Honda PCX 125/150 deel 5

En hoelang met die schoenen?
Niet exact bekend. Maar de vorige eigenaar zegt dat er vorig jaar een nieuwe koppeling er in is gegaan. Gezien wat ik er mee rijdt en wanneer ik hem heb gekocht zal het waarschijnlijk ca. 5000km zijn geweest. Kan wel zien dat het géén originele Honda koppeling is geweest.
 
mm, okee, die van mij heeft 64.000 gelopen nog met de originele koppeling. Het kan natuurlijk dat de koppeling al eerder vervangen is, bijv omdat de vorige eigenaar veel stadsverkeer had afgelegd.

Mja alles wat niet origineel honda is, is mogelijk niet van beste kwaliteit (blijkt maar weer) dat het dan na 5.000 km stuk gaat dat is dan misschien wel te verwachten (al wist jij dat natuurlijk niet)
 
Nou, de eerste betrouwbare verbruiksmeting voor LPG is ook gedaan; 9L op 255km (na aftrek ~10 benzine kilometers)
1:28,3 met vooral veel snelweg, goed zat voor een 1e poging. Alleen jammer dat ie natuurlijk net bij het oprijden van een viaduct zonder LPG kwam te zitten, dus dat ging wat moeizamer :p

Ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om de 80% vlotter wat te verbuigen, gaspomp sloeg nl niet af (liet dus bij 9L maar de knop los) en dit keer ging er 8,6L in, goed genoeg.
Nu eens een tankje benzine leegrijden om te kijken wat ie daarop verbruikt.
Opzich is het wel grappig, 8,6L LPG + 6,5L benzine, kom je nog eens ergens :+
 
Helaas gestrand met de PCX gelukkig dicht bij huis Dus maar begonnen met kleppen te controleren dit moest ook gebeuren en ….perfect na 12000 km nog goed en meteen de rest van de grote beurt starten en lopen voor 5 min even een plof en over verder zoeken kom ik er bij toeval achter dat de bougie kabel is gescheurd precies op het steuntje en zo loopt de vonk weg even geïsoleerd en hij blijft nu weer lopen ,nu is kijken of dat een complete bobine wordt of dat de kabel erin gedraaid zit zodat deze los te verv@negen is bij de dop is dat wel zo Maar manman wat een sloop klus om bij de kleppen te komen helaas wel de rand om de koplamp genekt die zat muurvast met die gele klemmetjes niet gezond meer maar voor de rest is alles redelijk heel gebleven Dus dat wordt een nieuwe rand bestellen Kom je alleen op het punt waar zou het orgineel nog te krijgen zijn ? sloop wordt denk ik niets had al is eerder gekeken voor delen maar niets gevonden
Iemand advies waar onderdelen te bestellen ?
 
Laatst bewerkt:
Helaas gestrand met de PCX gelukkig dicht bij huis Dus maar begonnen met kleppen te controleren dit moest ook gebeuren en ….perfect na 12000 km nog goed en meteen de rest van de grote beurt starten en lopen voor 5 min even een plof en over verder zoeken kom ik er bij toeval achter dat de bougie kabel is gescheurd precies op het steuntje en zo loopt de vonk weg even geïsoleerd en hij blijft nu weer lopen ,nu is kijken of dat een complete bobine wordt of dat de kabel erin gedraaid zit zodat deze los te verv@negen is bij de dop is dat wel zo (...)
Ik zeg het maar gewoon maar ik vind het heel vreemd om als je gestrand bent als eerste actie de kleppen te controleren. Die gaan toch nooit van de ene moment op de andere totaal ontregeld zijn.
De logica lijkt me dat als de motor het plots niet meer doet, dat je begint met de basics: brandstof en vonk.
In jouw geval was het dus vonk.
 
Ik zeg het maar gewoon maar ik vind het heel vreemd om als je gestrand bent als eerste actie de kleppen te controleren. Die gaan toch nooit van de ene moment op de andere totaal ontregeld zijn.
De logica lijkt me dat als de motor het plots niet meer doet, dat je begint met de basics: brandstof en vonk.
In jouw geval was het dus vonk.
Klopt helemaal (had al enige discussie met de motor zaak ik zei precies hetzelfde ) maar goed het moest toch gecontroleerd worden dus daar gestart en omdat ik hem zonder al die plastic zooi kon laten draaien kon ik alles goed zien en dat was mooi daardoor dit redelijk vlot gevonden
Kabel goed geïsoleerd en steuntje anders gebogen nu blijft de kabel recht met inveren ipv knikken ,kabel is niet los te koop dus ga een nieuwe bobine bestellen maar kan weer rijden
 
Laatst bewerkt:
Nou, de PCX is voor een schijntje verkocht (aan een maat van me) en de vervanger is een NSS250 van 2007 die nog op kenteken gezet moet worden.
Hopelijk kan ik een 27L ringtank achterop beunen, hoef ik niet al te vaak te tanken.
 
Goeiedag met z'n allen!
Hier een beginnend motorscooter rijder (na een Honda Deauville 650 en Moto Guzzi California). Tijdje enkel auto gereden, maar nu de praktische keus gemaakt voor woon-werkverkeer met een PCX 150. Na 2 weken genieten toch 'last' gekregen van de begrenzer die flink ingrijpt bij de bekende 98 km/u (teller).
Vervolgens genoten van het lezen van Deel 1 t/m deel -huidig- 5 van dit stukje forum.
Nu de vraag, die op pagina 4 - deel 4 beantwoord wordt qua oplossing: Waar kan ik het beste het VK211501 set bestellen (met universele blokkeersleutel) ? Want bij Maksor Scooterparts is het (13 grams) set in ieder geval niet op voorraad en ik zou toch graag bij een bekendere shop willen gaan bestellen.
Of is het beter om bij de lokale motorwinkel dit te gaan bestellen/monteren?
 
Goeiedag met z'n allen!
Hier een beginnend motorscooter rijder (na een Honda Deauville 650 en Moto Guzzi California). Tijdje enkel auto gereden, maar nu de praktische keus gemaakt voor woon-werkverkeer met een PCX 150. Na 2 weken genieten toch 'last' gekregen van de begrenzer die flink ingrijpt bij de bekende 98 km/u (teller).
Vervolgens genoten van het lezen van Deel 1 t/m deel -huidig- 5 van dit stukje forum.
Nu de vraag, die op pagina 4 - deel 4 beantwoord wordt qua oplossing: Waar kan ik het beste het VK211501 set bestellen (met universele blokkeersleutel) ? Want bij Maksor Scooterparts is het (13 grams) set in ieder geval niet op voorraad en ik zou toch graag bij een bekendere shop willen gaan bestellen.
Of is het beter om bij de lokale motorwinkel dit te gaan bestellen/monteren?
Ik heb mijne voor een scheet en 3 knikker van aliexpress.
 
ik zou eens langsgaan bij een lokale scooterzaak, dit is meer een scooter dan een motor en die zijn wellicht nog iets goedkoper. Als je haast heb met onderdelen, dan moet je de portemonnee trekken, dan heb je vaak sneller iets. En als je de onderdelen wel hebt maar de sleutel niet, dan kan je het mogelijk daar even laten monteren?
 
Inmiddels via Maksor besteld, een aantal nuttige tips gekregen en de Dr Pully + Vario vervangen en wàt een verschil; top snelheid ligt nu op ~122 km/u (teller), 'cruise' snelheid van 80 km/u (GPS) met duidelijk lager toerental, verbruik lijkt ook aardig zuiniger (liep 1:39), lijkt nu ongeveer 1:43, eind volgende week nog eens goed berekenen na een werkweek.
 
Ik ben het lasapparaat eens voor 😂 aan zee wonen en werken heeft zo zn nadelen…

EAC9F8AC-B5FE-4485-B0F0-E37F5FF4C5CD.jpeg
7F53CADC-5CCB-4B53-A66D-1DCD958BA6F2.jpeg
 
Hallo allemaal trouwens.. ik ben na een aantal omzwervingen weer een beetje terug. Dit keer heb ik een SH 150 uit 2019 gekocht i.p.v. een PCX maar toch, het bloed kruipt dus waar het niet gaan kan..

Een aantal jaar geleden heb ik mijn PCX verkocht en die heb ik altijd een beetje gemist. Ik las daarom nog regelmatig mee in dit topic. Vanaf deze week kan ik dus weer lekker scooteren op de SH. Dat topic is echter vrij levenloos dus wellicht klop ik hier t.z.t. aan voor advies.

Groetjes
 
Sinds één week loopt m'n PCX 150cc uit 2016 niet goed stationaar. Luchtfilter is 2 weken gelden vervangen en de bougie ook. Bougie die er uit kwam was een beetje zwart terwijl ik gewend ben lichtgrijs. Weet iemand waar ik het moet zoeken. Kleppen zijn ca 6000km geleden voor het laatst gesteld. Motor rijdt verder prima en trekt naar z'n maximale snelheid zonder stotteren of inhouden.
 
Laatst bewerkt:
Sinds één week loopt m'n PCX 150cc uit 2016 niet goed stationaar. Luchtfilter is 2 weken gelden vervangen en de bougie ook. Bougie die er uit kwam was een beetje zwart terwijl ik gewent ben lichtgrijs. Weet iemand waar ik het moet zoeken. Kleppen zijn ca 6000km geleden voor het laatst gesteld. Motor rijdt verder prima en trekt naar z'n maximale snelheid zonder stotteren of inhouden.
Gooi eens wat injectie reiniger door de benzine en rij wat korte stukjes, zodat de reiniger zn werk kan doen.
Hoe oud is de benzine?
 
Benzine is i.i.g. verdachte nummer 1.
Tank je E10? In dat geval zeker injectiereiniger erbij gooien en voortaan beter E5 tanken.

Wat heb je met de bougie gedaan? Check de electrodeafstand eens of zorg dat je de electrodeafstand van de nieuwe bougie goed is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan