Honda PCX 125/150 deel 5

Moet helaas mijn pcx 150 verkopen. Er is nu al 2 keer een poging gedaan om hem te jatten.
Heeft ongeveer ruim 4 jaar, onder de hoes, buiten gestaan zonder problemen, maar heeft nu blijkbaar de volle aandacht van het dieven gilde.
Een stalling is hier moeilijk te vinden en ik reed toch al niet veel meer.

Weet iemand een koper of waar je de pcx het best kan aanbieden?
Bwjr. 7/2014. 150 cc. Malossi vario. Bonnen van onderhoud aanwezig. Boekjes aanwezig. Onbeschadigd. Rijdt goed.

2x? Waar staat ie dan? Amsterdam?

Zuur man... ik zou em hier, marktplaats, facebook aanbieden. Ben je snel kwijt, aangezien ze em al 2 keer hebben willen jatten.
 
Vandaag weer een leuk ritje gemaakt met de pcx, naar de lekdreef in Averbode een ijsje gaan eten. Mijn pcx heeft nu 10700 km in 4 jaar en half gelopen :P Ben een mooi weer rijder.:P En de afgelopen 2 jaar heb ik zeer weinig gereden, wil deze zomer terug wat meer rijden met mijn leuke machine.
 
Zo zo,mijn eerste bijna 1000km achter de rug (910km) ,heb een gemmidelde van 47,2 kunnen uithalen ,enkel 3x getankt tot nu toe ongeveer 34 euro voor bijna 1000km !!!!! Heerlijk gewoon .
Verder heb ik geen enkele opmerking hij doet wat hij moet doen enkel vind ik dat ik nogal wat veel wind opvang ,tja,ik woon ook niet ver van de zee .... dus bij deze als hij binnen moet voor controle voor zijne eerste duizend km’s heb ik ook een hoge scherm besteld om te laten platsen .
 

Bijlagen

  • 6BE0EED6-E2FF-4FA6-A3B2-FD4D69D3FC1D.jpeg
    6BE0EED6-E2FF-4FA6-A3B2-FD4D69D3FC1D.jpeg
    27,3 KB · Weergaven: 16
  • 7E3B441F-6601-4CF0-B8B1-A7F5281AB82A.jpeg
    7E3B441F-6601-4CF0-B8B1-A7F5281AB82A.jpeg
    305,7 KB · Weergaven: 21
Ik zie dat je het nieuwe model pcx hebt @Razvan, wat is de topsnelheid van deze? De nieuwe pcx heeft 9 kw t.o.v. 8,6kw bij het vorige model. Heb zelf ook een Givi scherm liggen maar daar krijg ik een hoop gebulder van de wind op mijn hoofd dus gebruik ik maar het lage originele schermpje.
 
Dat is dan evenveel als mijn pcx van 2015, heb wel een J.Costa vario + uitlaat erop. Origineel reed mijn pcx maar max 104. Met het middelhoog Givi scherm ging hij 118, maar kan niet tegen dat gebulder tegen mijn kop.
 
Dat is dan evenveel als mijn pcx van 2015, heb wel een J.Costa vario + uitlaat erop. Origineel reed mijn pcx maar max 104. Met het middelhoog Givi scherm ging hij 118, maar kan niet tegen dat gebulder tegen mijn kop.
Nu ja,zoveel aan 110 zal ik ook niet rijden hoor .....enkel gebruiken voor naar werk te gaan en bij momenten gaan vissen ,was van plan om naar Frankrijk te gaan langs nationale wegen maar moet blijkbaar extra lessen bijdoen om buiten Belgie te mogen ,4 uuren zowat 700 euro dus eerst nog wat extra spaaren :)
 
Nu ja,zoveel aan 110 zal ik ook niet rijden hoor .....enkel gebruiken voor naar werk te gaan en bij momenten gaan vissen ,was van plan om naar Frankrijk te gaan langs nationale wegen maar moet blijkbaar extra lessen bijdoen om buiten Belgie te mogen ,4 uuren zowat 700 euro dus eerst nog wat extra spaaren :)

Maar om buiten België te mogen rijden nog 4 uur lessen , uhhhh wat is dit dan , mijn zoon heeft ook een 125 , is nu bezig voor code 80 maar die rijd al 2,5 jaar met ons mee hoor , Ardennen , Eifel , Duistland , Luxemburg , Frankrijk , ik heb er bij ons nog nooit van gehoord , enige wat ik weet is dat je met een 125 en A1 rijbewijs niet in Frankrijk op de tol wegen mag rijden .
Heb met de mijne nog nooit boven 80/90 gereden , rij alleen , maar op 50/60 en 80 wegen , woon/werk verkeer , dus de PCX heeft nog nooit een auto snelweg gezien mijn boordcomputer geeft een verbruik aan van 1.8 op de 100km , ben er wel happy mee met mijn PCX .
 
In België mag je met je B rijbewijs dus het auto rijbewijs met een 125 cc max 11kw rijden enkel binnen België. Als je buiten Belgie wil gaan moet je je motor rijbewijs gaan halen, die 4 uur rijschool is als je je auto rijbewijs na 2011 hebt gehaald en dan mag je ook niet buiten België rijden.
 
Deze week ben ik begonnen met wat onderhoud aan mijn PCX 125 ‘10.

Na succesvol het luchtfilter, de bougie en de olie te hebben vervangen was het vandaag tijd voor de riem en de vario.

Ik heb een Bando riem besteld, de Dr Pulley vario en 14 gr sliders, uiteraard ook van Dr Pulley.
In de doos bij de vario zat een plaatje/spacer/washer. Deze heb ik niet gebruikt.
Bij een proefrit kwam ik met wat wind tegen niet boven de 80 op de teller, de andere kant op liep de Honda echter netjes door tot 100+.
Bij het wegrijden lijkt hij echter ook even op gang te moeten komen (alsof je weg rijdt in de 2).

Nu ga ik morgen weer even het een en ander loshalen en controleren, en ik denk dat ik die spacer nog moet plaatsen. Google geeft echter verschillende verhalen, de ene zegt tussen de twee poelie helften in (dus waar de riem zit denk ik dan), terwijl de andere zegt tussen de nieuwe poelie en de krukas...

De reden dat ik voor 14 gr ben gegaan is dat ik hier meerdere positieve verhalen las, en mijn woon-werk redelijk wat snelweg ziet (100 km/u).

Iemand een idee met betrekking tot die spacer/washer?
 
Ben van plan om mijn Pcx in te ruilen voor een Sym Joymax-Z, ik krijg na 30 km te rijden een zere kont en pijnlijke benen en de Joymax-Z is een maxi scooter met wat meer comfort en toch nog betaalbaar, 3899 euro hier in België.
1407962
 
Zo, vrijdag neem ik afscheid van de pcx en dan komt er een nieuwe Joymax-Z in de plaats. :) Nog een gelukje, waar ik de Joymax-Z gekocht heb kwam hij nieuw 3675 euro i.p.v. de officiele prijs van 3899 euro.
 
Zo, vrijdag neem ik afscheid van de pcx en dan komt er een nieuwe Joymax-Z in de plaats. :) Nog een gelukje, waar ik de Joymax-Z gekocht heb kwam hij nieuw 3675 euro i.p.v. de officiele prijs van 3899 euro.

Wat voor CC uitvoering? 125-150?
 
Zo ik heb de licht update ook laten uitvoeren (de terugroep actie) nog bedankt voor het delen hier!

Was volgens mij niet veel werk (moest een uur wachten, maar ze zijn volgens mij nog geen 3 kwartier bezig geweest.)

De monteur kon natuurlijk niets over het onderhoud van mijn PCX vinden in hun systeem, want hij wordt onderhouden bij een bromfietsdealer, dus die vroeg zich af of er uberhaupt wel onderhoud plaatsvond.

Maar hij constateerde dus dat het balhoofdlager vervangen zou moeten worden?

Mensen ervaring mee? En wat kost dat grapje? Kan het kwaad daarmee door te rijden? Ik merk niet echt heel veel rare dingen met rijden.
 
Bij mijn neef zijn PCX zat het lager te vast. (PCX was toen nog vrij nieuw). Hierdoor lijkt het alsof het stuur arreteerstanden heeft. Wij hebben het lager wat losser gezet en probleem was opgelost.
 
ga ik dat eens laten doen bij een volgende beurt. vanmorgen bleef het gas ook weer hangen, dus moet ik toch iedere x even vragen om de gaskabel te olien, dan blijft het vaak wel een paar duizend km weg.
 
Ik kwam in Winschoten, op de voor lokale bevolking wel bekende klote rotonde richting de snelweg, een pcx tegen, ook een 150cc volgens mij. Fatsoenlijk in de motor kleding, ik zie op scootertjes wel eens anders.... Maar hij sloot "netjes" aan in de rij. Ik hield het geen 10 seconden vol en ben snel zoveel mogelijk auto's voorbij gestoken.

Iemand van hier?

Doet iedereen dit? Ik rijd bij een beetje file al zo snel mogelijk overal tussendoor. Links of rechts boeit me niet al ga ik rechts een stuk rustiger voorbij. Ik vind het juist 1 van de grootste voordelen van de pcx, het vlotte op lage snelheid en de wendbaarheid.
 
Ik kwam in Winschoten, op de voor lokale bevolking wel bekende klote rotonde richting de snelweg, een pcx tegen, ook een 150cc volgens mij. Fatsoenlijk in de motor kleding, ik zie op scootertjes wel eens anders.... Maar hij sloot "netjes" aan in de rij. Ik hield het geen 10 seconden vol en ben snel zoveel mogelijk auto's voorbij gestoken.

Iemand van hier?

Doet iedereen dit? Ik rijd bij een beetje file al zo snel mogelijk overal tussendoor. Links of rechts boeit me niet al ga ik rechts een stuk rustiger voorbij. Ik vind het juist 1 van de grootste voordelen van de pcx, het vlotte op lage snelheid en de wendbaarheid.

Al staat er 1 auto, ga ik er nog voor staan. En files helemaal.
 
Ik kwam in Winschoten, op de voor lokale bevolking wel bekende klote rotonde richting de snelweg, een pcx tegen, ook een 150cc volgens mij. Fatsoenlijk in de motor kleding, ik zie op scootertjes wel eens anders.... Maar hij sloot "netjes" aan in de rij. Ik hield het geen 10 seconden vol en ben snel zoveel mogelijk auto's voorbij gestoken.

Iemand van hier?

Doet iedereen dit? Ik rijd bij een beetje file al zo snel mogelijk overal tussendoor. Links of rechts boeit me niet al ga ik rechts een stuk rustiger voorbij. Ik vind het juist 1 van de grootste voordelen van de pcx, het vlotte op lage snelheid en de wendbaarheid.

Rondom Arnhem/Nijmegen is het momenteel drama qua wegen... met de auto zou ik er ruim 1,5 - 2 uur over doen, dus ik pak deze maanden lekker de PCX naar het werk. Op de A325 is de linkerbaan afgesloten en er staan van die rood witte palen. Aangezien iedereen volgens mij zo dicht mogelijk tegen die palen al wil staan in zn auto, ga ik er maar over het afgesloten gedeelte langs.

Verder ligt het er een beetje aan of ik vooraan ga staan. Rij ik de snelweg op en ik zie dat die ene auto voor me veel sneller is dan ga ik er rustig achter staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan