Honda Pacific Coast

easy pete

MF'er
9 nov 2004
244
0
belgie
Ik wil voor elke mood een andere bike. Zo verdeelde ik m'n budget in stukjes en kocht ik nu al drie ouwe, nog degelijke kisten. Ben ik in 'n anarchistische bui dan laat ik m'n Virago knallen (als ie groot is zal hij 'n Fat Boy worden). Wil ik fun dan rijd ik trappen op en af met m'n Transalp (als ie groot is zal hij een Varadero zijn). Maar om braafjes uit werken te gaan kocht ik vandaag een Pacific Coast (als ie groot is zal ie een Pan European zijn). Ik lees overal hoe "on-cool" die wel is. Nu, ik kan het niet helpen maar ik vind 'm PRACHTIG ! Ik koos 'm boven een K100LT en een FJ1200, stel je voor. Zijn er nog die mijn mening delen ? Of doe ik in 't vervolg maar alsof ie niet van mij is ?
 
Ik heb ook ooit eens overwogen om een PC800 te kopen. Ja, we hebben zelfs een proefrit gemaakt. Echter het lijkt net alsof je in een Honda Civic rijdt. De Pacific Coast is dan ook niet ontworpen door de motor-afdeling van Honda, maar door, serieus en schrik niet, de AUTO-afdeling. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar het dashboard... het tellerwerk is regelrecht van een Civic gejat. Zelfs de tankdop komt van een CRX'tje. Daarnaast is het plaatwerk stervensduur. Dus als je ooit eens schade rijdt, dan kun je in je portemoniae. Bovendien vind ik de achterkant net een scooter. De voorkant staat me echter wel aan, die is fraai gelijnd. En het is een betrouwbare motor met het bekende Honda V-twin 800cc blok. De cardan-aandrijving is zeker ook een pluspunt. Dus voor woon-werk verkeer een prima fiets, maar wel voor de echte liefhebber.
 
Hey, ik vind alles precies zoals jullie. Rood is best ok, ideaal om naar het werk te rijden, betrouwbaar, voorkant mooi, achterkant als een scooter. Hij voelt ook aan als een megascooter, alles gaat té gemakkelijk. Als het regent wordt ik amper nat. Wind ? Waar waait het ? Ik vind er zelf maar 1 echt nadeel aan : hij rijdt zo zoet en gemakkelijk dat ik mijn vizier open moet houden om wakker te blijven. Bedankt ook voor de info Dutch Steph.
 
Tsja,wat kan ik ervan zeggen?
Niet mijn smaak (ik was voor de FJ gegaan,dondert niet),maar een aardige reisfiets.
Veel plezier ermee! ;)
 
Wauw, daar zit wel zo ontiegelijk veel tupperware op die machine, ik zou eens bij een paar airbrush of graffiti spuiters langsgaan ;)

Maar ik deel idd je mening niet. Ik vind het te plastiek. 'le plastique c'est fantastique, leve het rubber wonder! - pater moeskroen'. Maar als jij het een leuke brommer vindt ben ik de laatste die je ervan af praat. Ik had echter ook de 1200 genomen, maar dan als het ff kan wel in zwart-goud.
 
Hey Stan, wat leuk. Mijn zoon heet ook Stan. Smaken zullen dus wel ietsjes universeel zijn. Nee joh, je bent niet verpest, je hebt een oog voor design. Ik rijd nog elke dag liever met mijn tupperware, want hij gaat toch wel harder vooruit dan ie er uit ziet. En man, hij is een paleis op wieltjes. Als ik elke 200km even moet pauzeren blijf ik er gewoon opzitten, geen beter zitje denkbaar ! Toch zal ik 'm enkel deze winter gebruiken. Zodra het weer boven de 12 graden wordt haal ik m'n lelijke bokkespringer weer uit de stal, m'n Tansalp. Daar hoef ik niet eens mee op de baan te blijven, die rijdt gewoon overal doorheen. Ik blijf echter doordromen van een custommonster, minstens 300 kilo en minstens 1500cc. Doei !
 
Ik vind die "kofferbak" wel handig en nog een voordeel is dat je hem zo door een wasstraat kunt rijden........ :)
 
De laatste keer dat ik door de wasstraat reed glommen mijn boots als nooit voorheen. (én mijn tanden ook). hehehe
 
Als jij hem mooi, praktisch, goed rijdend etc vind dan is het toch helemaal OK? Je rijd toch voor jezelf, toch niet omdat een ander jouw motor COOL moet vinden?

just my 2 cents
 
Dat vind ik ook 2wheels, en daarom rijd ik met wat ik rijd. Maar ik wordt ook graag voor vol aanzien, begrijp je. Alhoewel je op elk type motor wel de gratie verliest van een of andere groep andersdenkenden. Ik vind in elk type wel wat.

't Is elke dag leuker met m'n tupperware. En zeker nu het zo koud is. Ik denk dat het een van de best winterbeschermende fietsen is op de baan. Ik rijd met 0° C aan 140km/u nog steeds met m'n vizier open (en rook een sigaretje)! Mits ik m'n bivakmuts draag uiteraard. Enkel vinger- en teentoppen doen wel 's ijslolly-achtig.

Wat raar is, ik heb nog geen enkele medePC800-rijder aangetroffen op deze topic ?????
 
Dat vind ik ook 2wheels, en daarom rijd ik met wat ik rijd. Maar ik wordt ook graag voor vol aanzien, begrijp je. Alhoewel je op elk type motor wel de gratie verliest van een of andere groep andersdenkenden. Ik vind in elk type wel wat.

't Is elke dag leuker met m'n tupperware. En zeker nu het zo koud is. Ik denk dat het een van de best winterbeschermende fietsen is op de baan. Ik rijd met 0° C aan 140km/u nog steeds met m'n vizier open (en rook een sigaretje)! Mits ik m'n bivakmuts draag uiteraard. Enkel vinger- en teentoppen doen wel 's ijslolly-achtig.

Wat raar is, ik heb nog geen enkele medePC800-rijder aangetroffen op deze topic ?????

Ach voor vol aangezien worden met een ER5 is ook lastig hoor :+ , na een paar bochten wordt die mening vaak wel herzien O-) . ik heb het iig wel erg naar mijn zin :) en daar gaat het (voor mij althans) om. :]

Uhh RichardG rijd een rode PC800, niet gespot in het topic, maar wel op het MF aanwezig
 
FF voor 't idee....

pc8001.jpg


pc800.jpg


Kvinnem best mooi... :) Maar ik schijn ook de enige te zijn die een BMW K1 mooi vindt...
 
Het ding kan alles ! Mijn zitvlak is altijd netjes gestreken, en ik rooster mijn brood aan de koelroosters. In 't wit is ie maar niks, maar dat brons is wel tof. Ik heb een rooie, maar dat verveeld gauw. Baay de Weey, ik vertrek ermee naar zuid-spanje volgende week !
 
Het ding kan alles ! Mijn zitvlak is altijd netjes gestreken, en ik rooster mijn brood aan de koelroosters. In 't wit is ie maar niks, maar dat brons is wel tof. Ik heb een rooie, maar dat verveeld gauw. Baay de Weey, ik vertrek ermee naar zuid-spanje volgende week !

Tering, das koud! de lange stukken snelweg erheen iig. veel succes
 
Hier is dan de eerste pc800 rijder op deze topic, de Pacific Coast is mijn eerste motor en om wat rijervaring op te doen vindt ik hem uitstekend, groot pluspunt zijn de geintegreerde koffers, als ik zie hoe sommigen staan te klote om die zij/topkoffers er af te halen en mee te slepen ben ik blij dat ik daar geen last van heb

pc800 :]
 
De PC is ff wennen om te zien, maar wat maakt het uit wat anderen denken, en trouwens met al die super-scooters van dit moment komt-ie weer helemaal in de mode. Wie weet als Honda dit model nu op de markt had gebracht ipv "tig" jaar terug....? Naar mijn bescheiden mening is de PC de beste woonwerk-fiets ooit bedacht (vooral voor eigenwijze types als ik die geen auto rijden), ook al heb ik er nooit een gehad (wel weekje te leen gehad toen mijn BMW R1100RT bij de dealer was). Ik denk trouwens dat-ie "PC" heet omdat er een laptop past in de achterkoffer :} . Brijant nietwaar?
 
Mooi of niet, het is uiteindelijk toch een bijzondere fiets en (denk ik) een toekomstige klassieker. Lekker blijven rijden en zuinig op zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan