Honda PCX 125/150 deel 5

Mooie PCX, frisse verschijning in het rode pak. Ga morgen op de PCX naar de beurs. Hoewel Honda en diverse
andere importeurs ontbreken, hoop ik deze nieuwste uitvoering wel live te kunnen aanschouwen.
Is wel een hoooog scherm. Mijn Givi scherm komt tot spiegelhoogte. Dit scherm komt daar nog een behoorlijk
stuk bovenuit. Zit je waarschijnlijk helemaal uit de wind.
 
Mooie foto's! Idd heel breed scherm ook vooral. Heb zelf het hoge givi scherm. Klappert wel een beetje bij hoge wind. Ben benieuwd hoe deze zich houdt bij harde wind. Lijkt me idd dusdanig groot dat je helemaal uit de wind zit, heb nu nog een opzet stukje erop.
 
Scherm is fantastisch. Helemaal uit de wind er zeer stevig, klappert helemaal niets.
Hoge Givi had ik ook en is vergeleken met dit Fabbri scherm een prul.
 
Vandaag met de PCX naar de beurs geweest. Wou in eerste instantie niet gaan, maar de weersvoorspellingen
waren perfect en zit op dit moment net even wat ruimer in de tijd.
M.b.v. Google maps en een navigatie-programma een route samengesteld vanuit de Kempen naar Utrecht met 0km snelweg.
Totaal 240km met 2x3 pondjes en veel dijkweggetjes.
Bij vertrek (08.15) was het nog behoorlijk fris, getuige ook de rijp op gazon en weilanden. Rustig doorrijdend, zonder pauzes maar wel met wat wachttijden
bij de pondjes, zijn we om ±1100hr in Utrecht aangekomen. De beurs zelf is niet meer helemaal mijn ding. Er ontbreken een aantal importeurs,
waaronder Honda. Ik had gehoopt dat de nieuwe Honda modellen bij de dealers zouden staan, maar heb geen PCX gevonden. Wel een Forza125.
Ook op de parkeerplaats een laag PCX gehalte.
Uiteindelijk met een setje zomerhandschoenen om 1500hr de terugreis weer gestart. Deze was perfect, weinig wind en een aangename temperatuur.
Het laatste half uur begon het wel flink af te koelen.
Ik hoef niet te vermelden dat de PCX zich perfect heeft gedragen. Zelf kreeg het laatste half uur last van zadelpijn. Dit kan ik de PCX niet helemaal
aanrekenen gezien de beperkte zituren zo aan het begin van het seizoen en de vele drempels die onze overheid
hier heeft neergeploft. Al met al een geslaagde dag.

20190214_092059.jpg
20190214_094430.jpg
20190214_154840.jpg
20190214_144924.jpg
Hieronder een kleine sfeerimpressie.
 
Vandaag met de PCX naar de beurs geweest. Wou in eerste instantie niet gaan, maar de weersvoorspellingen
waren perfect en zit op dit moment net even wat ruimer in de tijd.
M.b.v. Google maps en een navigatie-programma een route samengesteld vanuit de Kempen naar Utrecht met 0km snelweg.
Totaal 240km met 2x3 pondjes en veel dijkweggetjes.
Bij vertrek (08.15) was het nog behoorlijk fris, getuige ook de rijp op gazon en weilanden. Rustig doorrijdend, zonder pauzes maar wel met wat wachttijden
bij de pondjes, zijn we om ±1100hr in Utrecht aangekomen. De beurs zelf is niet meer helemaal mijn ding. Er ontbreken een aantal importeurs,
waaronder Honda. Ik had gehoopt dat de nieuwe Honda modellen bij de dealers zouden staan, maar heb geen PCX gevonden. Wel een Forza125.
Ook op de parkeerplaats een laag PCX gehalte.
Uiteindelijk met een setje zomerhandschoenen om 1500hr de terugreis weer gestart. Deze was perfect, weinig wind en een aangename temperatuur.
Het laatste half uur begon het wel flink af te koelen.
Ik hoef niet te vermelden dat de PCX zich perfect heeft gedragen. Zelf kreeg het laatste half uur last van zadelpijn. Dit kan ik de PCX niet helemaal
aanrekenen gezien de beperkte zituren zo aan het begin van het seizoen en de vele drempels die onze overheid
hier heeft neergeploft. Al met al een geslaagde dag.

Bekijk bijlage 1353943Bekijk bijlage 1353944Bekijk bijlage 1353945Bekijk bijlage 1353946Hieronder een kleine sfeerimpressie.

gisteren ook naar de beurs geweest. was weer meer van hetzelfde. altijd wel leuk, alleen na een uurtje heb ik het alweer gezien.
Ik weet niet hoe lang je bent, maar zit die hump niet in de weg om lekker te zitten?

Ik heb die van mij eraf gehaald en 2 stukken ronde skye pads er overheen geplakt. verschil van dag en nacht.
 
Na heel veel ellende mijn PCX wordt mijn volgende scooter naar alle waarschijnlijkheid geen Honda meer.

Ben wel gecharmeerd van nieuwe de X-max 300.

Ben nu bezig met mijn 5e PCX en heb nog nooit ook maar 1 probleem gehad.(afgezien van een voorband op mijn nieuwe die niet helemaal rond is:))
Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad.
De X-Max 300 heb ik ook een half jaar gehad en is een fantastische scooter,uiteraard qua prestaties niet te vergelijken met een PCXje.
Vorig jaar met dat ding een week in de Dolomieten rondgereden, in 1 woord geweldig!
Verbruik van 1:37 ,uiteraard niet zo snel als een gewone wegmotor maar alles went.
 
De lengte is 1.87. Heb echter geen last gehad van de hump. Wel van het zitvlees door het gebrek aan kilometers.
Bij mijn wegmotor (zonder hump) heb ik hetzelfde probleem.

Stond de X-max 300 niet op de beurs? Ik heb de zitpositie van de Nmax155 getest en daarnaast stond de
X-max-300. Moet zelf steeds wennen aan de vormgeving van de 300, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
 
Gisteren eens gaan kijken bij een PCX, deze gaf echter storing 29 aan (2xlangzaam knipperen, 9xsnel). Was mooi geprijsd maar de dealer (Motoport) kreeg de storing niet opgelost. Maar laten staan.... Wel echt een grappig ding voor in en rond de stad. Ga eens verder kijken :)
 
Laatst bewerkt:
Ben nu bezig met mijn 5e PCX en heb nog nooit ook maar 1 probleem gehad.(afgezien van een voorband op mijn nieuwe die niet helemaal rond is:))
Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad.
De X-Max 300 heb ik ook een half jaar gehad en is een fantastische scooter,uiteraard qua prestaties niet te vergelijken met een PCXje.
Vorig jaar met dat ding een week in de Dolomieten rondgereden, in 1 woord geweldig!
Verbruik van 1:37 ,uiteraard niet zo snel als een gewone wegmotor maar alles went.
Waarom heb je die xmax300 maar een half jaar gehad? Lijkt mij een heerlijke scooter. Hoe is de onderhoud interval?
 
Gisteren eens gaan kijken bij een PCX, deze gaf echter stroring 29 aan (2xlangzaam knipperen, 9xsnel). Was mooi geprijsd maar de dealer (Motoport) kreeg de storing niet opgelost. Maar laten staan.... Wel echt een grappig ding voor in en rond de stad. Ga eens verder kijken :)

Wijs besluit. Al vraag ik me toch ernstig af wat die storing is. Hier op het forum voor zover mij bekend niet voorbij gekomen. Over het algemeen op een zondag modelletje na, zijn die PCXjes gewoon erg betrouwbaar. Inmiddels al 40.000 km zonder problemen.
 
De lengte is 1.87. Heb echter geen last gehad van de hump. Wel van het zitvlees door het gebrek aan kilometers.
Bij mijn wegmotor (zonder hump) heb ik hetzelfde probleem.

Stond de X-max 300 niet op de beurs? Ik heb de zitpositie van de Nmax155 getest en daarnaast stond de
X-max-300. Moet zelf steeds wennen aan de vormgeving van de 300, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ik krijg altijd al na een uur last van mijn zitvlak. (terwijl ik toch heel de dag op kantoor zit, dus daar wel in getraind ben;) Daar komt bij dat ik dagelijks rijd. Vermoed toch dat dit aan de PCX ligt. Maargoed, rijd eigenlijk zelden langer dan 1,5 uur, dan ben ik er wel weer klaar mee.

Alhoewel met dit weer terug naar huis rijden was dan weer geen straf op de PCX.
 
Gisteren eens gaan kijken bij een PCX, deze gaf echter stroring 29 aan (2xlangzaam knipperen, 9xsnel). Was mooi geprijsd maar de dealer (Motoport) kreeg de storing niet opgelost. Maar laten staan.... Wel echt een grappig ding voor in en rond de stad. Ga eens verder kijken :)
@Jessedew: Hier op het forum voor zover mij bekend niet voorbij gekomen, echwel!


Uitleg Honda PCX 125/150 deel 5 iets met de 'idle air control valve' 😉 schuurde langs het frame, maakte sluiting..
 
Laatst bewerkt:
Idd, dat had ik ook gevonden. De dealer kreeg het echter (niet goedkoop??) opgelost.... Was een 150 uit 2015 met 21k km. In 2016 zijn er al een aantal zaken vervangen, daarna verschillende eigenaars.
 
Ben gister ook naar de beurs geweest , ga elk jaar op vrijdag , maar nu de importeurs hal eigenlijk voor de helft is uitgedund is het daar een stuk minder vind ik zelf , stond ruim opgesteld en met de 2 test ruimtes en Yamaha zoveel jaar race tentoonstelling krijg je die hal wel vol , was ook stuk rustiger in de hal dan anders .
Ben benieuwd voor volgend jaar .
 
Vandaag met de PCX naar de beurs geweest. Wou in eerste instantie niet gaan, maar de weersvoorspellingen
waren perfect en zit op dit moment net even wat ruimer in de tijd.
M.b.v. Google maps en een navigatie-programma een route samengesteld vanuit de Kempen naar Utrecht met 0km snelweg.
Totaal 240km met 2x3 pondjes en veel dijkweggetjes.
Bij vertrek (08.15) was het nog behoorlijk fris, getuige ook de rijp op gazon en weilanden. Rustig doorrijdend, zonder pauzes maar wel met wat wachttijden
bij de pondjes, zijn we om ±1100hr in Utrecht aangekomen. De beurs zelf is niet meer helemaal mijn ding. Er ontbreken een aantal importeurs,
waaronder Honda. Ik had gehoopt dat de nieuwe Honda modellen bij de dealers zouden staan, maar heb geen PCX gevonden. Wel een Forza125.
Ook op de parkeerplaats een laag PCX gehalte.
Uiteindelijk met een setje zomerhandschoenen om 1500hr de terugreis weer gestart. Deze was perfect, weinig wind en een aangename temperatuur.
Het laatste half uur begon het wel flink af te koelen.
Ik hoef niet te vermelden dat de PCX zich perfect heeft gedragen. Zelf kreeg het laatste half uur last van zadelpijn. Dit kan ik de PCX niet helemaal
aanrekenen gezien de beperkte zituren zo aan het begin van het seizoen en de vele drempels die onze overheid
hier heeft neergeploft. Al met al een geslaagde dag.

Bekijk bijlage 1353943Bekijk bijlage 1353944Bekijk bijlage 1353945Bekijk bijlage 1353946Hieronder een kleine sfeerimpressie.
Maar waar laat jij je setje zomerbanden als ik vragen mag , beetje dubbel gevouwen onder het zadel
 
Vorige week vrijdag ging mijn PCX125 in storing: de snelheidsmeter viel spontaan uit en het gele PGM-FI lampje ging branden. De PCX denkt vervolgens dat je stilstaat terwijl je toch rijdt. Als je het gas loslaat slaat na 3 seconden de motor af, de zuiger blijft wel in beweging omdat de koppeling nog niet los is vanwege de snelheid. Toen de PCX nieuw was heb ik precies dezelfde storing gehad en is toen onder garantie verholpen. Motoport heeft toen een zogenaamde VS sensor kabel vervangen. Mogelijk is deze kabel nu weer defect. De snelheidssensor zit bovenin bij de eindoverbrenging onder een plastic afdekkap (zie tekening in de link hieronder, nummer 6). Van hieruit gaat een kabel in het afdekkapje (nr 6) onder het luchtfilterhuis naar de hoofd kabelbundel bij het motorblok. Het is aardig wat werk om dat kabeltje te verwijderen. Het achterwiel zit namelijk in de weg bij schroefje nr. 9. De connector loskrijgen wordt ook nog een dingetje, erg weinig ruimte om mijn hand ertussen te krijgen. Klus voor morgen. Daarna op het werk dat kabeltje doormeten om te zien of er draadbreuk is. Het gaat om kabel nummer 5, zie Snelheidssensor tekening. Kabel bestelnummer,kost ongeveer €18, valt nog mee dus.
Als de snelheidssensor defect is, kost die incl o-ring zo'n €78 (nummer 8 en 19).
 
dat is die sensor die je ook moet verwijderen als je je eind overbrenging lagers gaat doen. ben benieuwd waar de connector van die sensor zit. kan je bij de dealer niet eens vragen of je em ohms kan doormeten. misschien dat ie een waarde aan moeten geven.
 
Ben gister ook naar de beurs geweest , ga elk jaar op vrijdag , maar nu de importeurs hal eigenlijk voor de helft is uitgedund is het daar een stuk minder vind ik zelf , stond ruim opgesteld en met de 2 test ruimtes en Yamaha zoveel jaar race tentoonstelling krijg je die hal wel vol , was ook stuk rustiger in de hal dan anders .
Ben benieuwd voor volgend jaar .
Ik had hetzelfde gevoel. Jammer dat de importeurs afhaken. Was deze keer meer een tussenstop van een toertocht dan een eindbestemming. Had verder het kaartje met wat korting online gevonden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan