Honda PCX 125/150 deel 5

Welke verlichting is dat? Bij mijn weten gebruik ik alleen die lichten erboven, is dat het groot licht?

Welke versie heb jij, met of zonder led?

Ik heb wel dat ik vaak seintjes krijg (heb de ledverlichting) dat mensen denken dat mijn grootlicht aan staat. Ik ben dan altijd zo vriendelijk om mijn grote licht aan te zetten om zo duidelijk te maken dat ik me echt niet vergis_O-
Dus jij bent net als al die aso autorijders? Je weet wel, die hebben hun lampen ook niet goed afgesteld en als je ze seint zetten ze het grote licht op om even zeker te stellen dat je echt niets meer ziet.
 
Welke verlichting is dat? Bij mijn weten gebruik ik alleen die lichten erboven, is dat het groot licht?

Welke versie heb jij, met of zonder led?

Ik heb wel dat ik vaak seintjes krijg (heb de ledverlichting) dat mensen denken dat mijn grootlicht aan staat. Ik ben dan altijd zo vriendelijk om mijn grote licht aan te zetten om zo duidelijk te maken dat ik me echt niet vergis_O-

dat is de dagrij verlichting. Zijn ledjes die altijd aan staan. Stadslicht zit er boven. Ik heb de oer pcx zonder led O-)
 
Dus jij bent net als al die aso autorijders? Je weet wel, die hebben hun lampen ook niet goed afgesteld en als je ze seint zetten ze het grote licht op om even zeker te stellen dat je echt niets meer ziet.

Je kan het zo noemen, of Honda heeft wat verkeerd gedaan. Voor de duidelijkheid, ik heb nooit wat met de verlichting gedaan, dus dan is het 'af' fabriek zo erin gezet, dus valt mij weinig kwalijk te nemen vind ik.

Overigens reed er van de week een BMW X5 achter mij terwijl ik in de auto reed, ik kon mijn eigen verlichting wel uitzetten, zoveel lichtopbrengst had die auto,.

Ik denk dat men gewoon moet wennen ipv zich aan te stellen.
 
Je kan het zo noemen, of Honda heeft wat verkeerd gedaan. Voor de duidelijkheid, ik heb nooit wat met de verlichting gedaan, dus dan is het 'af' fabriek zo erin gezet, dus valt mij weinig kwalijk te nemen vind ik.

Overigens reed er van de week een BMW X5 achter mij terwijl ik in de auto reed, ik kon mijn eigen verlichting wel uitzetten, zoveel lichtopbrengst had die auto,.

Ik denk dat men gewoon moet wennen ipv zich aan te stellen.
Een deugdelijk voertuig is ten alle tijden de verantwoordelijkheid van de bestuurder. Je kunt Honda de schuld in de schoenen schuiven maar jij besluit om met niet lekker afgestelde verlichting te gaan rijden, niet Honda.

Rijd eens een garage in of ga zelf aan de gang met het afstellen, het is geen hogere wiskunde en komt de veiligheid ten goede. En het voorkomt ook ergernissen.

Ik heb het probleem ook met duo, dan staat hij ook te hoog. Als mensen dan seinen ga ik zeker niet de boel erger maken door terug te seinen.
 
Waar kan ik het aanpassen dan? In de auto kan je met een schuifje de verlichting omhoog of omlaag stellen. Ik rijd er altijd alleen op (Dus daar moet het niet aan liggen) en een motorvoertuig vanaf de fabriek voldoet aan de eisen, dan is het dus niet zo dat ik met een ondeugdelijk voertuig rijd. Dus mocht het zo zijn is het wel de schuld van Honda. Ik ga er in elk geval niks voor losmaken om af te stellen.
 
Waar kan ik het aanpassen dan? In de auto kan je met een schuifje de verlichting omhoog of omlaag stellen. Ik rijd er altijd alleen op (Dus daar moet het niet aan liggen) en een motorvoertuig vanaf de fabriek voldoet aan de eisen, dan is het dus niet zo dat ik met een ondeugdelijk voertuig rijd. Dus mocht het zo zijn is het wel de schuld van Honda. Ik ga er in elk geval niks voor losmaken om af te stellen.

wel een beetje kortzichtig... als je lampen verkeerd staan is het niet de schuld van honda. Het is jouw verantwoordelijkheid als bestuurder. Whats next? Remlicht kapot, schuld van honda?

ontopic, linkerkant van je koplamp, dop 10 of een flinke kruiskop. Kan je hem richten. Go for it!
 
wel een beetje kortzichtig... als je lampen verkeerd staan is het niet de schuld van honda. Het is jouw verantwoordelijkheid als bestuurder. Whats next? Remlicht kapot, schuld van honda?

ontopic, linkerkant van je koplamp, dop 10 of een flinke kruiskop. Kan je hem richten. Go for it!

Ja dan lijkt me dat ik de kappen eraf moet halen? Of kan ik volstaan met alleen het scherm demonteren, dat ik er dan al bijna bij kan? (Dan wil ik best een poging wagen)

En kortzichtig of niet, je koopt toch niet iets dat direct niet goed zou blijken te zijn? Een kapot remlicht dat kan, maar als ik jouw redenatie volg dan zou die al kapot moeten zijn bij aanschaf, want daar vergelijk je ook mijn lamp mee. Terwijl ik er gewoon vanuit ga dat er niks aan de hand is, maar automobilisten denken dat ik groot licht aan heb. Maar genoeg gediscussieerd denk ik zo. Iedereen zijn mening. ;)
 
Waar kan ik het aanpassen dan? In de auto kan je met een schuifje de verlichting omhoog of omlaag stellen. Ik rijd er altijd alleen op (Dus daar moet het niet aan liggen) en een motorvoertuig vanaf de fabriek voldoet aan de eisen, dan is het dus niet zo dat ik met een ondeugdelijk voertuig rijd. Dus mocht het zo zijn is het wel de schuld van Honda. Ik ga er in elk geval niks voor losmaken om af te stellen.
Dat schuitje is om de koplamp stand aan te passen a.d.h.v. de belading. Dat is zeker niet het afstellen van de koplamp.
Het voldoet aan de eisen, zeker. Maar moet je er vanuit gaan dat alles blijft zoals bij aflevering? Je tankt ook neem ik aan?
Ik zeg ook niet dat je zelf iets moet doen als je dit niet wilt maar rijd dan naar een garage, het is niet veel werk en dus ook niet duur.

Mocht je zelf een poging willen wagen, volgens mij zit het aan de achterkant onderaan of onderop de behuizing. Ik geloof dat je er zo bij kunt maar het kan ook zo zijn dat je het kleine stukje plastic onderaan de koplamp moet verwijderen. Dat is max 2 schroeven, moet lukken toch?
 
Ja dan lijkt me dat ik de kappen eraf moet halen? Of kan ik volstaan met alleen het scherm demonteren, dat ik er dan al bijna bij kan? (Dan wil ik best een poging wagen)

En kortzichtig of niet, je koopt toch niet iets dat direct niet goed zou blijken te zijn? Een kapot remlicht dat kan, maar als ik jouw redenatie volg dan zou die al kapot moeten zijn bij aanschaf, want daar vergelijk je ook mijn lamp mee. Terwijl ik er gewoon vanuit ga dat er niks aan de hand is, maar automobilisten denken dat ik groot licht aan heb. Maar genoeg gediscussieerd denk ik zo. Iedereen zijn mening. ;)

je neemt een lampje en kijkt ff aan de achterkant van de koplamp. Daar zit een apart boutje waar je aan kan draaien. Zou het wel in het donker doen, zodat ie duidelijk het lichtbeeld ziet veranderen.

je koopt iets en het doet het gewoon. Niet alles in het leven zijn hapklare brokken.
 
Daar steek je dus een kruiskop in en draaien maar
 

Bijlagen

  • 809D36B6-DFD7-4B4A-ACA2-A2B02A4D5542.jpeg
    809D36B6-DFD7-4B4A-ACA2-A2B02A4D5542.jpeg
    87,2 KB · Weergaven: 33
Nu we het toch over verlichting hebben....
Kun je de lampen van een model 2012 via de onderkant vervangen of moet je daar wat voor losdraaien?
 
Nou, alle medeweggebruikers zullen morgenochtend wel blij zijn, ik kom met keurig afgestelde lampjes de weg op. Althans, dat is het idee, als je eenmaal weet hoe het moet is het een fluitje van een cent inderdaad, stond gelukkig in het boekje.

Maar om nu te zeggen dat ik direct zag dat de lichtbundel heel erg naar beneden ging schijnen (ja draaide wel de goede kant op)

We zullen het zien. Ik denk gewoon dat het een veneinig lichtbronnetje is op de PCX (en dat is wel lekker in de files, want men gaat altijd snel aan de kant)
 
Dag iedereen, ik heb sinds kort ook een Pcx 150 (2015). Ik heb links en rechts boven de koplamp deze 2 dopjes zitten maar ik kan nergens terugvinden waar deze voor dienen of wat hierop gemonteerd kan worden (spiegels?). Ook zie ik dit niet terug bij andere pcx scooters? Weet iemand waarvoor deze dienen?
 

Bijlagen

  • IMG_20191130_155510.jpg
    IMG_20191130_155510.jpg
    132,8 KB · Weergaven: 15
Dag iedereen, ik heb sinds kort ook een Pcx 150 (2015). Ik heb links en rechts boven de koplamp deze 2 dopjes zitten maar ik kan nergens terugvinden waar deze voor dienen of wat hierop gemonteerd kan worden (spiegels?). Ook zie ik dit niet terug bij andere pcx scooters? Weet iemand waarvoor deze dienen?

Kan het ook niet zijn dat de vorige eigenaar de bevestigings puntjes heeft afgebroken van het stuk waar nu de zwarte dopjes in zitten, als je dit stuk verkeerd verschuifd omdat je bijv een andere schermpje wil plaatsen breek je makkelijk die pinnetjes af die dat bovenste strip/stuk op zijn plek houd.
 
Ik heb de kap er even af gehaald en zie dat die gaatjes inderdaad door de vorige eigenaar zijn geboord. Waarschijnlijk om spiegels of iets anders te bevestigen 🤷‍♂️. En de pinnetjes in het bovenste stuk waren inderdaad ook afgebroken. Weet iemand toevallig waar ik deze kap "grill front" nieuw kan bestellen?
 
Ik heb de kap er even af gehaald en zie dat die gaatjes inderdaad door de vorige eigenaar zijn geboord. Waarschijnlijk om spiegels of iets anders te bevestigen 🤷‍♂️. En de pinnetjes in het bovenste stuk waren inderdaad ook afgebroken. Weet iemand toevallig waar ik deze kap "grill front" nieuw kan bestellen?

een wilde gok, maar misschien de honda dealer?
 
Misschien is dit een optie, losse kappen is lastig te krijgen. Dealer zal het wel kunnen denk ik. Probeer het hier eens bij motorparts
 
Pffff , schiet niet echt op om de PCX schoon te houden :N, 2 weken geleden weer gewassen en ingespoten met S100 corrosie beschermer voor tegen het zout maar iedere dag door een bouwput :] waar de weg vol met modder ligt , is ook een bescherm laag en deze zit er serieus dik op .
Maar over anderhalve week gaat de PCX binnen voor de 8000 km beurt / winterbeurt en word deze ook gepoetst , ze zullen er werk aan hebben aan het poetsen :Y
 
Heeft iemand al een rijders test van de PCX hybrid gezien?
Saaie reviews genoeg maar geen rijders test.
 
Heeft iemand al een rijders test van de PCX hybrid gezien?
Saaie reviews genoeg maar geen rijders test.

Volgens deze testrijder is het niet de moeite waard als je voor een lager brandstof verbruik gaat.

 
Terug
Bovenaan Onderaan