Honda PCX 125/150 deel 5

Mooi Hendrik S! Meevaller! Moertje los had ik niet verwacht. Hoe kan dat nou los komen?

Edit: Moer niet goed op moment vastgedraaid?
Geen idee? De poulie is aan 24.000km vervangen wanwege het gekende krassend lawaai mss langzaam losgekomen.

Hij maakte al lang een soort slepend geluid bij stationair toerental maar nooit op gelet. Na vandaag valt het op dat hij weer zeer mooi loopt, net een nieuwe.

Eigenlijk is dat het gevaar, beetje bij beetje een ander lawaai en je let daar niet op, nu het weer is zoals het moet zijn valt het enorm op.

Nu ik ben weer tevreden kan weer gerust verder rijden en die achter rem had ik al veel eerder moeten doen. Dag en nacht verschil
 
Hallo, sinds maart 2018, na uitgebreid lezen op dit forum mijn oude Vespa uit 1962 weg gedaan en proefritten gemaakt op 500cc,250 en 125 scooter.. ben gelijk gevallen voor de 125 PCX uit 2012. Wel aangegeven dat ik alleen een nieuwe voorband wil van Michelin. (Forum bedankt!).
Nu 1/2 jaar verder, en 5000 km verder.(km stand 18000). wat een fantastische scooter! Wat pak ik deze vaak. In de stad (Groningen),en voor woon-werk.. (tot 45 km per dag).. heb een iets hoger scherm gemonteerd. Ga ook nog andere sliders monteren. Bij 100 gaat de scooter namelijk in de begrenzer en dat is net iets te vroeg.
Zoek overigens nog een beenkleed, dus als iemand die wil verkopen hoor ik het graag!
.. conclusie: super forum, veel hulp en technische ondersteuning en zeer goed advies! Ik blijf de komende weken hier terugkomen en de komende jaren lekker rijden.. thxn
 
Hallo, sinds maart 2018, na uitgebreid lezen op dit forum mijn oude Vespa uit 1962 weg gedaan en proefritten gemaakt op 500cc,250 en 125 scooter.. ben gelijk gevallen voor de 125 PCX uit 2012. Wel aangegeven dat ik alleen een nieuwe voorband wil van Michelin. (Forum bedankt!).
Nu 1/2 jaar verder, en 5000 km verder.(km stand 18000). wat een fantastische scooter! Wat pak ik deze vaak. In de stad (Groningen),en voor woon-werk.. (tot 45 km per dag).. heb een iets hoger scherm gemonteerd. Ga ook nog andere sliders monteren. Bij 100 gaat de scooter namelijk in de begrenzer en dat is net iets te vroeg.
Zoek overigens nog een beenkleed, dus als iemand die wil verkopen hoor ik het graag!
.. conclusie: super forum, veel hulp en technische ondersteuning en zeer goed advies! Ik blijf de komende weken hier terugkomen en de komende jaren lekker rijden.. thxn

Welkom in dit topic Herman! Met de sliders gaat het nog prettiger rijden.
 
Preventief onderhoud zorgt dat je minder correctief onderhoud hebt :t
Bij de 28.000km beurt is de achter poelie vervangen waar de lagers versleten waren (schurend geluid) nu aan 32.000km probleem met losgekomen moer. Preventief om de 2.000km alles opensmijten zou ik nu ook niet doen. Ik denk dat ik gewoon pech had niet meer achter zoeken
 
Motorrijder gewond bij ongeval op N33
Nog geen idee hoe de scooter eraan toe is, jij lijkt van achteren nog enigzins in orde...
Ik zelf lig ook in de kreukels, 5 ribben waarvan 3 op 2 plekken en het sleutelbeen.... Leuk hoor -O-
Ik hoorde het vanmorgen van collega's die er langs reden. Ik werk dus in Veendam. Zij dachten dat ik het was. Zag op de foto dat het wel een pcx was.
Dus wel iemand van het forum. Dat is mooi balen zeg. Iemand die het zag gebeuren dacht dat er geen aanrijding was maar dat je zo van de weg reed. Black out of zo of was er iets mis met je scoot?

In ieder geval beterschap vanuit Sappemeer.
 
Ik hoorde het vanmorgen van collega's die er langs reden. Ik werk dus in Veendam. Zij dachten dat ik het was. Zag op de foto dat het wel een pcx was.
Dus wel iemand van het forum. Dat is mooi balen zeg. Iemand die het zag gebeuren dacht dat er geen aanrijding was maar dat je zo van de weg reed. Black out of zo of was er iets mis met je scoot?

In ieder geval beterschap vanuit Sappemeer.
Ik werk in meppel en woon voorbij Winschoten maar weet niet meer dat ik op de N33 heb gereden. Het vreemde is, ik kwam vanaf assen dus.
Ken jij toevallig die iemand die het heeft zien gebeuren? Ik zou graag het uitgebreide verhaal lezen willen. Ik weet tussen Assen en en half uur na de crash weet ik niets meer. Dus als iemand mij meer kan vertellen, graag
 
@Monkey

74cda3f251f4fa67ac13b83495e496c4.jpg


Mvg. Jan
 
Tnx all
Schrikken was er niet bij al weet ik niet wat de initiële reactie is geweest.
Ik heb inderdaad de zelfde hoop voor de pcx, we zullen het zien.
 
Ik werk in meppel en woon voorbij Winschoten maar weet niet meer dat ik op de N33 heb gereden. Het vreemde is, ik kwam vanaf assen dus.
Ken jij toevallig die iemand die het heeft zien gebeuren? Ik zou graag het uitgebreide verhaal lezen willen. Ik weet tussen Assen en en half uur na de crash weet ik niets meer. Dus als iemand mij meer kan vertellen, graag
Ik ga dat maandag eens even navragen.
 
Dank je @ernst33
Mijn ouders zijn net even bij het bergingsbedrijf geweest en hebben snel wat foto's gemaakt, hier zijn ze




Ik noem het gebaseerd op de foto's en op de mening van de berger "bijna rijdbare schade". Het lijkt geen effect te hebben gehad op de beide wielen waardoor ik hoop dat deze nog steeds de goede kant op wijzen. Wel bijzonder om te weten, de scooter heeft vooral de linker kant stuk en ik zelf bijna alleen de rechter kant.
 
Dank je @ernst33
Mijn ouders zijn net even bij het bergingsbedrijf geweest en hebben snel wat foto's gemaakt, hier zijn ze




Ik noem het gebaseerd op de foto's en op de mening van de berger "bijna rijdbare schade". Het lijkt geen effect te hebben gehad op de beide wielen waardoor ik hoop dat deze nog steeds de goede kant op wijzen. Wel bijzonder om te weten, de scooter heeft vooral de linker kant stuk en ik zelf bijna alleen de rechter kant.
Ik ben bang dat hij toch Total los is. Is misschien wel rijdbaar maar zit zo te zien wel aan alle kanten. Ik hoop dat het meevalt.
Succes met de scoot en sterkte met je ribben.
 
Zolang hij onderhuids nog in orde is, en dat is hij volgens de beste gok van de berger, is het niet meer dan het in orde maken van de buitenste schil, door nieuwe kappen dan wel tape en lijm. Hij hoeft niet mooi te zijn, als hij maar rijdbaat is.
Maar goed, voordat ik het plastic eraf mag schroeven duurt nog wel een paar weken ben ik bang.
 
@Monkey beterschap! Niet best als je zelf ook flink in de kreukels ligt. Die scooter is vervelend maar vervangbaar. Hoe was je verzekerd? Niet all risk als ik het zo lees? Nieuwe kappen zijn best duur. Ik zou niet zomaar op een scooter durven rijden die zo beschadigd is. We horen wel hoe het afloopt.
 
@Monkey, beterschap gewenst vanuit Alphen aan den Rijn. Ik kom oorspronkelijk uit Winschoten en rijdt over de N33 als ik naar mijn ouders ga (Assen, Veendam, Pekela's, Winschoten). Meestal met de auto, bij mooi weer af en toe met de PCX125.
 
Nog even terugkomen op de matige kwaliteit van de originale Honda remlichtschakelaar PCX125 (2011) voorrem, zo ziet die van mij ervan binnen uit na ongeveer 2 jaar: Heb de kop van de 3 plastic pinnen doorgeboord om zo het afdekplaatsje te kunnen verwijderen. Fabrikant schakelaar is Alps:
IMG_20180923_163621.jpg

Afdekplaatje verwijderd, aanzicht binnenkant:
IMG_20180923_163657.jpg

Aanzicht binnenkant, groen en donker van de oxidatie:
IMG_20180923_163704.jpg

Aanzicht contactpuntje:
IMG_20180923_163945.jpg

Binnenwerk schakelaar, overal oxidatie:
IMG_20180923_163956.jpg
IMG_20180923_164014.jpg

Nogmaals oxidatie:
IMG_20180923_164230.jpg

Contact pin opschuren met grit360 watervast schuurpapier:
IMG_20180923_181814.jpg

IMG_20180923_181758.jpg


Dit ziet er allemaal niet zo mooi uit als de foto's Van Buldozer
Die van Buldozer ziet er ook iets anders uit.
 
Ben op zoek naar een Tucano beenkleed voor de PCX125 van mijn dochter. Iemand zoiets in de aanbieding?
 
Zonder het hele topic door te spitten,is er iemand die een Akra op zijn pcx heeft zitten en zo ja,wat zijn de bevindingen?
Heb namelijk mijn 125er ingeruild op een 150er van 2015 met 1300 km op de teller incl.Akrapovic,alles in absolute nieuwstaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan