Honda PCX 125/150 deel 5

Wat vinden jullie? Een pcx 125 met 30.000km op de teller voor 1150€?. Met Onderhoudshistorie.
Twijfel zelf over de kmstand.. Kan ik hier nog flink mee vooruit?

Zeker doen! Ik heb tussen de 30 en 50.000 km behalve reguliere zaken, geen problemen gehad. Nu bij 50.000 km beginnen de eerste zaken te komen die vervangen moeten worden, maar aangezien Rhedvr er bijna 100.000 km mee rijd, verwacht ik dat ook te halen.

Wel zoals al gezegd, even de onderhoudshistorie opvragen en het aantal eigenaren kan ook van invloed zijn. Als die van 1e eigenaar is lijkt het me zonder veel risico. (er vanuitgaande dat er regulier onderhoud gedaan is)
 
Zojuist dus opgehaald! Een mooie witte 125 pcx. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.
1 vraag heb ik al meteen (helaas niet gecheckt bij de eigenaar). Toen ik hem mijn garage inreed (lopend) viel het mij op dat hij geluid maakt hij het achterwiel. Op de standaard gezet en rond gedraaid en je hoort een geluid alsof hij aanloopt. Is dit het beruchte wiellager probleem? Hij is echt elk jaar netjes onderhouden en recent een beurt gehad. Lijkt me sterk eigenlijk. Of is het normaal?
 
Zojuist dus opgehaald! Een mooie witte 125 pcx. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.
1 vraag heb ik al meteen (helaas niet gecheckt bij de eigenaar). Toen ik hem mijn garage inreed (lopend) viel het mij op dat hij geluid maakt hij het achterwiel. Op de standaard gezet en rond gedraaid en je hoort een geluid alsof hij aanloopt. Is dit het beruchte wiellager probleem? Hij is echt elk jaar netjes onderhouden en recent een beurt gehad. Lijkt me sterk eigenlijk. Of is het normaal?
ja kan, had ook dat geluid, toen heb ik mijn koppeling lagers gesmeerd(een drupje) met aeroshell grease 22 en geluid is weg, nu al 1200km. het smeren van de koppeling lagers lijkt me niet iets wat vaak wordt gedaan tijdens onderhoud
 
Ja, de befaamde koppelinglagers die je hoort. Bij mij ook aan de hand. Volgende week ga ik hem uit elkaar halen. Ik vermoed dat het naaldlager is wat je hoort want deze zijn niet zo sterk. 400km geleden ook gesmeerd met lagervet echter dat heeft maar even geholpen
 
Meen je.. Jammer dat ik dat meteen heb als eerste reparatie 😩. Kan dat verder kwaad? En wat kost zoiets om te laten repareren?
 
Dat is vervelend. Technisch kan ik je niet adviseren, wel zou ik je aanraden om hem niet direct bij een motor dealer te brengen, maar eens te oriënteren op scooterzaken, wellicht kunnen Die hem ook repareren. Zijn vaak goedkoper en zeker niet slechter. Was particulier? Anders wellicht garantie als t een bedrijf was?
 
Meen je.. Jammer dat ik dat meteen heb als eerste reparatie 😩. Kan dat verder kwaad? En wat kost zoiets om te laten repareren?
Kwaad, dat weet ik niet. Lagers zijn niet zo duur. Maar als je het laat doen? Eventueel zelf koppeling uitbouwen en dan ter reparatie aanbieden. Wanneer gereviseerd zelf weer inbouwen.
 
Als je het achterwiel ronddraait maakt dit altijd geluid en kan niet vergeleken worden met een achterwiel van een motor. Als ik het achterwiel ronddraai maakt dit een gierend geluid. Dit doet mijn PCX al meer dan 20000km. Misschien heb je in de buurt een 2e PCX, bv. bij een motorzaak, om geluid te vergelijken.
 
Als je het achterwiel ronddraait maakt dit altijd geluid en kan niet vergeleken worden met een achterwiel van een motor. Als ik het achterwiel ronddraai maakt dit een gierend geluid. Dit doet mijn PCX al meer dan 20000km. Misschien heb je in de buurt een 2e PCX, bv. bij een motorzaak, om geluid te vergelijken.
Ik kan me ook niet anders herinneren en ik heb hem van ongeveer 4000 km naar 28.000+ gereden inmiddels. Hij is nog steeds niet stuk en het is naar mijn idee niet erger geworden
 
Het geluid klinkt inderdaad vrij hard. Ik zou me niet direct ongerust maken. Misschien als de behuizing extreem warm wordt of knarsende
geluiden hoorbaar worden.
De behuizing wordt overigens ook bij goede lagers behoorlijk warm. Ik heb dit een paar keer gecheckt tijdens mijn oliekeuze-wijziging.
 
In het woud der vario’s, kom ik er niet helemaal uit wat nou een beetje goede is.
Polini, Malossi, J.Costa of Dr.Pulley.
Welke gebruiken jullie?
 
Geachte forumleden, na lange tijd geleden meld ik mij weer eens.
Ik heb ruim 1,5 jaar niet kunnen rijden op mijn PCX 150 vanwege een ongeluk (nee niet met de PCX) ga ik nu weer eens proberen.
In dat anderhalf jaar heeft mijn zoon enkele keren een rit gemaakt ook in de regen, nu heeft hij het scherm met een doek droog gemaakt en daardoor zijn er kleine krasjes ontstaan op het scherm.
Krijg ik deze nog weg? Of moet er een nieuw scherm komen?
Met vriendelijke groet
Jan
 
Geachte forumleden, na lange tijd geleden meld ik mij weer eens.
Ik heb ruim 1,5 jaar niet kunnen rijden op mijn PCX 150 vanwege een ongeluk (nee niet met de PCX) ga ik nu weer eens proberen.
In dat anderhalf jaar heeft mijn zoon enkele keren een rit gemaakt ook in de regen, nu heeft hij het scherm met een doek droog gemaakt en daardoor zijn er kleine krasjes ontstaan op het scherm.
Krijg ik deze nog weg? Of moet er een nieuw scherm komen?
Met vriendelijke groet
Jan
Je kan dit proberen met commandant, en dan met een polijst schijf. Als je geduld heb kun je goekope tandpasta gebruiken
 
Bedankt voor de reacties.
Hij rijd verder heerlijk!.

Dit is hem geworden trouwens:

20191013-163456.jpg


Nog 3 andere vragen:

1/ Ik heb nu een half hoog windscherm (denk ik?)
Je zit nog met je gezicht vol in de wind, dus ik zoek een hoger windscherm.
Welke raden jullie aan? Het liefst een hoge van 87cm.. alleen ik kan die nergens vinden.


2/ Tijdens het schoonmaken kwam dit wel erg makkelijk los,
waar dient het precies voor? krijg het ook niet meer terug helaas.

20191013-164036.jpg


3/ Als ik wat gas geef stationair hoor ik het een "zoef" geluid uit het motorblok komen,
is dit altijd bij deze scooters?..

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Netjes hoor je PCX, vind wit ook mooi , komt er mooi uit , heb je alles al getest wat aan je linker kant zit dat alles werkt , misschien de stekkertjes van je remlicht schakelaar .
Zelf heb ik een half hoog schermpje genomen van givi , de reden 2 collega's van mij hebben een hoog en met bepaalde temp. in de vroege ochtend als het nevelig / mistig is beslaat het wind scherm zeg maar en dan zie je niets door het schermpje , van mij slaat ook dicht maar kijk er mooi over heen .
Zoef , uhhh kan ik niet over vertellen , draait gewoon rustig stationair , vrij stil qua geluid .
 
Netjes hoor je PCX, vind wit ook mooi , komt er mooi uit , heb je alles al getest wat aan je linker kant zit dat alles werkt , misschien de stekkertjes van je remlicht schakelaar .
Zelf heb ik een half hoog schermpje genomen van givi , de reden 2 collega's van mij hebben een hoog en met bepaalde temp. in de vroege ochtend als het nevelig / mistig is beslaat het wind scherm zeg maar en dan zie je niets door het schermpje , van mij slaat ook dicht maar kijk er mooi over heen .
Zoef , uhhh kan ik niet over vertellen , draait gewoon rustig stationair , vrij stil qua geluid .
Als de linker rem schakelaar niet werkt kom je daar snel genoeg achter, dan start hij niet.
 
Bij mijn PCX uit 2011 zitten aan de linkerkant 2 schakelaars aan de remhandel. Eén is voor het remlicht en de tweede is de startschakelaar. Aan de rechterkant zit één remschakelaar aan de remhandel. Dus wanneer je remhandel aan de linkerkant inknijpt moet je remlicht oplichten.
PS
Toen ik vorig jaar m'n 2e hands PCX kocht heb ik hetzelfde lager geluid. Rij er 1600 km verder nog mee. Ga van de week hopelijk lagers vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.
Hij rijd verder heerlijk!.

Ik heb nu een half hoog windscherm (denk ik?)
Je zit nog met je gezicht vol in de wind, dus ik zoek een hoger windscherm.
Welke raden jullie aan? Het liefst een hoge van 87cm.. alleen ik kan die nergens vinden.

Thanks!
Ik heb een behoorlijk scherm gekocht waar ik net over heen kan kijken.
https://www.mlmparts.com/nl/fabbri-ruit-exclusief-voor-honda-pcx-125-2013.htmlHier op heb ik nog een opzetruitje gemonteerd. Bij regen en mistig weer dan laat ik hem zakken zodat ik er over heen kan kijken.
IMG_16-04-19_19-22-43.jpg
 
Ik heb een behoorlijk scherm gekocht waar ik net over heen kan kijken.
https://www.mlmparts.com/nl/fabbri-ruit-exclusief-voor-honda-pcx-125-2013.htmlHier op heb ik nog een opzetruitje gemonteerd. Bij regen en mistig weer dan laat ik hem zakken zodat ik er over heen kan kijken.
Bekijk bijlage 1435786

Heb jij een foto hoe je windscherm eruit ziet met dat opzetruitje erop?
Is het niet hinderlijk om tegen die bevestigingen aan te kijken ?

En heb je een linkje van het opzetruitje?

edit: gevonden in dit topic inmiddels (ali express ruitje)
 
Laatst bewerkt:
De foto's van de opzetruit
Laag, hoog en van opzij
 

Bijlagen

  • 20191014_134014.jpg
    20191014_134014.jpg
    130,9 KB · Weergaven: 8
  • 20191014_133935.jpg
    20191014_133935.jpg
    135,8 KB · Weergaven: 6
  • 20191014_134028.jpg
    20191014_134028.jpg
    153 KB · Weergaven: 6
Terug
Bovenaan Onderaan