Honda PCX 125/150 deel 5

Hebben jullie allemaal de standaard maat banden?
Zo nee....wat heb je er nu onder zitten.
Rij zelf een PCX150 van 2012
 
Ja althans heb achter iets breder dan voor 100/90 57p geloof ik achter en voor 90/90. Maar veel anders qua maat kan er niet onder denk ik?
 
Ja voor 90/90 en achter 100/90.
Maar ik weet dat er mensen zijn die iets breder hebben, dus ben benieuwd wat en hoe dat bevalt.
 
Even één vraagje aan de experts hier achter mijn vario zat ook één vulplaatje moet deze ertussen want mijn nieuwe vario loopt aan op het buitenste deksel
 

Bijlagen

  • 20191229_144908.jpg
    20191229_144908.jpg
    107,5 KB · Weergaven: 10
  • 20191229_144928.jpg
    20191229_144928.jpg
    98 KB · Weergaven: 9
Reed net weg bij mn werk, 200 meter gereden, viel de motor ineens uit. Display en al. Contact uit en aan, en hij startte gewoon weer. Geen idee wat het was, onderweg niets meer gemerkt gelukkig. Gewoon 45 km gereden. Mogelijk met mn knieën, motorbroek aan, contactsleutel geraakt waardoor die uitviel? Althans dat hoop ik maar.
 
Vandaag het originele stuur vervangen voor een meer racylook!
De zithouding veranderd weinig, maar staat een stuk mooier.
C22F7B6E-A03F-43F1-BD6B-7F002F46C675.jpeg

DC42A529-E164-423A-884B-7931DD5CBA05.jpeg

Nu alleen nog een andere uitlaat voor een iets voller geluid (is nu net een opgevoerde stofzuiger)...weet alleen nog niet welke.
 
Aardig wat werk dat stuur overzetten denk ik? Alles netjes losmaken en weer goed vastzetten!
Viel mee...
Het is maar 2 schroefjes per schakelunit en 2 per spiegel.
Het was meer even uitvogelen welk stuurden links en welke rechts moest.
Het blijkt dat de linker schakelunit verder op het stuur zit dan rechts.
Daarom moesten we even opletten op welk stuurdeel het gaatje verder zat...
 
De stickers maken de PCX wat fleuriger. Is anders wel heel erg grijs. Heb dezelfde kleur en 25cc minder. Heb zelf grijze wheelstriping aangebracht, overigens maar aan 1 zijde. Aan de andere kant heeft de wheelstriping losgelaten. Met speciaal hulpstuk te veel gespannen tijdens het plakken.
 
Laatst bewerkt:
De stickers maken de PCX wat fleuriger. Is anders wel heel erg grijs. Heb dezelfde kleur en 25cc minder. Heb zelf grijze wheelstriping aangebracht, overigens maar aan 1 zijde. Aan de andere kant heeft de wheelstriping losgelaten. Met speciaal hulpslut te veel gespannen tijdens het plakken.
Die van mij waren voorgevormde delen die je er zo op kon plakken...
Die letters PCX had ik besteld en hadden op de velgrand gemoeten...
Alleen toen ze binnenkwamen waren ze veel te groot.
Toen heb ik ze maar op de beplating geplakt.
Wel alles goed ontvetten, want anders gaan velglint/stickers zo weer los
 
Wat een ruk artikel... Ik verwachte een goede en uitgebreide uitleg maar helaas...
Een docent zonder echt verstand van zaken bijvoorbeeld. White sludge is geen reactie van water en olie, het is een vermenging. En er wordt ook niet fatsoenlijk uitgelegd hoe je het voorkomt, een minimale afstand was bijvoorbeeld handig geweest.
Er wordt gezegd dat scooters er veel last van hebben maar zijn dit allen voertuigen welke volgens de fabrikant tegen de E10 kunnen? Want ik kan me voorstellen dat vele helemaal niet E10 proof zijn volgens de fabrikant, dat is dan vragen om problemen en een pure gebruikersfout.

Was het in dit topic waar uitgelegd wordt dat een moderne injectie motor zelf de hoeveelheid ingespoten brandstof regelt? Daaruit werd duidelijk dat er zo goed als geen vermogensverlies optreed, al helemaal niet merkbaar....

Ik vind het meer 1 kant op geschreven dan goed onderbouwd.

En ohja, E10 was toch minimaal 10%, niet maximaal?
 
Verbruik van mijn PCX-125 2011, periode 1 januari 2019 - 31 december 2019.

Op 22 februari raakte de snelheidssensor kabel defect (87410 km, daar zit het dipje bij 1op 40.5).
Bij 92628km BP Euro 95 getankt (Avia pomp gesloten), verbruik daarop volgende tankbeurt 92903km = 1 op 47.6.
Ik merk niet echt verschil in het verbruik tussen Euro 95 of E10.
Zuinigst: 1 op 54.6 (omstreeks 26 juli). Minst onzuinig (behalve de dip defecte kabel) = 1 op 43.6 (omstreeks 05 december).

Totaal 10153km, 212.6 liter Avia E10 = 1 op 47.7
1578784053668.png


Ik merk wel dat het olieverbruik wat begint toe te nemen.
Heb over die 10153km totaal 250ml + 320ml + 160ml + 240ml = 970ml olie bijgevuld. Bij 92202 km olie ververst (900ml 10W30 MB Motul).
 
Verbruik van mijn PCX-125 2011, periode 1 januari 2019 - 31 december 2019.

Op 22 februari raakte de snelheidssensor kabel defect (87410 km, daar zit het dipje bij 1op 40.5).
Bij 92628km BP Euro 95 getankt (Avia pomp gesloten), verbruik daarop volgende tankbeurt 92903km = 1 op 47.6.
Ik merk niet echt verschil in het verbruik tussen Euro 95 of E10.
Zuinigst: 1 op 54.6 (omstreeks 26 juli). Minst onzuinig (behalve de dip defecte kabel) = 1 op 43.6 (omstreeks 05 december).

Totaal 10153km, 212.6 liter Avia E10 = 1 op 47.7
Bekijk bijlage 1457182

Ik merk wel dat het olieverbruik wat begint toe te nemen.
Heb over die 10153km totaal 250ml + 320ml + 160ml + 240ml = 970ml olie bijgevuld. Bij 92202 km olie ververst (900ml 10W30 MB Motul).

Knap dat je al die tijd al netjes het verbruik in de gaten houdt. Ik moet zeggen dat ik een hoger verbruik scoor, meestal rond de 1 op 43 in de winter, in de zomer richting de 1 op 47.
 
Terug
Bovenaan Onderaan