Honda PCX 125/150 deel 5

Beste forumleden, ik heb jullie gevraagd wat ik kon doen met de olie, nu heb ik deze besteld 10W30 jaso MB vol synthetisch van Motul, alleen krijg ik nu een mail dat deze op het moment niet leverbaar is, kan ik er ook 10W40 jaso MB Technosynthese. In doen?

Met vriendelijke groet

Jan
Kun je het niet op een andere plek bestellen? Of is het nergens leverbaar?
 
Als het probleem ineens verdwenen is dan is het altijd moeilijk om de oorzaak ervan te vinden, natuurlijk. Voorlopig zal het bij hypothese en giswerk blijven. Kunnen we beter onze tijd maar niet in steken.
Tot het misschien terugkomt. Misschien komt het ook nooit meer terug.

En datzelfde probleem gaat waarschijnlijk ook de motorzaak hebben waar je een afspraak mee gemaakt hebt.
Ik zou de afspraak annuleren vanuit de redenering dat die mannen toch niets gaan vinden, of eventueel wel iets afwijkends vinden dat er waarschijnlijk helemaal niets mee te maken heeft en je zo op onnodige kosten jagen.
Je kan nog altijd een nieuwe afspraak maken als het probleem weer zou opduiken, en hopen dat ie het dan nog doet als je daar toekomt.

Bij mij is het probleem ook niet altijd, ik heb niet echt een idee wat de trigger is. Je kan voor de zekerheid wel informeren of ze de gaskabel kunnen smeren, ik vermoed dat het dan langere tijd wegblijft. Ik vergeet het soms door te geven en dan komt het na zo'n 5.000 km weer af en toe terug (dus niet consequent) maar smering los bij mij alle problemen op. In elk geval geen sensoren vervangen of wat dan ook.

Weet niet of er een reguliere beurt in het vooruitzicht is, dan zou je dit mee kunnen laten nemen. Je kan er in elk geval zorgeloos mee rijden, je bent wat sneller weg bij het verkeerslicht omdat de koppeling bij mij dan al hoog aangrijpt.
 
Vandaag de olie ververst in de gearbox, volgens de gegevens zou er 120 ML in moten.

Ik had een tube met 150 ML, en die is er helemaal in gegaan, pas toen de tube leg was begon de olie uit de vulopening te komen, heb mem ff laten uitlopen (was maar een paar druppels).

Maar nu vraag ik mij af of ik er niet te veel ingedaan heb? (Het zijn ±30 ML meer)



Gr. Jan
 
Geen zorgen Jan, een transmissie kun je niet echt 'oversmeren'. Ik meen me te herinneren dat ik er ook meer in heb gedaan dan voorgeschreven.
 
Ik denk dat je er beter aan doet om het zo te laten. Als je zeker weet dat de hele tube er in hebt gedaan zit je prima. Anders raak je alleen maar aan het twijfelen terwijl je het volgens mij gewoon goed hebt uitgevoerd.
 
de gearbox is gewoon een bak met wat tandwielen en een paar lagers. die kan je niet echt overvullen als je tot het vulgaatje hebt afgetopt...:)
 
Nieuwe uitlaat, bultje eraf en buddy opnieuw laten bekleden. 👍🏻
 

Bijlagen

  • 0563B810-9F88-493E-9A66-52108ED5E97F.jpeg
    0563B810-9F88-493E-9A66-52108ED5E97F.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 13
Was wel nodig nu alles origineel Honda er in eens kijken hoe hij nou loopt 👍
 

Bijlagen

  • 20200918_154934.jpg
    20200918_154934.jpg
    623,9 KB · Weergaven: 15
Dat was zeker nodig. Enig idee hoeveel km deze bougie er in zat?
Nee geen idee heb hem tweede hands gekocht en zelf nu zo'n 11000 km gereden
Dat was zeker nodig. Enig idee hoeveel km deze bougie er in zat?
Mischien wel 24500 km ik heb eigenlijk geen idee heb hem tweede hands gekocht en zelf zo'n 11000 km mee gereden veel problemen in het begin gehad met de riem en de vario nu alles 100% Honda er in inclusief de ronde gewichtjes van 18 gram en hij heeft nog nooit zo mooi gelopen
 
Ook maar eens het zadel aangepakt nu 1 cm meer ruimte
 

Bijlagen

  • 20200919_170900.jpg
    20200919_170900.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 9
  • 20200919_170852.jpg
    20200919_170852.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 12
Beste Forumleden,

Sinds kort een paar weken in het bezit van een Honda PCX 150 uit 2015. Inmiddels 1500 km gereden.
het blijkt nu dat mijn koplamp te hoog is afgesteld. Dit is niet fijn voor de tegenliggers. Heb al even gekeken hoe ik dit kan afstellen maar kom er niet echt uit. Welke stappen moet ik volgen om deze klus te klaren?

gr Erik
 
Hoeveel liter gaat er eigenlijk in tankje PC 150 ? Gisteren werk huis nog 1 blokje na 20 km gaat hij knipperen getankt gaat er 7,8 liter in..
Boekje zegt 8 liter inhoud :$ dus nog 0,2 liter zat er nog in..:X

of gaat er meer in dan het boekje zegt..

Nou gaat 8.08 liter in:X

Kwam geen pomp tegen die super+ had! weiger die E10 te tanken..
 
Beste Forumleden,

Sinds kort een paar weken in het bezit van een Honda PCX 150 uit 2015. Inmiddels 1500 km gereden.
het blijkt nu dat mijn koplamp te hoog is afgesteld. Dit is niet fijn voor de tegenliggers. Heb al even gekeken hoe ik dit kan afstellen maar kom er niet echt uit. Welke stappen moet ik volgen om deze klus te klaren?

gr Erik

Heb het inmiddels al gevonden een zoek term in het engels op google leverde een goede tutorial op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan