Loco Pilot
MF veteraan
Ik heb hetzelfde probleem bij ca. 60.000km gehad. Laten lassen maar helaas door trillingen scheurde de uitlaat weer op een andere plek. Na ongeveer 4500km verder totaal uitgescheurd de ophang beugel en dus maar een nieuwe besteld.Heb vandaag wat olie bijgevuld en heb ook de uitlaat wat beter bekeken. Blijkt er meer doorgeroeste plekken te zijn. Uitlaat zelf is niet lek, maar het ziet er naar uit de ophangbeugels mijn uitlaat de das omdoen. Het knalpotje van MF-er MrProper ziet er als nieuw uit, ondanks dat zijn PCXje bijna net zo oud is als de mijne (MrProper uitlaat), deze krijgt meer liefde. Ik betwijfel of mijn uitspraak, dat mijn uitlaat het wel 200k km volhoudt, stand houd. De ophangbeugels houden het bij mij denk ik niet nog eens 9 jaar vol. Hieronder een paar foto's van mijn uitlaat die overduidelijk in een verdere staat van ontbinding is:
Voorbeeld:
Scheurtje recht:
Geheel doorgeroest:
Bijna voor de helft doorgeroest:
Aan de andere kant lijkt deze beugel nog in orde:
De ring om het tuitje is al lang weggeroest:
Was erg goedkoop €125,= echter na 3 maanden al weer roestplekken. Gespoten met hittebestendige lak en blijft nu redelijk in takt.