Honda PCX 125/150 deel 5

Is er al iemand die het nieuwe model heeft?
Volgende week ga ik mijn 150er zeer waarschijnlijk inruilen op de nieuwe.
Heb dan een Akrapovic te koop,die ga ik er niet meer opzetten,afgezien van het feit dat ik niet weet of die nog past.
Akra heeft er 2500 km op gezeten(kmstand van mijn 150er is 3000),is dus gewoon nog nieuw.

Eventueel een foto?, en wat is uw richtprijs
 
Ik heb het halve hoge Givi scherm gemonteerd, 59cm hoog en komt zo'n 5 a 10cm boven de spiegels. Mij bevalt dit prima, de scooter
wordt wat voller van aanzien (=persoonlijk) en houd je uit de regen en de kou. Wel heb je inderdaad meer windgeruis, de windstroom komt precies tegen mijn helm. Door de relatief lage snelheden heb ik van turbulenties geen last, het windgeruis vind ik nog acceptabel en weegt niet op tegen het extra comfort.
Dit laatste is natuurlijk een persoonlijke kwestie.
De combinatie mist en vorst heb ik met de PCX nog niet meegemaakt. Een paar graden vorst heeft nog geen probleem veroorzaakt. Mist daarentegen vind
ik ook boven het vriespunt een probleem. Continue ben je bezig je vizier schoon de wrijven. Ik kan me voorstellen als dit ook nog aanvriest er een onrijdbare situatie ontstaat. Ik denk echter dat dezelfde situatie ontstaat bij een hoger scherm, want dan bevriest de mist op het scherm. Zonder scherm zal de mist
eveneens op je vizier bevriezen.
 
Hoewel ik in eerste instantie moest wennen aan de nieuwste uitvoering, ga ik de vorm meer en meer waarderen. Alleen de wielen hebben een
iets langer wenningstraject. Is model 2018 ook iets forser dan de voorgaande PCX series?
 
Nu met deze heerlijke temperaturen buiten krijg ik toch wel een koud hoofd.
Heeft iemand ervaring met het rijden met een bivakmuts (helmmuts) onder de helm en waar is een (goede) te koop.
Welk materiaal zit het lekkerste en is het warmste?
 
Nu met deze heerlijke temperaturen buiten krijg ik toch wel een koud hoofd.
Heeft iemand ervaring met het rijden met een bivakmuts (helmmuts) onder de helm en waar is een (goede) te koop.
Welk materiaal zit het lekkerste en is het warmste?

koud hoofd heb ik geen last van. heb je je ventilatie wel dicht en sluit deze wel goed af?
Ik rij met een buff, die trek ik over mn neus en sluit tm mn nek goed af. geen klachten :)
 
Nu met deze heerlijke temperaturen buiten krijg ik toch wel een koud hoofd.
Heeft iemand ervaring met het rijden met een bivakmuts (helmmuts) onder de helm en waar is een (goede) te koop.
Welk materiaal zit het lekkerste en is het warmste?
Ik rijd al jaren met een helmmuts en heb sinds kort een helmmuts waarvan de kraag langer en winddicht is. Daarvoor reed ik met een aparte windstopper kraag maar het gepruts was ik zat.
 
Nu met deze heerlijke temperaturen buiten krijg ik toch wel een koud hoofd.
Heeft iemand ervaring met het rijden met een bivakmuts (helmmuts) onder de helm en waar is een (goede) te koop.
Welk materiaal zit het lekkerste en is het warmste?

Ik rijd vooral voor demping tegen windgeruis, zelfs in de zomer met een baklava (zo'n wintersport muts van de lidl) onder mijn helm € 4 geloof ik.
Verder heb ik daarover nog een coll die mijn nek beschermt tegen de kou.

Vanmorgen geen centje pijn, 50 minuten door de kou.

Wel beetje beslagen schermpje, maar ik heb precies een grote spleet tussen de bovenkant van mijn scherm en de onderkant van het opzet scherm.
 
Ik rijd altijd met een helm muts in mijn helm , het hele jaar , heb er zelf een aantal van de Lidl, zijn niet duur en stof en kwaliteit is ook goed , en mijn helm blijft zo ook netjes van binnen
 
Ik heb een aparte toeter op mijn pcx geïnstalleerd met een aparte switch. Kan ik deze knop ook aansluiten op mijn contactslot zonder te veel "originele" kabels aan te passen? Nu zit de toeter rechstreeks op de accu en wil die gewoon via het contactslot laten lopen.
 
Ik heb een aparte toeter op mijn pcx geïnstalleerd met een aparte switch. Kan ik deze knop ook aansluiten op mijn contactslot zonder te veel "originele" kabels aan te passen? Nu zit de toeter rechstreeks op de accu en wil die gewoon via het contactslot laten lopen.

Toeteren via het contactslot? :o:+

Je bedoelt via je originele knop je aftermarket toeter kunnen bedienen? Das heel simpel. Je sluit een 4 polig relais aan op je knop. De andere toeter sluit ie aan via de andere 2 contacten van het relais op je accu. Als je dan op je originele knop drukt, sluit de kring en komt er spanning op de andere.
 
Een aftermarket knop die verbonden is met een tweede toeter die alleen werkt als de scoot op contact staat. Zo bedoel ik het
 
Een aftermarket knop die verbonden is met een tweede toeter die alleen werkt als de scoot op contact staat. Zo bedoel ik het

Dan moet je de geschakelde 12v even zoeken. Best kan je dan even een aftakking van de koplamp pakken.

Alleen wat voor toeter is het? Want als het een luchthoorn is (stebel bijvoorbeeld) dan trekt ie daar teveel voor. Een normale moet kunnen.

Dus dan pak je de + van de geschakelde 12v en die gaat naar direct naar de toeter. Andere pootje van de toeter gaat via de knop (er van uitgaande dat het een 2 polig maak contact is) naar de -, of gewoon aan een kaal stukje frame / bout.

Zoiets.
 
Heb de nieuwe besteld ,in het rood.
Zou deze of volgende week binnenkomen bij Motoport.
hopelijk passen de windschermen en topcasebevesting van het "oude" model op de nieuwe,anders gaat het weer extra geld kosten.8-)
 
Heb de nieuwe besteld ,in het rood.
Zou deze of volgende week binnenkomen bij Motoport.
hopelijk passen de windschermen en topcasebevesting van het "oude" model op de nieuwe,anders gaat het weer extra geld kosten.8-)

Mooie aankoop! Lekker kleurtje rood :], ben zelf meer van het saaie grijs;) maar als iedereen dat doet wordt het zo kleurloos.

Hoop idd dat alles erop past. Ben benieuwd, want anders heb je ook nog de kans dat er nog geen windscherm beschikbaar is dat er op past.

Benieuwd naar de foto's, volgens mij ben je de eerste forummer die het nieuwe model aanschaft?
 
Heb de nieuwe besteld ,in het rood.
Zou deze of volgende week binnenkomen bij Motoport.
hopelijk passen de windschermen en topcasebevesting van het "oude" model op de nieuwe,anders gaat het weer extra geld kosten.8-)

Ziet er mooi uit de nieuwe , heb foto's gezien en de verlichting/neusje is wel mooier vind ik zoals de tellerpartij .
 
Zondag mijn kuipruitje besteld en dinsdag was deze binnen , is toch een verbetering vind ik , nu hopen dat de temp. omhoog gaat want het is toch wel zeer frisjes 's ochtends om half 6 .
20190130_191113.jpg
 
Nu niet gelijk overdrijven he , anders nemen we de auto wel , kacheltje , radio en droog zitten .
Tsja, ik heb me jaren prima gered met een goed Gore Tex pak en ditto laarzen. Handschoen verwarming houd de handen warm.
Nu ik een paar maanden op de scooter heb gereden denk ik niet dat ik kouder af zou zijn op de scooter. Immers zitten de benen meer uit de wind. Daarbij reed ik meestal 110 op de motor, met de scooter gaat het iets langzamer, kan ook geen kwaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan