Honda PCX 125/150 deel 5

Hoi hoi. Ik heb sinds kort een schommelende snelheidsmeter. Iemand een idee wat dat kan zijn? Hij is van 2011 en heeft 25000 km op de teller. Verder is die nog perfect. Graag jullie ideeen.

Groeten Arnold.
 
Gaan er nog mensen van hier mee met de DBS rit a.s. zondag vanaf Blokzijl?
Ik heb me nog niet aangemeld. Lukt ook niet want ik ben nog niet geregistreerd op de website.
Zou wel leuk zijn met een paar Pcxjes.
 
Sorry Ernst33. Is me te ver vanuit Scheef.
Weinig beweging op dit topic momenteel trouwens.
Ga jij in het najaar nog een toertocht(je) maken?
 
Ik zie dat ze op aliexpress nu ook namaak dr pulley sliders verkopen.

Rij nu met 13,5g. Denk dat ik de 15g eens ga proberen. Kan wel voor een tientje :+
 
mogelijk gaan die nepdingen minder lang mee maar hoe lang heb je nou nodig om er achter te komen welke het beste zijn voor je. nu zou je 3 kunnen bestellen om te proberen voor de zelfde prijs als 1 set hier.

ik heb eindelijk de laatste onderdelen voor het beurtje binnen gekregen. olie had ik al, de "verse" olie heeft alweer meer dan 2.000km gezien.
nu dus het luchtfilter en de vonkkaars vervangen.

mijn prijslijstje tot zover:
luchtfilter 4.27
kaars 3.65
riem 26.95
remblok voor 14.60
remhendel links 6.25
totaal van de bestelling was 128 euro voor 4 bougies, 3 filters, 2 riemen, 2 oliepeilstokjes (stuk gemaakt :( ) en een linker remhendel (scoot laten vallen :( |( ) en een set remblokjes voor,
moest 35 euro betalen bij het afhalen van het pakket, 163 euro dus.
als ik het nu vergelijk met prijzen in nld, en ik doe het even uit mijn hoofd.
luchtfilters 20 euro en riem 60 euro maakt al 180 euro. kan best uit dus.

een poging om de prijs per beurt te berekenen is lastig met alle verschillende intervallen. maar met mijn pakket van 163 euro (partzilla overigens) en 99 euro van uitlaatstore/bolski kan ik ongeveer 50.000 km rijden. dat is ongeveer een halve cent per km. banden komen daar nog overheen maar het is denk ik behoorlijk goedkoop.
 
mogelijk gaan die nepdingen minder lang mee maar hoe lang heb je nou nodig om er achter te komen welke het beste zijn voor je. nu zou je 3 kunnen bestellen om te proberen voor de zelfde prijs als 1 set hier.

ik heb eindelijk de laatste onderdelen voor het beurtje binnen gekregen. olie had ik al, de "verse" olie heeft alweer meer dan 2.000km gezien.
nu dus het luchtfilter en de vonkkaars vervangen.

mijn prijslijstje tot zover:
luchtfilter 4.27
kaars 3.65
riem 26.95
remblok voor 14.60
remhendel links 6.25
totaal van de bestelling was 128 euro voor 4 bougies, 3 filters, 2 riemen, 2 oliepeilstokjes (stuk gemaakt :( ) en een linker remhendel (scoot laten vallen :( |( ) en een set remblokjes voor,
moest 35 euro betalen bij het afhalen van het pakket, 163 euro dus.
als ik het nu vergelijk met prijzen in nld, en ik doe het even uit mijn hoofd.
luchtfilters 20 euro en riem 60 euro maakt al 180 euro. kan best uit dus.

een poging om de prijs per beurt te berekenen is lastig met alle verschillende intervallen. maar met mijn pakket van 163 euro (partzilla overigens) en 99 euro van uitlaatstore/bolski kan ik ongeveer 50.000 km rijden. dat is ongeveer een halve cent per km. banden komen daar nog overheen maar het is denk ik behoorlijk goedkoop.



hallo monkey
aller eerst bedankt voor de site ( partzilla ) dit gaat mij wel helpen
nu zoek ik alles op aliexpres _O- soms kost dat uren
maar veel dingen zijn op alie toch nog net ff wat goed koper maar goed

nog ff terug komend op je vraag of ik de oude kaars er weer in had gezet
dat is nee vind de electrode net wat te lang en de hitte graad te laag
om deze weer er in te doen toen ik voor het eerst deze vario los haale zat er 18 gr
rollen in geen idee waar de pcx mee geleverd word maar goed door lichtere rollen te gaan rijden
ben ik dus uit voorzorg maar wat kouder gaan zitten better safe than sorry

over de goedkope rollen voor 10 euro ik heb de proef op de som genomen en kan jullie vertellen
dat de eerste 5000 km goed zijn bevallen en :P en nog een normaal slijtage beeld heb op de rollen/sliders

op 1000 km na heb ik bijna mijn eerste 8000 km er op zittne op mijn pcx 150 8-) 8-)
 
Vandaag een nieuwe richtingaanwijzer relais geplaatst bij 83898km. De originele begon bij 76300km te haperen. Soms blijft het lampje continue branden, Video van het probleem. Probleem opgelost met het nieuwe relais.

Pakje uit Thailand:
IMG_20180829_135240.jpg

Origineel relais:
IMG_20180830_183930.jpg

Afdekplaat onder winscherm losmaken, 2 schroeven boven de koplamp, onder het windscherm, is moeilijk te zien, maar met een zaklamp bijschijnen gaat het prima:
IMG_20180830_174632.jpg

Daaronder zitten aan weerszijde 2 moeren, dop nummer 10:
IMG_20180830_175755.jpg

Ten slotte nog een afdekkap instrumentenpaneel loshalen, zit geklemd om de 4 stuks moergaten, het plastic is flexibel, kon het er redelijk makkelijk verwijderen:
IMG_20180830_180050.jpg

Relais zit in het midden op een klem middels een rubber:
IMG_20180830_180932.jpg

Nieuwe relais:
IMG_20180830_181029.jpg

Stekker vastzetten:
IMG_20180830_181318.jpg

Rubber over de klem schuiven
IMG_20180830_181335.jpg

Zit weer vast, en werkt na een controle weer uitstekend.
IMG_20180830_181340.jpg

Video met het nieuwe relais.
 
Laatst bewerkt:
Bijna 84.000 km... holy Honda.

Ik ben benieuwd of de teller bij een ton doortelt of naar 0 springt.
 
Vraagje: wat voor olie gebruiken jullie voor de achteroverbrenging? Er gaan diverse topics over het type olie voor de achteroverbrenging. Vandaar mijn nieuwsgierigheid naar het olietype in combinatie met deze kilometerstanden.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een nieuwe richtingaanwijzer relais geplaatst bij 83898km. De originele begon bij 76300km te haperen. Soms blijft het lampje continue branden. Probleem opgelost met het nieuwe relais.

Goed bezig! Heeft Honda je al genomineerd;) prestatie hoor!

Waar heb je het relais vandaan? En hoe duur was die? Mijne blijft ook weleens hangen, dan doet richtingaanwijzer rechts het helemaal niet nl.
 
Net de 15 grams ali express rollen erin gezet. Nagewogen, niks op aan te merken! Rijd goed, laagtoeriger (zuiniger?) dan de 13,5 gram drpulleys denk ik.

En dat voor (bijna) de prijs van maksor zn verzendkosten.
 
Net de 15 grams ali express rollen erin gezet. Nagewogen, niks op aan te merken! Rijd goed, laagtoeriger (zuiniger?) dan de 13,5 gram drpulleys denk ik.

En dat voor (bijna) de prijs van maksor zn verzendkosten.
Maar je praat nu over rollen. Zijn die te vergelijken met de sliders van DrPulley?
 
Laatst bewerkt:
Merkte deze week dat de remlichtschakelaar van de voorrem alweer defect is, inmiddels al de 6de vervanging:
1. 15 maart 2013, niet origineel, 11.90 Euro
2. 04 nov 2013, niet origineel, 11.90 Euro
3. 20 juni 2014, niet origineel, marktplaats 7.50 Euro
4. 12 augustus 2014, origineel Honda
5. 29 juli 2016, origineel Honda (kostte 27 Euro, Goedhart Bodegraven).
6. 4 september 2018, origineel Honda (kostte 28.35 Euro, Goedhart Bodegraven)

Lijkt erop dat de originele schakelaar zo'n 2 jaar meegaat bij mijn PCX. Niet origineel gaat veel korter mee. Moet er wel bij zeggen dat door de weeks overdag de PCX buiten op de parkeerplaats staat geparkeerd waar weer en wind vrij spel hebben. 's Avonds staat de PCX droog onder de carport. De remlichtschakelaar van de achterrem is nog nooit vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Merkte deze week dat de remlichtschakelaar van de voorrem alweer defect is, inmiddels al de 6de vervanging:
1. 15 maart 2013, niet origineel, 11.90 Euro
2. 04 nov 2013, niet origineel, 11.90 Euro
3. 20 juni 2014, niet origineel, marktplaats 7.50 Euro
4. 12 augustus 2014, origineel Honda
5. 29 juli 2016, origineel Honda (kostte 27 Euro, Goedhart Bodegraven).
6. 4 september 2018, nog origineel kopen bij Goedhart...

Lijkt erop dat de originele schakelaar zo'n 2 jaar meegaat bij mijn PCX. Niet origineel gaat veel korter mee. Moet er wel bij zeggen dat door de weeks overdag de PCX buiten op de parkeerplaats staat geparkeerd waar weer en wind vrij spel hebben. 's Avonds staat de PCX droog onder de carport. De remlichtschakelaar van de achterrem is nog nooit vervangen.

Ik zou er wat silicone vet op smeren (buitenkant).
 
Wie heeft er ervaring met de tucano beenkleed op de pcx ( mocht iemand eentje hebben liggen hoor ik t graag)

Ik gebruik er al ruim 2 jaar eentje. Ideaal ding, tot 8 graden lekker in je spijkerbroek en bijna nooit een atte broek door de regen. Alleen jammer dat de zijkanten die opblaasbaar zijn en zorgen voor stevigheid snel lek gaan. Hierdoor gaat hij klapperen. Nu opgelost door een staaf erin te doen en vast te maken met tyrips.
 
@Jessedew; is dat een universeel type of is deze specifiek voor de pcx? Ik ben namelijk ook wel geïnteresseerd.
 
Merkte deze week dat de remlichtschakelaar van de voorrem alweer defect is, inmiddels al de 6de vervanging:
1. 15 maart 2013, niet origineel, 11.90 Euro
2. 04 nov 2013, niet origineel, 11.90 Euro
3. 20 juni 2014, niet origineel, marktplaats 7.50 Euro
4. 12 augustus 2014, origineel Honda
5. 29 juli 2016, origineel Honda (kostte 27 Euro, Goedhart Bodegraven).
6. 4 september 2018, nog origineel kopen bij Goedhart...

Lijkt erop dat de originele schakelaar zo'n 2 jaar meegaat bij mijn PCX. Niet origineel gaat veel korter mee. Moet er wel bij zeggen dat door de weeks overdag de PCX buiten op de parkeerplaats staat geparkeerd waar weer en wind vrij spel hebben. 's Avonds staat de PCX droog onder de carport. De remlichtschakelaar van de achterrem is nog nooit vervangen.

Probleem is de contact hoek in de schakelaar, deze contactvlakjes moeten evenwijdig aan elkaar lopen, dat doen ze niet. Even met tangetje/pincet bewegende contact bijbuigen. Nu wrijven de contactvlakjes afschuivend wat het contact corossievrij houd.
Ook contact vlak even licht schuren met polijstpapier.Daarna zelf geen last meer gehad, en ik versleet ze met bosjes (originele schakelaar). Na reparatie voorzichtig spaarzaam dichtlijmen met 10 sec lijm.
 
Ik gebruik er al ruim 2 jaar eentje. Ideaal ding, tot 8 graden lekker in je spijkerbroek en bijna nooit een atte broek door de regen. Alleen jammer dat de zijkanten die opblaasbaar zijn en zorgen voor stevigheid snel lek gaan. Hierdoor gaat hij klapperen. Nu opgelost door een staaf erin te doen en vast te maken met tyrips.

thx!

ik ga er ook eentje kopen denk ik. lijkt me ideaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan