Honda PCX 125/150 deel 5

MrProper

MF veteraan
9 mrt 2008
6.697
1.082
kop van nh
Ik heb de Tucano R082-X besteld, die zou moeten passen maar sluit ook bij mij helemaal niet goed af! Vorm komt niet goed overeen en de montageriempjes zijn een drama. Wellicht ander bouwjaar dan waar deze voor bedoeld is.

Anyway, ik ga 'm terugsturen en heb inmiddels maar een regenpak gekocht ;)
Bij mij pastte het beenkleed eerst ook niet goed. Ik heb er dus een jaar lang mee rondgereden terwijl deze slecht zat.

Inmiddels zit ie goed en sluit ie mooi af.

Ik zal eens goede foto’s maken. Misschien word het dan duidelijk. Kan je je regenpak weer terugsturen 😆

Nicci1964

Die hard MF'er
Donateur
15 jun 2009
263
138
Bunde
Ik vraag me af of je de lak niet beschadigd met zo'n beenkleed. Aangezien ik ook door weer en wind rij zou het geen slechte oplossing zijn.

MrProper

MF veteraan
9 mrt 2008
6.697
1.082
kop van nh
Ik vraag me af of je de lak niet beschadigd met zo'n beenkleed. Aangezien ik ook door weer en wind rij zou het geen slechte oplossing
Wel iets. na 3 jaar word de lak iets dof bij de randen van het beenkleed. Maar niet zo diep dat dit niet weg te polijsten is.
Maargoed, mijn PCX is puur een gebruiksvoorwerp. onderhoud gaat volgens boekje, maar krassen boeien me weinig.

Guatrau

Rookie
4 jun 2020
13
2
Maar op de middenbok, kan je dan het achterwiel vrij ronddraaien? En kan je dat nog met de motor aan op stationair?
Inderdaad, op de middenbok in stationair kan het achterwiel vrij draaien. Totdat ik gas geef en dan wordt de aandrijving opgepakt.

PeterCC

MF veteraan
9 mrt 2019
1.110
283
Vlaams-Brabant
Correctie: 1e keer gas alleen veel toeren en blijf je stil staan, 2e keer gas pakt de aandrijving pas.
Erg merkwaardig. Moeilijk te verklaren hoe dat kan.
Er is alleszins niets mis met je achterwiel.
Bij de volgende onderhoudsbeurt kan je de beschermkappen verwijderen en koud starten om te bekijken wat er wel en wat er niet draait.

zoomer

Rookie
25 mei 2012
17
1
gedachte van een leek het lijkt er op dat de vario rollen vuil of platte kant hebben
vario schoonmaken en rollen bekijken

Jessedew

Die hard MF'er
24 jan 2016
645
74
nu ik dat van die isolatiebuizen lees, die kan je wellicht er nog bij de afdichtingen tussen proppen aan de zijkant, daar waar die hoort aan te sluiten op het frame (thv de koplampen)

Een regenpak doe ik ook wel aan bij serieuze regenval, dan blijf ik niet helemaal droog, maar overgrote deel voorkom je wel.

Bovenaan Onderaan