Honda PCX 125/150 deel 5

Zo op het eerste gezicht een erg goed en stevig ding. Moet zichzelf nog bewijzen, maar ik heb er alle vertrouwen in! Laat die ijstijd maar komen 😇
 

Bijlagen

  • AEDD8995-2CD7-4B98-82DB-B18AC5264D43.jpeg
    AEDD8995-2CD7-4B98-82DB-B18AC5264D43.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 25
  • 58B02778-391F-4CCD-BBE6-4F49E389B1B9.jpeg
    58B02778-391F-4CCD-BBE6-4F49E389B1B9.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 26
  • 536C392E-47B4-49E4-852D-42190699452F.jpeg
    536C392E-47B4-49E4-852D-42190699452F.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 26
  • 66E5DFF5-2C13-4C7B-859D-33E74CC9594C.jpeg
    66E5DFF5-2C13-4C7B-859D-33E74CC9594C.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 26
Vandaag de remblokken voor vervangen. Er zat nog genoeg schoeisel op, maar op te voorkomen dat de remzuigers te ver naar buiten komen en de elementen der natuur er vat op krijgen, heb ik ze vervangen. Kosten per stuk 13.49 Euro. Heb 2 niet-originele organische setjes besteld, incl verzendkosten kwam dit op 33.91 Euro, dus zo'n 17 Euro per set, bij racing-planet.de (artikel nummer VC24932, van RMS). De vorige set geplaatst op 70486km. stand is nu 84579km, dus 14093km mee gereden. Het oude blokje van ook van RMS. Remschijf voor is nog in prima.
IMG_20181005_152630.jpg
IMG_20181005_152705.jpg

Oude en nieuwe blokjes: Het oude blokje zou nog even meekunnen.
IMG_20181005_160053.jpg
IMG_20181005_160139.jpg

Nieuwe blokjes geplaatst, na schoonmaken en aanbrengen van wat koperpasta op de bewegende delen.
IMG_20181005_161506.jpg

Nog een beetje koperpasta zichtbaar, heb ik na nemen foto schoongemaakt.
IMG_20181005_161521.jpg

84579km
IMG_20181005_161946.jpg
 
Zo op het eerste gezicht een erg goed en stevig ding. Moet zichzelf nog bewijzen, maar ik heb er alle vertrouwen in! Laat die ijstijd maar komen 😇

Veel plezier ermee in de kou😀 hoop dat de opblaasbare zijkanten niet zo snel lek gaan als bij mij. Verder heb ik m in de zomer er ook nog opzitten tegen de regen, maar vouw ik hem als het heet is wel een beetje terug.
 
Vandaag de remblokken voor vervangen. Er zat nog genoeg schoeisel op, maar op te voorkomen dat de remzuigers te ver naar buiten komen en de elementen der natuur er vat op krijgen, heb ik ze vervangen. Kosten per stuk 13.49 Euro. Heb 2 niet-originele organische setjes besteld, incl verzendkosten kwam dit op 33.91 Euro, dus zo'n 17 Euro per set, bij racing-planet.de (artikel nummer VC24932, van RMS). De vorige set geplaatst op 70486km. stand is nu 84579km, dus 14093km mee gereden. Het oude blokje van ook van RMS. Remschijf voor is nog in prima.
Bekijk bijlage 1332348Bekijk bijlage 1332349
Oude en nieuwe blokjes: Het oude blokje zou nog even meekunnen.
Bekijk bijlage 1332350Bekijk bijlage 1332351
Nieuwe blokjes geplaatst, na schoonmaken en aanbrengen van wat koperpasta op de bewegende delen.
Bekijk bijlage 1332352
Nog een beetje koperpasta zichtbaar, heb ik na nemen foto schoongemaakt.
Bekijk bijlage 1332353
84579km
Bekijk bijlage 1332354
Top dat je uitgebreid verslag doet! Ik gooi er volgende week weer wat eurootjes tegen aan, kan het helaas niet zelf, maar ach krijg reiskosten.
 
Veel plezier ermee in de kou😀 hoop dat de opblaasbare zijkanten niet zo snel lek gaan als bij mij. Verder heb ik m in de zomer er ook nog opzitten tegen de regen, maar vouw ik hem als het heet is wel een beetje terug.

Thanks! Baalde wel een beetje dat het weer beter weer werd laatst.

Volgende week ook weer 18 graden. Ik wil ochtendvorst!!
 
Geen zin is ook nog een goede. Ik heb gewerkt met voertuigmonteurs (ja, dus geen auto monteur) welke niet eens een deel van het eigen onderhoud deden...
 
Zo op het eerste gezicht een erg goed en stevig ding. Moet zichzelf nog bewijzen, maar ik heb er alle vertrouwen in! Laat die ijstijd maar komen 😇
Ziet er mooi uit,
Ik ben nu in Parijs en ik denk niet dat je scooters ziet zonder beenkleed, er rijden er hier massa's rond.
Op nr
1 xmax
2 MP3
3 tmax
4 Forza
5 Sym gts
Zelfs de nieuwe pcx zie je hier opduiken
 
Ziet er mooi uit,
Ik ben nu in Parijs en ik denk niet dat je scooters ziet zonder beenkleed, er rijden er hier massa's rond.
Op nr
1 xmax
2 MP3
3 tmax
4 Forza
5 Sym gts
Zelfs de nieuwe pcx zie je hier opduiken

Mijn collegas moesten lachen om mn beenkleedje. Ik spreek ze van de winter wel weer :+
 
Beide. Alhoewel als ik het zou kunnen ik er wel tijd voor vrij zou maken. Ik zou bijv. nooit mijn huis laten opverven, dat onderhoud doe ik allemaal zelf. Kan bij de auto bijv wel winterbanden wisselen en zou bij de pcx misschien wel olie kunnen vervangen, maar heb er onvoldoende verstand van. Heb de pcx ruim 2 jaar en al dik 2000 euro overgehouden aan reiskosten, dus onderhoud en benzine er al af. Ik wil gewoon zonder zorgen naar mn werk tuffen.
 
Mijn collegas moesten lachen om mn beenkleedje. Ik spreek ze van de winter wel weer :+

Haha ja daarom, of in de herfst met een flinke regenbui. Ach ze lachen toch al om de pcx, dus kan een bwwnkleed er wel bij. Net zoals die verwarmde handschoenen, ook zo'n ideale uitvinding.
 
Over die verwarmde handschoenen kan ik volmondig meepraten.
Afgelopen winter voor het eerst mijn aangekochte Gerbing handschoenen kunnen testen.
Werkelijk in 1 woord: AMAZING.
Record zat toen op min 8 in de vroege ochtend toen ik nog 50 kilometer snelweg mocht afleggen.
Met die Gerbing hanschoenen was het een weelde en totaal geen last van koude handen of vingertoppen.
Een meer dan super uitvinding.
Vr Gr
 
Over die verwarmde handschoenen kan ik volmondig meepraten.
Afgelopen winter voor het eerst mijn aangekochte Gerbing handschoenen kunnen testen.
Werkelijk in 1 woord: AMAZING.
Record zat toen op min 8 in de vroege ochtend toen ik nog 50 kilometer snelweg mocht afleggen.
Met die Gerbing hanschoenen was het een weelde en totaal geen last van koude handen of vingertoppen.
Een meer dan super uitvinding.
Vr Gr
Ik heb ook verwarmde handschoenen, idd een top product en je kan uitbreiden naar vest broek en sokken

Producten - Gerbing
 
Hier ook een blije gebruiker van handschoenverwarming. Toen ik 18 werd heb ik eerst het motorrijbewijs gehaald, een jaar later had ik pas een auto rbw dus ik heb erg veel inde kou gereden dat eerste jaar. De afstand naar mijn werk welke ik wekelijks 2 maal (1 heen en 1 terug) reed was ongeveer 220 km. Ik heb zelfs in de sneeuw gereden, ik was voor een groot deel gewoon wit :+

Na mijn relatief simpele ongeluk weet ik nog niet wat ik ga dragen als ik weer ga rijden, mogelijk laat ik mijn leren pak aanpassen en doe ik die altijd aan. Dat betekend in de winter veel kou. Ik ga dat mogelijk oplossen met de gerbing softshell, stuk goedkoper dan een nieuw rukka pak zoals ik een paar weken geleden nog had. Handschoenen heb ik al van het merk dus dat gaat mooi samen
 
Zo, de PCX is weer klaar voor de winter
nieuwe olie
nieuwe snaar
nieuwe bougie en luchtfilter
Gaskabel gesmeerd (heel af en toe blijft gas hangen, althans iets hoger stationair draaien)
alles gesmeerd
verse achterband gemonteerd
en kleppen gechecked

Was 231 euro lichter, veel geld, maargoed per saldo hou ik aan reiskosten meer over dan dat het me kost. En denk dat bij een motordealer dit geintje veel meer kost. Dealer rekent 50 euro arbeidsloon per uur.
De kleppen staan dus nog steeds goed. Volgens mij is er alleen bij 18.000 km een keer iets aan gerommeld, verder stonden ze iedere keer goed bij inspectie.
Heb ze bij 6k, 18k en nu 35k laten controleren, nu dus pas na 50k pas weer ofzo.
 
Zo, de PCX is weer klaar voor de winter
nieuwe olie
nieuwe snaar
nieuwe bougie en luchtfilter
Gaskabel gesmeerd (heel af en toe blijft gas hangen, althans iets hoger stationair draaien)
alles gesmeerd
verse achterband gemonteerd
en kleppen gechecked

Was 231 euro lichter, veel geld, maargoed per saldo hou ik aan reiskosten meer over dan dat het me kost. En denk dat bij een motordealer dit geintje veel meer kost. Dealer rekent 50 euro arbeidsloon per uur.
De kleppen staan dus nog steeds goed. Volgens mij is er alleen bij 18.000 km een keer iets aan gerommeld, verder stonden ze iedere keer goed bij inspectie.
Heb ze bij 6k, 18k en nu 35k laten controleren, nu dus pas na 50k pas weer ofzo.

Valt mee! zeker icm achterband en kleppen. Dat zijn de duurdere uit het rijtje.

Ik ga over 1000km / 4 weken eens voor de grote beurt. Zit ie op 10000km en is het 4000km geleden dat ie gedaan is. Vind het leuk om te doen dus winwin O-)
 
Lekker als je het zelf kan doen, ik heb de spullen, de tijd en de kennis er niet voor. Investeer wel in crypto, dat zorgt niet voor vieze handen;) haha.

Ja, was 229 euro, want voer de band zelf wel af, haha in de kliko. en had zelf nog een verse achterband besteld voor 56 euro, die kan de monteur niet zo goedkoop inkopen, dus dat doe ik altijd zelf. Zijn maar weinig zaakjes waar dat kan denk ik.

Ik heb nu ruim 35k gereden en aan onderhoud € 1558 uitgegeven, dat is dus iets meer dan 4 cent per gereden kilometer. Benzine kost ruim 3 cent per kilometer en dan nog ruim 2 cent voor verzekering en wegenbelasting. Ik krijg 18 cent per kilometer. Dus hou per gedeclareerde kilometer 7 cent over. Kortom, deze brommer verdiend zichzelf terug;)

35k x 0.07 = ongeveer € 2.500.
 
Lekker als je het zelf kan doen, ik heb de spullen, de tijd en de kennis er niet voor. Investeer wel in crypto, dat zorgt niet voor vieze handen;) haha.

Ja, was 229 euro, want voer de band zelf wel af, haha in de kliko. en had zelf nog een verse achterband besteld voor 56 euro, die kan de monteur niet zo goedkoop inkopen, dus dat doe ik altijd zelf. Zijn maar weinig zaakjes waar dat kan denk ik.

Ik heb nu ruim 35k gereden en aan onderhoud € 1558 uitgegeven, dat is dus iets meer dan 4 cent per gereden kilometer. Benzine kost ruim 3 cent per kilometer en dan nog ruim 2 cent voor verzekering en wegenbelasting. Ik krijg 18 cent per kilometer. Dus hou per gedeclareerde kilometer 7 cent over. Kortom, deze brommer verdiend zichzelf terug;)

35k x 0.07 = ongeveer € 2.500.
Na 45k kan je een nieuwe kopen en de restwaarde in je zakken steken. Ik gok op 500 a 800€
 
Ja inderdaad, dat is idd de vraag, wanneer kom je op het punt dat reparaties duur worden en hij teveel gaat kosten. Alhoewel Rhedvr al richting de 80k is geloof ik, zonder al te veel extreme reparaties.
 
kwestie van mazzel en in ieder geval de onderhouds intervallen van olie wissel aanhouden. is de interne slijtage van je lagers ook minimaal. Ik ga in ieder geval ook voor de 80k :P
 
kwestie van mazzel en in ieder geval de onderhouds intervallen van olie wissel aanhouden. is de interne slijtage van je lagers ook minimaal. Ik ga in ieder geval ook voor de 80k :P

Ik ga ook voor de 80k maar moet nog een beetje doorrijden. En ik moet geloof ik ook tanken anders wordt het niets...…...
Pcx kms 28500.jpg
Verder geen bijzondere kosten gehad. Bij 4000 km citygrips gemonteerd en daarvan is de achterband nu af. Daar gaat voor de winter nog een nieuwe op. Bij 20k een nieuwe riem en bij 22k voor het laatste kleppen gesteld. Dat was de derde keer maar er hoefde niets aan te gebeuren. Dat sla ik dus volgende keer maar over.

Wel netjes om de 6000 km nieuwe olie.

Ik heb wel afgelopen weekend een Puig opzetruitje gemonteerd boven op een halfhoog Givi scherm. Ik moet er nog wat mee spelen maar voorlopig voel ik nog weinig verschil. Ik wil vooral proberen wat van de turbulentie om de helm weg te krijgen. Met 195 cm lengte zit ik met m'n lijf goed achter het scherm maar het hoofd valt nog niet mee. Lang leve de oordoppen.
 
Ik ga ook voor de 80k maar moet nog een beetje doorrijden. En ik moet geloof ik ook tanken anders wordt het niets...…...
Bekijk bijlage 1333415
Verder geen bijzondere kosten gehad. Bij 4000 km citygrips gemonteerd en daarvan is de achterband nu af. Daar gaat voor de winter nog een nieuwe op. Bij 20k een nieuwe riem en bij 22k voor het laatste kleppen gesteld. Dat was de derde keer maar er hoefde niets aan te gebeuren. Dat sla ik dus volgende keer maar over.

Wel netjes om de 6000 km nieuwe olie.

Ik heb wel afgelopen weekend een Puig opzetruitje gemonteerd boven op een halfhoog Givi scherm. Ik moet er nog wat mee spelen maar voorlopig voel ik nog weinig verschil. Ik wil vooral proberen wat van de turbulentie om de helm weg te krijgen. Met 195 cm lengte zit ik met m'n lijf goed achter het scherm maar het hoofd valt nog niet mee. Lang leve de oordoppen.
Wat is jouw km stand? Ik heb een hoog Givi scherm met Chinees opzet stukje. Werkt goed v , alleen met harde wind icm provinciaal verkeer klappert het wel. Zat ik eerst voorover gebogen weggedoken, nu zit ik aardig rechtop, uiteraard oordoppen in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan