Honda PCX 125/150 deel 5

Bij mijn PCX roest de uitlaat ook enigszins. Van doorroesten is echter nog lang geen sprake. De PCX heeft wel een droge garage als stalling.
Ik heb de uitlaat een keer met hittebestendige Hammerite behandeld, wat maar kortstondig hielp. Na een paar maanden door weer en wind gescooterd te hebben, is van de Hammerite weinig terug te vinden.
 
Ik gebruik hem inmiddels ook dagelijks. De teller gaat nu vlot richting de (pas :) ) 3000km.

Tegen de tijd dat die uitlaat doorroest zet ik er wel een nieuwe op. Daar ga ik echt niks aan doen..

Hoe ben je trouwens bij je kleppen gekomen? Al die kappen gedemonteerd?
 
Ik heb eind vorig jaar m'n A gehaald en een 2e hands BMW F700GS gekocht als eerste motor. Heerlijk om mee te toeren en lange afstanden mee te rijden die BMW, maar ik zit nu toch te twijfelen om er een kleine motorscooter bij te kopen voor woon-werk en stadsritjes.

Een automaat is zoveel makkelijker rijden en het gewicht een stuk lager. Ik denk ook specifiek aan zo'n Honda omdat een grotere scooter waarschijnlijk alleen met veel moeite in mijn schuur is te parkeren; het lukt net met de GS, maar het is een hele toer met veel steken, passen en meten.

Woon-werk is 50-60 km per dag met maar een klein stukje (100 km/h) snelweg, dus mij leek een Honda PCX150 een leuke en verstandige keuze. Is die goed geschikt om het hele jaar door mee te rijden, dus voldoende beschermd bij regen?

Ik heb er al even proefgereden op een 2016 model; dat paste allemaal prima voor mijn 1.93m, maar het zadel vond ik niet heel lekker zitten, zijn hier nog after-market vervangers voor te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik hem inmiddels ook dagelijks. De teller gaat nu vlot richting de (pas :) ) 3000km.

Tegen de tijd dat die uitlaat doorroest zet ik er wel een nieuwe op. Daar ga ik echt niks aan doen..

Hoe ben je trouwens bij je kleppen gekomen? Al die kappen gedemonteerd?

Yup, best een rot klus. Gelukkig zag alles goed, dus hoefde ik niet te stellen. Ik doe het nooit meer, volgende keer breng ik hem naar een vriend die dat soort dingen leuk vind.

Ik heb de remvloeistof van de dual brake system niet vervangen/ontlucht. Heeft iemand dit ooit gedaan, had geen zin om dat te doen.
 
Ik heb eind vorig jaar m'n A gehaald en een 2e hands BMW F700GS gekocht als eerste motor. Heerlijk om mee te toeren en lange afstanden mee te rijden die BMW, maar ik zit nu toch te twijfelen om er een kleine motorscooter bij te kopen voor woon-werk en stadsritjes.

Een automaat is zoveel makkelijker rijden en het gewicht een stuk lager. Ik denk ook specifiek aan zo'n Honda omdat een grotere scooter waarschijnlijk alleen met veel moeite in mijn schuur is te parkeren; het lukt net met de GS, maar het is een hele toer met veel steken, passen en meten.

Woon-werk is 50-60 km per dag met maar een klein stukje (100 km/h) snelweg, dus mij leek een Honda PCX150 een leuke en verstandige keuze. Is die goed geschikt om het hele jaar door mee te rijden, dus voldoende beschermd bij regen?

Ik heb er al even proefgereden op een 2016 model; dat paste allemaal prima voor mijn 1.93m, maar het zadel vond ik niet heel lekker zitten, zijn hier nog after-market vervangers voor te krijgen?

Die afstand met een beetje snelweg zou nog net kunnen met een pcx150. Mischien een andere vario erin zou handig zijn. Verder komt alle wind op mijn knieen, dus zo'n deken of motorbroek zou wel handig.
 
Ja, het blijft een super leuke economische tweewieler.
Het viel zeker niet mee om al dat plastic te verwijderen?
De uitlaat is waarschijnlijk gemaakt voor de tropische omstandigheden waar de scoot wordt gemaakt. Die van mij vertoonde al na ca. 6 mndn. roestplekken, maar dat is uitwendig. Nu, na 3 1/2 jaar is t'ie nog niet doorgerot.
Stonden de kleppen veel van tijd?
 
Ik heb eind vorig jaar m'n A gehaald en een 2e hands BMW F700GS gekocht als eerste motor. Heerlijk om mee te toeren en lange afstanden mee te rijden die BMW, maar ik zit nu toch te twijfelen om er een kleine motorscooter bij te kopen voor woon-werk en stadsritjes.

Een automaat is zoveel makkelijker rijden en het gewicht een stuk lager. Ik denk ook specifiek aan zo'n Honda omdat een grotere scooter waarschijnlijk alleen met veel moeite in mijn schuur is te parkeren; het lukt net met de GS, maar het is een hele toer met veel steken, passen en meten.

Woon-werk is 50-60 km per dag met maar een klein stukje (100 km/h) snelweg, dus mij leek een Honda PCX150 een leuke en verstandige keuze. Is die goed geschikt om het hele jaar door mee te rijden, dus voldoende beschermd bij regen?

Ik heb er al even proefgereden op een 2016 model; dat paste allemaal prima voor mijn 1.93m, maar het zadel vond ik niet heel lekker zitten, zijn hier nog after-market vervangers voor te krijgen?

Ik heb vorig jaar juni mijn A rijbewijs gehaald en heb uit economische en ruimtegebrek in de schuur ook voor de compacte PCX gekozen. (2016 model gekocht, zonder proefrijden zelfs)

Ik rijd dagelijks ruim 90 km op de PCX, 4 x in de week. Daarvan is 6 km enkele reis snelweg, rond Utrecht. Zonder problemen rijd ik ook wel langere stukken als het moet.

Heb deze winter ook doorgereden. Heb wel winterbanden, een beenkleed en hoog scherm en verwarmde handschoenen. Het gaat echt om de instelling, ik vind het prima te doen zo'n stuk. Vergelijk het met de degenene met een dikke leasebak die nu ineens in een 3 cilinder dezelfde afstand af moet leggen, die zal zeggen, dat is niks joh. Terwijl degene die van een brommobiel in een Toyota Aygo stapt zal zeggen, goh lekker man.

Kortom als je je erop instelt dat hij geen strepentrekker is, mogelijk net iets windgevoeliger dan zo'n slagschip, dan is het zeker te doen. En in de stad en verkeerslichten ben je overal als eerste weg.

Met een hoog scherm en een beenkleed zit je behoorlijk goed beschermd tegen de regen. Hooguit dat de regen door de voering van je jas naar beneden sijpelt en je als je je motorbroek niet aanhebt een natte reet krijgt.
 
Heb deze winter ook doorgereden. Heb wel winterbanden, een beenkleed en hoog scherm en verwarmde handschoenen. Het gaat echt om de instelling, ik vind het prima te doen zo'n stuk. Vergelijk het met de degenene met een dikke leasebak die nu ineens in een 3 cilinder dezelfde afstand af moet leggen, die zal zeggen, dat is niks joh. Terwijl degene die van een brommobiel in een Toyota Aygo stapt zal zeggen, goh lekker man.

Met een hoog scherm en een beenkleed zit je behoorlijk goed beschermd tegen de regen. Hooguit dat de regen door de voering van je jas naar beneden sijpelt en je als je je motorbroek niet aanhebt een natte reet krijgt.
Goede tips, zo'n beenkleed en verwarmde handschoenen. En goede regenkleding heb ik al, vorig najaar gelest met veel regen, bladeren op de weg en 5 tot 10 graden, dus ben al wel wat gewend.

Welke winterbanden heb je erop (Heidenau?), en laat je die het hele jaar erop zitten? Had al gelezen dat de standaard IRC banden niet best zijn in de regen...
 
Als je die IRC banden nog hebt, zsm eraf halen, versleten of niet... Ben helaas ervaringsdeskundige.
Ik ben eigenwijs dus dacht jaja ik vervang ze ooit wel, maar ben dus mooi een keer onderuit geschoven in een bocht (nat weer + 10 graden)

Kortom vervangen door elk ander rubber is al beter.

Ik heb er nu Heidenau K66 M+S onder zitten, natuurlijk ook met regen heb je iets minder grip, (maar pak je wel zonder zorgen een puntstuk of teerstreep mee) maar minder grip in de regen dat zal met elke band zo zijn, vind ze in elk geval heel behoorlijk. Zal ze de volgende winter zeker weer eronder plaatsen. Laat de winter voorband nog zitten tot volgende herfst, de achterband zal ik over een paar duizend km vervangen door een K66 L+T, all seasons.
Verbruik vd winterbanden valt alles mee, blijft makkelijk boven de 1 op 40-47. Slijtage valt ook mee, zeker voor.

Gisteren toevallig nog een motorrijder geholpen die een (lichte) aanrijding id file gehad had (dacht echt, zo had ik ook kunnen wezen) reed er tussendoor toen er iemand ff van baan ging verwisselen.
Was zelf met de auto vd baas.
 
full

full



VERKOCHT !!
 
Laatst bewerkt:
Sinds vorige week ben ik in het bezit van een pcx 150 uit 2015. Dit is echt een openbaring! Voor mij is de pcx echt de motor van de eeuw. Hoe handig, praktisch, leuk kan het zijn voor zo weinig geld!!
Na een cbr600, Honda f6c Valkyrie, thunderace, gsx-r1100, cr500 sm, 996s, triumph tiger, masai 150, zl900 eliminator en Boss Hoss LS2 gaat deze voor mijn gevoel nooit meer weg..
Je pakt hem gewoon zo makkelijk. En het is altijd leuk. Nooit enige frustratie wat ik vaak bij andere motoren wel had ( harder willen, meer comfort willen enz). Hier neem je sneller genoegen met wat het is want hij doet alles gewoon goed.

Mijn beste aankoop ooit en ik hoop er nog veel fijne kilometers mee te maken.

Wel zonder de originele bandjes want dat vind ik dan weer onvoorstelbaar dat dat gewoon mag. Levensgevaarlijk! Ik ben wel wat glijden gewend maar dit is echt niet normaal! City grips zijn net binnen nu nog een montagecentrum vinden.

Ik woon in de regio Venray en heet Frank. Nog meer pcx rijders in de buurt?
 
Hoe handig, praktisch, leuk kan het zijn voor zo weinig geld!!

Mijn beste aankoop ooit en ik hoop er nog veel fijne kilometers mee te maken.

Wel zonder de originele bandjes want dat vind ik dan weer onvoorstelbaar dat dat gewoon mag. Levensgevaarlijk! Ik ben wel wat glijden gewend maar dit is echt niet normaal! City grips zijn net binnen nu nog een montagecentrum vinden.

Ik woon in de regio Venray en heet Frank. Nog meer pcx rijders in de buurt?

Welkom en succes met je aankoop. Ik heb een PCX150 waar ik ook direct citygrips onder gezet heb. Voor een tourtochtje nog wel eens een grotere motor gehuurd maar toch altijd weer prima om daarna op de PCX te stappen.

Voor PCX rijders in de buurt moetje nog even verder zoeken want ik zit in Groningen. 8-)
 
Sinds vorige week ben ik in het bezit van een pcx 150 uit 2015. Dit is echt een openbaring! Voor mij is de pcx echt de motor van de eeuw. Hoe handig, praktisch, leuk kan het zijn voor zo weinig geld!!
Na een cbr600, Honda f6c Valkyrie, thunderace, gsx-r1100, cr500 sm, 996s, triumph tiger, masai 150, zl900 eliminator en Boss Hoss LS2 gaat deze voor mijn gevoel nooit meer weg..
Je pakt hem gewoon zo makkelijk. En het is altijd leuk. Nooit enige frustratie wat ik vaak bij andere motoren wel had ( harder willen, meer comfort willen enz). Hier neem je sneller genoegen met wat het is want hij doet alles gewoon goed.

Mijn beste aankoop ooit en ik hoop er nog veel fijne kilometers mee te maken.

Wel zonder de originele bandjes want dat vind ik dan weer onvoorstelbaar dat dat gewoon mag. Levensgevaarlijk! Ik ben wel wat glijden gewend maar dit is echt niet normaal! City grips zijn net binnen nu nog een montagecentrum vinden.

Ik woon in de regio Venray en heet Frank. Nog meer pcx rijders in de buurt?


Heel herkenbaar. Heel veel plezier met de PCX.
 
Goedemiddag mijn naam is James, kom uit voorburg. Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van een Honda PCX 125 (2011) voor woon-werk. Zelf rij ik ook nog motor een Suzuki M1800. Mijn eega rijd ook zelf motor een Suzuki GSX 1400. Ik hoop hier een aantal ideen op te doen op deze forum.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
[afbeelding]

@ Klaas H

Ik heb nog een schermpje liggen , echter is deze voor de 2010-2013 uitvoering !!

bruin , smokey dus , schermpje en mag voor zacht prijsje weg.

( Mijn pcx 125 van 2011 gaat weg om plaats te maken voor een pcx 150 , nieuw , dus 1 van de laatste nieuwe pcx 150 heb ik mij laten vertellen )

Appieollo heb je een mail gestuurd voor dat windschermpje.
 
Weet iemand zo uit zijn hoofd in welk deel (1/2/3/4) de malossi vario en rollen besproken worden voor de PCX 150 '14 modellen?

Ik ben me een beetje aan het orienteren en kan me herinneren dat er bij dit model een aantal (on)mogelijkheden waren. Die zou ik graag even teruglezen maar ik wil niet alle delen doorspitten.

Bedankt als je het weet ;)

Tot die tijd ben ik ff zoet :)
 
Laatst bewerkt:
Je kan het betreffende deel opzoeken en dan zoeken (middels zoekfunctie bovenin) dan zoek je specifiek in het deel zelf.
volgens mij gaat het in deel 2 sowieso over de Malossi. Vanaf deel 3 of 4 gaat het pas over 2014 en verder.

Vraagje, mijn gevaren lichten knipperen niet altijd, althans op het dashboard gaat het rechter lampje niet altijd knipperen bij het aanzetten vd gevaren lichten. (gebeurd net als je in de file rijd, dus dan even stoppen om te kijken is geen optie)

Knipperlicht lampje individueel doet het wel. (en soms werken de gevaren lichten wel zoals ze moeten werken) kortom de storing doet zich af en toe voor.

Iemand dit weleens bij de hand gehad? Lijkt mij een gevalletje loszittende connectors o.i.d. maar zou niet weten waar ik die kan controleren.
 
Dank je.

Ik kan je zo niet helpen bij je vraag..
Ik denk aan los contact o.i.d.

Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan