Honda PCX 125/150 deel 5

Ik zit al een poos mee te lezen, iemand wel eens gedacht op de pcx 160 aan te schaffen ??
Hey zij dan eigen import of wat
Hier in BE en in NL wordt het model niet aangeboden. Blijkbaar enkel in Azië: Japan, de Filipijnen, ed. Zou je die van daaruit willen importeren?

Vanwaar de interesse? Het is een A2. Zou je dan niet beter gewoon voor een Forza 300 of 350 kiezen?
 
Ik ben totaal niet bekend met motorscooters dus die modellen ken ik niet, wat mij aansprak was het verbruik.
Ik kijk ff naar kijk die modellen.
Edit
Gezien, ook redelijk mooi. Misschien is de adv ook wat.
 
Ik ben totaal niet bekend met motorscooters dus die modellen ken ik niet, wat mij aansprak was het verbruik.
Ik kijk ff naar kijk die modellen.
Edit
Gezien, ook redelijk mooi. Misschien is de adv ook wat.
Als je niet bekend ben met motorscooters dan kan je om te verkennen al wat ruimer kijken dan Honda.
Naast Honda heb je Piaggio (met oa Vespa), Yamaha, Suzuki, BMW, en de Taiwanezen: Kymco en Sym.
Ik zal er nog wel een paar vergeten zijn.
Er is best een breed aanbod en dat zowel nieuw als tweedehands.
 
Idd breder kijken, ik ben wel vrij lang.
Yamaha heeft ook leuke modellen.
Wat mij opviel aan Honda was het gunstige verbruik.
 
Idd breder kijken, ik ben wel vrij lang.
Yamaha heeft ook leuke modellen.
Wat mij opviel aan Honda was het gunstige verbruik.
ik lees als verbruik 1 op 45 als test, met een PCX 150 uit 2016 is het echt niet veel onzuiniger. Ik haal soms.1 op 47, gemiddeld denk ik 1 op 43 en minder dan 1 op 40 moet je veel volgas rijden. Honda is nog steeds de zuinigste in zijn soort. pak je een 300cc (honda) zit je op 1 op 30, dus dat doe ik zeker met deze benzine prijzen niet, meer comfort en snelheid is het mij niet waard. Als de 160 hier beschikbaar zou zijn, zou ik hem overigens serieus overwegen, dat zeker.
 
Sinds mn motor een beurt heeft gehad is die er niet stiller op geworden. De monteur zij al dat de rollen versleten waren. (blijkt dat ik met de nieuwe v snaar nog maar 90 op de teller haal en dan al in de begrenzer zit, icm de nieuwe band, die nogal veel weerstand heeft) grofste band in de markt die Heidenau, grip wel weer top. Zouden versleten rollen ook voor meer lawaai zorgen? (de band zal ook wat extra herrie veroorzaken denk ik)

Maar ik had de rollen bij maksor besteld in 2018, maar daar zie ik ze niet meer staan, ja wel een complete vario set. Nu maar een mail gestuurd.
Of weet iemand nog een adresje waar ik ze kan krijgen? Anders maar standaard rollen erin.

Of zou het na 62.000 km al moeten, een compleet nieuwe vario?
 
ik lees als verbruik 1 op 45 als test, met een PCX 150 uit 2016 is het echt niet veel onzuiniger. Ik haal soms.1 op 47, gemiddeld denk ik 1 op 43 en minder dan 1 op 40 moet je veel volgas rijden. Honda is nog steeds de zuinigste in zijn soort. pak je een 300cc (honda) zit je op 1 op 30, dus dat doe ik zeker met deze benzine prijzen niet, meer comfort en snelheid is het mij niet waard.
Hallo, al eens gedacht aan Piaggio Medley 125❓
Een motorscootermaat heeft een nieuwe gekocht. Hij rijdt 1:48 op de provinciale wegen. Maximum snelheid is 117km/u op de teller. Bij veel snelweg is het verbruik ongeveer 1:44,3
 
Jesse
Jij rijd een 150;? Ik ben vrij lang en kijk dus rond voor een waar ik met mij 190 op pas
ik ben 1.86, dat gaat meer dan prima. Zou zeggen maak een proefritje. Ik heb een hoog scherm met opzet stukje, heeft zijn voor en nadelen. Uit de wind, maar soms iets minder zicht. Alhoewel ik de PCX niet heb voor ultiem comfort, maar om zo goedkoop en snel woon werk verkeer te doen.
 
Sinds mn motor een beurt heeft gehad is die er niet stiller op geworden. De monteur zij al dat de rollen versleten waren. (blijkt dat ik met de nieuwe v snaar nog maar 90 op de teller haal en dan al in de begrenzer zit, icm de nieuwe band, die nogal veel weerstand heeft) grofste band in de markt die Heidenau, grip wel weer top. Zouden versleten rollen ook voor meer lawaai zorgen? (de band zal ook wat extra herrie veroorzaken denk ik)

Maar ik had de rollen bij maksor besteld in 2018, maar daar zie ik ze niet meer staan, ja wel een complete vario set. Nu maar een mail gestuurd.
Of weet iemand nog een adresje waar ik ze kan krijgen? Anders maar standaard rollen erin.

Of zou het na 62.000 km al moeten, een compleet nieuwe vario?
nou het raadsel van de PCX is opgelost. Rollen zaten verkeerd erin gemonteerd (had de hoofdmonteur niet gecheckt bij zn relatief nieuwe monteur) (bij het opzetten van de nieuwe snaar gebeurd) daarom maakte hij ook teveel toeren en reed hij nog maar 1 op 37. Vandaag de top nog niet getest, maar lijkt weer als normaal te rijden, dus top boven de 100km/u. gekke was dus niks aan de hand tot 80, maar erna dus een bak herrie. en lekkage bleek, zoals hier al gesuggereerd werd, het kleppendeksel. nouja, weer wat eurootjes door het putje gespoeld, nu hopelijk weer een jaar zonder gedoe rijden, zal ook wel weer iets vaker naar kantoor gaan. Nieuwe banden, nieuwe rollen, nieuwe snaar, kleppen gesteld, is nu hopelijk een tijdje weer prima. Overigens. 62500 km en nog nooit echt pech onderweg gehad, mag gezegd worden, altijd starten en lopen.
 
Zijn rollen van Drpulley dan. Wel een beetje een sufferd. Als ik de rollen opnieuw monteer check ik altijd hoe deze geplaatst moeten worden.

Ik heb vandaag PCX-je vertroeteld en nieuwe achterband gemonteerd. Band erop leggen doen we niet zelf, de rest wel. Als het logboek nog klopt is de oude band op 30-01-2015 geplaatst bij kmstand 8449. We zitten nu op 31037. 22588km met 1 band. Niet slecht. De voorband is toen ook vervangen, echter deze heeft nog voldoende profiel. Zag al wel kleine droogte-scheurtjes. Binnenzijde een keer goed gepoetst, met het wiel ervoor kun je nauwelijks bij.
IMG_20220219_125159576[1].jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20220219_151852903[1].jpg
    IMG_20220219_151852903[1].jpg
    131,3 KB · Weergaven: 24
Netjes werk, nieuw bandje en een poetsbeurtje! 22k met een band is zeker niet slecht.

Beetje domme fout was het wel, (zijn dr pulley rollen ja) de chef bood uiteraard zijn verontschuldiging aan, had hem idd zelf niet overkomen, nouja verder levert hij altijd goed werk voor een fatsoenlijke prijs. Kan het zelf niet dus ja ;) Althans, met het juiste gereedschap zou ik vast wel een eind komen, maar heb geen gereedschap en ik maak altijd de afweging, tijd, geld, kennis en kunde. Als ik hetzelf doe ben ik er niet van overtuigd dat ik zonder pech op mn werk kom ;)
 
Ik moet wel bekennen dat ik elke keer goed moet kijken (of opzoeken) hoe de rollen ook alweer gemonteerd moeten worden. Kan je makkelijk fout doen.
 
overigens best bizar dat het nogal nauw komt, niet goed gemonteerd scheelt dus enorm in toeren, topsnelheid en verbruik. Je merkt het overigens dus echt goed boven de 80 km/u.
 
Ik heb nu toch wel iets vreemds meegemaakt. Mn PCX had nog 3 blokjes benzine over, bedacht vanmorgen dat ik op de terugweg zou gaan tanken, omdat het tankstation 22 cent korting aanbood. Toen ik echter de PCX aanslingerde bij mn werk, merkte ik na het wegrijden dat hij 'verzoop'. Hij sloeg niet af, maar ik kreeg geen reactie van het gas, net alsof je het contact uitzet en nog gas geeft. Leek alsof er weinig benzine inzat, terwijl ik toch echt nog 3 blokjes had (wat ook correspondeerde met hoeveel km ik gereden had) al heb ik ook het idee dat hij onzuiniger loopt.

Kortom, omdat hij niet afsloeg, ben ik niet direct gaan tanken (achteraf wat stom) maar toch maar de snelweg opgedraaid. (6km maar) Daar haalde die met voorzichtig gas geven wel gewoon 80km/u, maar harder niet, want bij meer gas geven, ging de aandrijving dus 'af'.

Onderweg kreeg ik het idee om maar aan te kloppen bij de motorzaak waar ik altijd langskom. Helaas, dicht op maandag... Toch maar besloten om dan even te tanken bij het tankstation ernaast. Nou vervolgens rij ik weg, is er niets meer aan de hand. Tankte bijna 6 liter. (zou dus nog 2 liter in moeten zitten). Ik bedenk me dat ik hier dus al weleens eerder last van had.
Tank overigens altijd V Power of gelijkwaardig.

Maar wat zou dit probleem kunnen zijn? Vervuilde tank, of problemen met een vlotter?
 
Ik heb nu toch wel iets vreemds meegemaakt. Mn PCX had nog 3 blokjes benzine over, bedacht vanmorgen dat ik op de terugweg zou gaan tanken, omdat het tankstation 22 cent korting aanbood. Toen ik echter de PCX aanslingerde bij mn werk, merkte ik na het wegrijden dat hij 'verzoop'. Hij sloeg niet af, maar ik kreeg geen reactie van het gas, net alsof je het contact uitzet en nog gas geeft. Leek alsof er weinig benzine inzat, terwijl ik toch echt nog 3 blokjes had (wat ook correspondeerde met hoeveel km ik gereden had) al heb ik ook het idee dat hij onzuiniger loopt.

Kortom, omdat hij niet afsloeg, ben ik niet direct gaan tanken (achteraf wat stom) maar toch maar de snelweg opgedraaid. (6km maar) Daar haalde die met voorzichtig gas geven wel gewoon 80km/u, maar harder niet, want bij meer gas geven, ging de aandrijving dus 'af'.

Onderweg kreeg ik het idee om maar aan te kloppen bij de motorzaak waar ik altijd langskom. Helaas, dicht op maandag... Toch maar besloten om dan even te tanken bij het tankstation ernaast. Nou vervolgens rij ik weg, is er niets meer aan de hand. Tankte bijna 6 liter. (zou dus nog 2 liter in moeten zitten). Ik bedenk me dat ik hier dus al weleens eerder last van had.
Tank overigens altijd V Power of gelijkwaardig.

Maar wat zou dit probleem kunnen zijn? Vervuilde tank, of problemen met een vlotter?
Je tank is dus iets van een 8l groot en je hebt 6l bijgevuld dus moet er nog iets van een 2l ingezeten hebben. Qua beschikbare brandstof kan er geen probleem geweest zijn, en ook je brandstofmeter, en dus je vlotter functioneert zoals het hoort.
Na tanken niks probleem meer.
Waar ik dan aan denk is aan de verluchting van je tank. Misschien zit die verstopt of in het algemeen werkt die niet goed meer.
Bij het tanken heb je de tank geopend en dat heeft het probleem opgelost.
Als je datzelfde probleem nog eens ondervindt open dan je tank, terug sluiten en als het probleem dan weg is dan is er ergens een probleem met die verluchting.
 
ja dat klinkt wel plausibel idd. je zou zeggen dat er een soort van 'onderdruk' of overdruk ontstaat, waardoor de brandstof niet goed genoeg in de motor komt?
 
ja dat klinkt wel plausibel idd. je zou zeggen dat er een soort van 'onderdruk' of overdruk ontstaat, waardoor de brandstof niet goed genoeg in de motor komt?
Inderdaad. Als die verluchting om welke reden dan ook niet goed werkt dan ontstaat er naargelang er meer brandstof wordt verbruikt onderdruk in je tank en als de brandstofpomp die onderdruk niet kan overwinnen levert die onvoldoende brandstof aan de motor en dat zou je probleem kunnen verklaren.
Ik zeg wel: zou kunnen. En daarom als je dat probleem nog eens hebt open dan je tank zodat die volledig kan beluchten en als het het probleem dan weg is dan weet je waar je moet zoeken.
 
Zal mezelf even quoten ;)
Ja die had ik toen gezien idd, maar wat 'betekent' dit? Mijn engels is onvoldoende om dit te snappen icm de beschreven aanwijzingen.

Ik zie idd wel symptonen als 'no power' beschreven maar snap niet wat ik daaraan zou kunnen doen.

Nog even contact gehad met de monteur, die zij, als hij vacuum gezogen zou zitten, had je een 'plop' moeten horen toen je ging tanken. Dat is niet het geval, dus mogelijk dat er bij de benzine tank een slangetje stuk is? Het is in elk geval zo dat de motor als de tank voor 25% leeg is, kennelijk onvoldoende brandstof krijgt. Maarja wat doe je eraan, behalve eerder tanken?
 
Inderdaad. Als die verluchting om welke reden dan ook niet goed werkt dan ontstaat er naargelang er meer brandstof wordt verbruikt onderdruk in je tank en als de brandstofpomp die onderdruk niet kan overwinnen levert die onvoldoende brandstof aan de motor en dat zou je probleem kunnen verklaren.
Ik zeg wel: zou kunnen. En daarom als je dat probleem nog eens hebt open dan je tank zodat die volledig kan beluchten en als het het probleem dan weg is dan weet je waar je moet zoeken.
Jawel, ook dit heb ik reeds een paar maal gehad met de Vision, tank openen na stilvallen ( plop heb ik wel niet gehoord ) , probleem opgelost. Het zou nog kunnen dat de filter in de tank verstopt is, maar denk het niet.
 
Jawel, ook dit heb ik reeds een paar maal gehad met de Vision, tank openen na stilvallen ( plop heb ik wel niet gehoord ) , probleem opgelost. Het zou nog kunnen dat de filter in de tank verstopt is, maar denk het niet.
dat klinkt wel als een Honda kwaaltje dan. Ik ga het eens in de gaten houden, wellicht dat het ook wegblijft als ik zorg dat de tank niet veel meer dan de helft leegraakt, al is dat weer ten nadele van het gebruiksgemak. Billenknijpend met een stotterende motor over de snelweg is sowieso geen goed idee :P wel leuk voor de spanning, dat dan weer wel.
 
Die monteur met zijn plop: dat kan maar hoeft niet.
Ik zou de tank juist wel leegrijden tot minder dan 25% zodat je kan nagaan als het probleem dan opduikt of je met het openen van de tank het probleem oplost of niet.
Lost dat het probleem niet op dan kan je die mogelijke oorzaak schrappen en moet er een andere reden zijn.
 
Jawel, ook dit heb ik reeds een paar maal gehad met de Vision, tank openen na stilvallen ( plop heb ik wel niet gehoord ) , probleem opgelost. Het zou nog kunnen dat de filter in de tank verstopt is, maar denk het niet.
Ik denk ook niet dat de filter verstopt is want dan zou je het probleem altijd moeten hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan