaar gepaard met een hoge prijs.

Voordeel van een jap is dat er naast origineel meestal ook wel onderdelen zijn te krijgen van andere leveranciers. Bij Aprilia helaas niet. Ik stond pas toch wel even van verbazing te kijken toen ik voor een bougiedop 32 Pleuro moest neerleggen :X


Die italianen zijn de hoge getallen van tijdens de Lires dus toch nog niet vergeten.

Maar niet e geloven wat eenachterlijke prijzen Dat heeft toch niets meer met fabricagekosten te maken? Meer zo van: Die hobbyisten dokken toch wel.

Mvg
 
we werken hier dagelijks met honda onderdelen,en die prijzen zijn gewoon schofterig.

setje remblokken van bepaalde motoren 100 euro en dan heb je 1 setje.
lagertejs zomaar 40 euro
schroefjes 3 euro en ga zo maar door.
 
schroefjes 3 euro en ga zo maar door.

schroefjes van de soes waren net zo duur '(

wou een paar exact dezelfde erbij hebben waar het kuipwerk mee vast zit, niks bijzonders enkel een mooi rond inbus kopje, normale draad. kon ze zelf nergens vinden dus tegen mn verstand in dan maar origineel suzuki besteld. kosten waren 3 zoveel per stuk.
 
we werken hier dagelijks met honda onderdelen,en die prijzen zijn gewoon schofterig.

setje remblokken van bepaalde motoren 100 euro en dan heb je 1 setje.
lagertejs zomaar 40 euro
schroefjes 3 euro en ga zo maar door.

Lagers kun je ook bij een groothandel zelf bestellen als je de specs weet.
Ben je een stuk goedkoper uit.
En met schroefjes eender.
Als je de maat en de klasse weet zijn ze bij elke groothandel in ijzerwaren te bestellen voor een fractie van dat bedrag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan