maarten1973
MF veteraan
- 5 apr 2007
- 1.306
- 643
- Onderwerp starter
- #151
Dank je.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
P.s. code = 2x lang 9x kort....... zou het???
Is het daar zo krap? Plaatje/foto! Handige info voor typische pcx storingen?Verholpen!
Bleek uiteindelijk een metalen connector die tegen het frame aan kwam. Deze losgemaakt. Ruimte vrijgemaakt t.o.v. het frame en weer vastgezet.
Ik heb bij de vorige riemwissel 3 jaar geleden een verstelbare blokkeersleutel gemaakt van een oude lijmklem, 2 gaatjes in de klem boren en daar een stevige bout+moer in draaien. Niet te lange bout nemen, anders verbuigt deze. Maat bout kiezen die precies in de 2 gaatjes van de variopolie past, zie hieronder.Gebruik je iets zoals een varioblokkeersleutel? Ik heb een setje sliders van dr pulley besteld maar twijfel nog hoe en wanneer ik die ga plaatsen. Ik heb geen luchtsleutel o.i.d.
Wat kost zo'n koppelingshuis? Die van mij schokt ook soms wat, dus die zal over enkele tienduizenden km's zeker aan de beurt zijn. Nu 15.000 km.
En heeft iemand nog een idee voor een stille helm? Schubert vind ik eigenlijk te duur, maar zoek eigenlijk wel een iets stillere helm dan die ik mu heb, mt helm) gaat met name om goede isolatie, afsluiting vd onderkant etc. Heb nl het hoge windscherm, dus aërodynamica gaat niet echt op.
Een complete set, zoals ik heb gekocht, kostte 69.99, echter achteraf gezien raad ik deze af voor de PCX-125 van 2011. Het gaat om deze:
clutch pulley assy with bell for Honda PCX 125i 4T 10-12 JF28
Reden: topsnelheid stuk lager, duidelijk meer toeren boven de 80km/u en ik hoor bij stationair toerental de riem iets klapperen (klinkt alsof de motor 'dieselt'). Mogelijk is de veer en de maat poelie toch iets anders, ondanks dat het onderdeel verder prima past. Ik durf de veer niet zelf te vervangen, heb ik geen gereedschap voor. Vandaar laat ik de lagers in het originele koppelingshuis vervangen door een motorzaak en maak dan wel gebruik van de nieuwe "Clutch bell".
Mogelijk had ik die van 99.99 Euro moeten bestellen, die voor de Honda SH125/150.
.
Mijn PCX150 van 2013 zit nu tegen de 20.000 km en ik heb niet het idee dat er al iets op is behalve de vario-snaar. Die ga ik dus binnenkort (laten) vervangen. Waarschijnlijk doe ik dan de hele variator. Wordt dan een DrPully of een Malosi. Kan ik zeker weer 20.000 km verder .Heren in hoeverre moet ik rekening houden met een km-stand van 20.000 als ik een 2ehands pcx wil kopen? Zijn er dan al zaken die behoorlijk gesleten hebben? Naast de standaard slijtagedelen.
Of is het wijzer om wat meer uit te geven aan een model dat minder heeft gelopen.