Honda PCX 125/150 deel 5

Even een kort vervolg.
Ik zit nu in Albertville en heb geen wifi dus even geen foto's. Houden jullie tegoed.
Gisteren nog een tourtje van 130 km gemaakt in het gebied ten zuiden van de Camping Moto. Heb de hele dag misschien 30 auto's gezien dus behoorlijk uitgestorven. Wel een heel mooi dorpje tegengekomen en een bijzondere brievenbus op de foto gezet.
Verder weer last van alle korte hobbels in het asfalt. Ik kwam er vandaag, toen ik alle bagage op de scoot had, achter dat ik er dan geen last van heb. Ik ben dus gewoon te licht met mijn 100 kg. Als ik er 40 kg bij eet is het hobbelen opgelost 😂.
Vandaag dus naar Albertville gereden om het rondje te rijden wat ik vorig jaar al in gedachten had, nl. over grote en kleine St. Bernard passen door Italië en Zwitserland en weer terug naar Albertville.
Ik laat weten hoe het gegaan is als ik weer wifi heb met foto's en anders alleen tekst.

En hoe gaat het met de PCX , ka hij het een beetje hebben in de passen / Bergen .
 
Vanavond de PCX weer voorzien van nieuwe olie, toch gauw weer 20 minuten werk inclusief koffie :). Enkel ik wil de koppeling gaan vervangen, ik kan zeer slecht over bijgeluiden en deze worden echt veroorzaakt door de koppeling!. Iemand tips of een adres waar een originele koppeling te verkrijgen is?.. Alvast bedankt mede PCX rijders.
 
Vanavond de PCX weer voorzien van nieuwe olie, toch gauw weer 20 minuten werk inclusief koffie :). Enkel ik wil de koppeling gaan vervangen, ik kan zeer slecht over bijgeluiden en deze worden echt veroorzaakt door de koppeling!. Iemand tips of een adres waar een originele koppeling te verkrijgen is?.. Alvast bedankt mede PCX rijders.

Een hele koppeling vervangen??? Waarschijnlijk zijn het alleen die 2 lagers.
 

Je eind transmissie maakt (althans bij mij) ook aardig was geluid als je aan het wiel draait.
 

Je eind transmissie maakt (althans bij mij) ook aardig was geluid als je aan het wiel draait.


Het is meer als het geheel stationair loopt, dan hoor je de koppeling, dit vind ik een uiterst vervelend geluid!. Verder is het een top scooter hoor, dat is het enige
 
Mijn PCX heeft vandaag zijn modificatie gehad , dus als alles goed is zou het euvel wat Honda omschreef verholpen moeten zijn.
 
Was dat de terug roep actie voor de verlichting en was dat "gratis" ?

Jep , 1 of andere verlichtings module of iets word vervangen/vernieuwd op kosten van Honda, ook de arbeid .
Als je een origineel topkoffertje van Honda heb op de PCX dan zit daar ook een modificatie op , iets met de ophanging of zo iets maar ik heb er 1 van givi dus voor mij was dit niet van belang .
 
Het is meer als het geheel stationair loopt, dan hoor je de koppeling, dit vind ik een uiterst vervelend geluid!. Verder is het een top scooter hoor, dat is het enige

Heb je al 80w90 hypo olie in je eindtransmissie?
Kan ook geen kwaad de lagers achter in de ‘driven face’ opnieuw te voorzien van vet.
Kan je meteen alles qua aandrijving controleren.
Succes!
 
Heb je al 80w90 hypo olie in je eindtransmissie?
Kan ook geen kwaad de lagers achter in de ‘driven face’ opnieuw te voorzien van vet.
Kan je meteen alles qua aandrijving controleren.
Succes!

HI, transmissieolie heb ik destijds vervangen voor 80W90, de lagers opnieuw invetten is een optie natuurlijk :)
 
Waarmee vetten jullie de koppelingslagers in? Volgens de manual moeten er 2 vetten gebruikt worden. Een voor de lagers en 1 voor het heen en weer koppelen
 
Waarmee vetten jullie de koppelingslagers in? Volgens de manual moeten er 2 vetten gebruikt worden. Een voor de lagers en 1 voor het heen en weer koppelen


Dat durf ik niet te zeggen, ik moet eerst nog uitzoeken welke lagers precies plus inderdaad het juiste vet!. Is er wellicht iemand die hier info over heeft, of misschien een YouTube linkje?
 
Waarmee vetten jullie de koppelingslagers in? Volgens de manual moeten er 2 vetten gebruikt worden. Een voor de lagers en 1 voor het heen en weer koppelen

De lagers kunnen met nlgi2 of 3 ep litium/kogellagervet. De torque driver kan met nlgi 2-3 ep lithiumvet.
Let op de hoeveelheid (zie service manual, als die er is..) en was goed het oude vet eruit, goed drogen, dan pas nieuw vet erin.
Vet ook goed in de lagers drukken bij invetten.
 
Laatst bewerkt:
De lagers kunnen met nlgi2 of 3 ep litium/kogellagervet. De toque driver kan met nlgi 2-3 ep lithiumvet.
Let op de hoeveelheid (zie service manual, als die er is..) en was goed het oude vet eruit, goed drogen, dan pas nieuw vet erin.
Vet ook goed in de lagers drukken bij invetten.

Het vet ga ik bestellen, altijd handig. Tot zover kom ik telkens uit bij de Face Driven!. Nu is dit ook los te bestellen, een mede pcx rijder op dit forum heeft één besteld, maar er is zoveel keus op internet 🤔. Uiteraard zijn nieuwe lagers goedkoper of het opnieuw invetten, maar een geheel is wel makkelijker te vervangen
 
Het vet ga ik bestellen, altijd handig. Tot zover kom ik telkens uit bij de Face Driven!. Nu is dit ook los te bestellen, een mede pcx rijder op dit forum heeft één besteld, maar er is zoveel keus op internet 🤔. Uiteraard zijn nieuwe lagers goedkoper of het opnieuw invetten, maar een geheel is wel makkelijker te vervangen

Ik kreeg een aanbieding van een complete originele koppeling, echter is deze gebruikt en komt van een pcx af met 27000 km op de teller, ik denk het antwoord wel te weten... maar dit is wel een grote gok ofnie?
 
Ik kreeg een aanbieding van een complete originele koppeling, echter is deze gebruikt en komt van een pcx af met 27000 km op de teller, ik denk het antwoord wel te weten... maar dit is wel een grote gok ofnie?

Ligt eraan wat de aanbieding is en wat de staat van de lagers is. Als de lagers slecht zijn kan je er 30,- en een uurtje werk bij optellen. Ik zou em na aanschaf sowieso uit elkaar halen voor inspectie.
 
Ligt eraan wat de aanbieding is en wat de staat van de lagers is. Als de lagers slecht zijn kan je er 30,- en een uurtje werk bij optellen. Ik zou em na aanschaf sowieso uit elkaar halen voor inspectie.
Alle goedkope vervangingen doen bij "extra" onderdelen. Dus koop je een 2e versie en kun je nu nog rijden dan rustig reviseren.
 
Ligt eraan wat de aanbieding is en wat de staat van de lagers is. Als de lagers slecht zijn kan je er 30,- en een uurtje werk bij optellen. Ik zou em na aanschaf sowieso uit elkaar halen voor inspectie.

75 EU, is te doen op deze manier, ik heb de juiste vet besteld en ga bij de huidige de lagers opnieuw invetten. Wellicht bied dat uitkomst, het geluid is enkel bij stationair draaien en bij gasgeven is het weg!. Mocht het lukken dan ben ik voor 10 euro klaar 😄. De extra koppeling word gereviseerd voor de toekomst
 
Ik heb de lagers van het koppelingshuis 2 keer laten vervangen, 1 keer door Motoport Hillegom en vorig jaar door Goedhart Bodegraven. Binnen 1 jaar was het schurend geluid alweer terug. Ik heb er een alternatief koppelingshuis (complete kit) opgezet van 101 Octane. Het schurend geluid is bij mijn PCX125 hiermee geheel verdwenen, zie foto's hieronder:
Complete Clutch/ Rear Pulley- SH/ PCX 125

In Nederland betaal je voor deze set 100 euro, is dat duur?
 
In Nederland betaal je voor deze set 100 euro, is dat duur?
Is een set van 101 Octane, niet origineel Honda.
Bij Racing-Planet.de in Duitsland, kostten €69.99 incl BTW, dat was in april 2017, met de andere bestelde onderdelen kwam er nog €8.32 aan verzendkosten bij.
Echter heb ik destijds niet het goede type besteld, is voor o.a. een Honda Vision, de schotels zijn iets kleiner maar past wel en geen problemen na 2 jaar. Volgens mij is article no. IP32424 wel de goede, die kost €99.95, daar staat PCX-125 uit 2011 ook bij.
1404538


1404540



Ik weet niet wat een originele Honda set kost, maar in losse onderdelen erg prijzig: bike-parts-honda
1404548
 
Is een set van 101 Octane, niet origineel Honda.
Bij Racing-Planet.de in Duitsland, kostten €69.99 incl BTW, dat was in april 2017, met de andere bestelde onderdelen kwam er nog €8.32 aan verzendkosten bij.
Echter heb ik destijds niet het goede type besteld, is voor o.a. een Honda Vision, de schotels zijn iets kleiner maar past wel en geen problemen na 2 jaar. Volgens mij is article no. IP32424 wel de goede, die kost €99.95, daar staat PCX-125 uit 2011 ook bij.
Bekijk bijlage 1404538

Bekijk bijlage 1404540


Ik weet niet wat een originele Honda set kost, maar in losse onderdelen erg prijzig: bike-parts-honda
Bekijk bijlage 1404548

Super, bedankt voor de info.. Waardeer ik zeer
 
Nee dat klopt inderdaad, in Nederland kost de 101 Octane ook 100 euro, schijnt na enkele reviews goed uit de voeten te komen! Ik ga eerst opnieuw invetten, bij geen tot weinig resultaat bestel ik de 101

Het Driven Face lager is enkel hoorbaar wanneer de PCX stationair draait of wanneer deze handmatig wordt verplaatst. Zodra je gaat rijden dan balanceert hij enkel het geheel. Dit is niet bevorderlijk voor je riem e.d maar slijten doet hij niet heel snel.

Dit is waarschijnlijk ook de reden dat men er soms duizenden kilometers mee door rijd, nu weet ik waarom de PCX start/stop heeft 😂😂😂.. Puur om het lager te ontzien
 
Moet helaas mijn pcx 150 verkopen. Er is nu al 2 keer een poging gedaan om hem te jatten.
Heeft ongeveer ruim 4 jaar, onder de hoes, buiten gestaan zonder problemen, maar heeft nu blijkbaar de volle aandacht van het dieven gilde.
Een stalling is hier moeilijk te vinden en ik reed toch al niet veel meer.

Weet iemand een koper of waar je de pcx het best kan aanbieden?
Bwjr. 7/2014. 150 cc. Malossi vario. Bonnen van onderhoud aanwezig. Boekjes aanwezig. Onbeschadigd. Rijdt goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan