Honda Pan. of Deauville

Vailos

MF'er
4 jan 2013
232
0
Heist o/d Berg
Ik zou me graag een fiets aanschaffen voor woon/werkverkeer en om af en toe een langere trip te maken ( al dan niet met de wederhelft achterop ...)
Vroeger had ik een Yam super tenneree 750 maar die bleef meer op stal staan omdat ik hem te log vond om zo maar even mee naar de bakker te rijden ....
Kan een Deauville hier aan voldoen of toch beter een Pan?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden .

Erik
 
Als ik tussen die 2 moest kiezen, wist ik het wel nam ik de Pan.
Wil je niet al te veel geld uitgeven ga dan voor het (oude) type 1100, probleemloze fiets draait gemakkelijk 2 ton.
Denk ook eens aan een Div900S (rij ikzelf) een hele fijne motor, ook voor de lange afstanden, ideaal voor 2 personen.
Onderhoud erg makkelijk zelf te doen, kun je dus flink op onderhoud besparen.
Desnoods met hulp van de luitjes op het MF Diversion forum.
Succes met je keuze.
 
wat noem je log?
een pan weegt een kleine 100 kilo meer dan een super tenere...
ik ben bekend met de pan, niet met de tenere, dus een vergelijk in gebruiksvriendelijkheid kan ik niet maken.
wel rij ik fluitend naar de bakker met die 300 kilo ;)
 
Alvast bedankt jongens voor de info .
Ben nu vollop bezig met het Deauville topic te lezen en dan beginnen we aan het Pan topic .
Een moto Guzzi lijkt me ook wel wat maar ben wat bang voor de betrouwbaarheid van een wat oudere fiets .
 
Laatst bewerkt:
Pan of Deauville, qua betrouwbaarheid zit het wel goed met die motoren. Bedoel je met een Pan de 1100 of de 1300 en bedoel je met een Deauville de 650 of de 700?
 
Bij de Pan bedoel ik de 1100 , ik weet er eentje staan van 97 met 85000 km op de teller . Voor de Deauville vind ik er het meest van de 650 maar ook een paar van de 700 . Is de 700 zo veel beter dan de 650 ? scheelt ook weer rap een 1000 eurokes .....
 
Jezus, ik had echt voor die Super gekozen, rijdt als een brommer.
 
En toch zou ik voor een FJR gaan... stuk minder suf dan een pan of deauville.

Hoezo een Pan suf!!!! een FJR is een sportieve toermotor, een Pan is een echte toermotor. Dat is niet suf maar een verschil van inzicht door de fabrikanten. Heb een FJ 1100 en 1200 gereden ook div FJR maar kies voor mijn manier van rijden toch liever voor een Pan dan voor een FJR. let wel daarmee zeg ik niet dat de FJR slecht is, in tegendeel, is ook een prima fiets maar naar mijn mening te sportief voor wat een echte toermotor moet zijn.
 
Ik heb zowel Deauville als Pan gereden. Rijd nu de st1300.
De deauville is een leuke toerfiets als je alleen bent, met 2 is het gauw over vooral op de snelweg. Komt gewoon tekort. Je kunt er wel veel op kwijt en is zeer goedkoop in onderhoud.
Heb daarom gekozen voor de ST1100. Heb daar probleemloos meer als 120.000 km mee gereden en ben nu overgestapt op de ST1300.

De 1100 komt goed mee ook in de bergen, is een betrouwbare machine waarmee makkelijk tonnen gereden kan worden. Wanneer je veel rijd kun je het onderhoud op de 10.000 km doen. Mocht je het onderhoud zelf doen dan is elk beurtje niets anders als Oliefilter, olie en om de 20.000 luchtfilter en bougies, neem je een K&N dan blijft alleen nog de olie, oliefilter en bougies. Doe je het zelf dan blijf je ruim onder de €100,- per beurt.

Heb nu de 1300 omdat ik gewoon een wat modernere machine wilde hebben.

Kan natuurlijk niet in je portomonee kijken, maar als de ruimte er is, zou ik voor de Pan kijken en dan de ABS versie. Is wel iets duurder. De FJR is ook een goede motor, maar nog wel een stuk duurder. En de FJR is veel sportiever dan de PAN, vraagt een iets andere manier van rijden,

Succes met je keuze.

Gr,

Een tevreden Pan rijder :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zowel Deauville als Pan gereden. Rijd nu de st1300.
De deauville is een leuke toerfiets als je alleen bent, met 2 is het gauw over vooral op de snelweg. Komt gewoon tekort. Je kunt er wel veel op kwijt en is zeer goedkoop in onderhoud.
Heb daarom gekozen voor de ST1100. Heb daar probleemloos meer als 120.000 km mee gereden en ben nu overgestapt op de ST1300.

De 1100 komt goed mee ook in de bergen, is een betrouwbare machine waarmee makkelijk tonnen gereden kan worden. Wanneer je veel rijd kun je het onderhoud op de 10.000 km doen. Mocht je het onderhoud zelf doen dan is elk beurtje niets anders als Oliefilter, olie en om de 20.000 luchtfilter en bougies, neem je een K&N dan blijft alleen nog de olie, oliefilter en bougies. Doe je het zelf dan blijf je ruim onder de €100,- per beurt.

Heb nu de 1300 omdat ik gewoon een wat modernere machine wilde hebben.

Kan natuurlijk niet in je portomonee kijken, maar als de ruimte er is, zou ik voor de Pan kijken en dan de ABS versie. Is wel iets duurder. De FJR is ook een goede motor, maar nog wel een stuk duurder. En de FJR is veel sportiever dan de PAN, vraagt een iets andere manier van rijden,

Succes met je keuze.

Gr,

Een tevreden Pan rijder :)


Bedankt voor de info :}
Heb ondertussen al veel gelezen op het Deauville forum en begin nu aan het Pan forum ....
Ook het Guzzi California forum komt nog aan bod maar naar dagelijks woon /werk verkeer toe denk ik dat dat geen goede keuze zou zijn ....
Ik hou jullie op de hoogte :]
 
Vandaag een Deauville 700 uit 2006 met ABS gevonden voor een mooie prijs . Er staan wel 75000 km op de teller maar ik denk dat dit geen probleem is ? De motorzaak waar hij staat geeft 1 jaar garantie en neemt mijn motor over voor de prijs die ik er voor wou krijgen :-)) Denk dat ik daar wel goed mee zit .....
 
Gewoon doen waar je hart naar uit gaat.

Dat is momenteel nog de Deauville .
Vandaag zowel een Deauville als een Pan bekeken in real live ;-))
Voor waar ik hem voo ga gebruiken is de Pan wel "over donn" Wree groot machien dat niet in de schuur past :-( Morgen ga ik bovengenoemde Deauville bewonderen en proefrijden . Ben benieuwd :-))
 
Ha Vailos,

Ik sta ook op het punt een Deauville te kopen.
Hoe zijn je eerste ervaringen?
Veel Deauville rijders adviseren een exemplaar
vanaf 2008 te kopen vanwege het verstelbare
scherm (zonder gereedschap). Wat is jouw mening
hierover?

Groet,
Marcel
 
Hoy Marcel ,

Ik ben zeeeeeeer tevreden van mij aankoop *O* *O*
Ben er gisteren mee naar Zeeland gereden , deels autobaan en deels kleine wegen .
Op de autobaan was een kruissnelheid van 130 zeer goed te doen , heb er even 170 mee gedaan en hij kon nog meer .... :+ :+
Mijn vorige brommer was een Suzuki Freewind ( 650) , wat een zeer lichte fiets is . De overstap naar de Deauville was voor mij dan redelijk groot kwa gewicht ( 160kl tegenover een goei 250kl ) maar het gaat dus prima , ik kan je de Deauville sterk aanraden *O*
Dat dat scherm nu de doorslag moet geven zou ik minder belangrijk vinden , ik ben 1.83m
lang en op de lage stand zit ik netjes uit de wind . Kon zelfs mijn vizier een stukje laten open staan :9

Suc6 met je beslissing !!!
 
wat noem je log?
een pan weegt een kleine 100 kilo meer dan een super tenere...
ik ben bekend met de pan, niet met de tenere, dus een vergelijk in gebruiksvriendelijkheid kan ik niet maken.
wel rij ik fluitend naar de bakker met die 300 kilo ;)

Oeps beetje laat maar : met log bedoelde ik dat het zwaartepunt bij de Tenere erg hoog lag en je redelijk lange benen nodig hebt om snel een voetje aan de grond te zetten als hij kantelt .
Bij de Deauville zit je merkelijk lager en dat komt de stabiliteit ten goede .
 
Terug
Bovenaan Onderaan