Honda PCX 125/150 deel 5

Voor de 39mm moer heb ik een grote bahco gekocht. Voor het juiste aandraaimoment gebruik ik een kofferweger (tot 20kg) die haaks op de bahco op het einde van steel wordt vastgehaakt.
Ik zie dat Alie express sleutel ook 2 pennen heeft. Passen deze in de voorste vario?

Zal vast goed kunnen. Niet geprobeerd, ik heb daar een andere tool van ali voor. Universele koppelingshouder.
 
Klopt het dat dit bandjes die fabrieks af eropzitten zo glad zijn in de regen?
Lag al bijna verschillende keren op mijn snuffert
Iemand een linkje naar fatsoenlijke banden?
Thanks
 
Klopt het dat dit bandjes die fabrieks af eropzitten zo glad zijn in de regen?
Lag al bijna verschillende keren op mijn snuffert
Iemand een linkje naar fatsoenlijke banden?
Thanks

Op mijn X max 300 zitten michelin city grip, en ik heb er ook last van in de regen.
 
De bougie is niet het probleem van mijn pcx. Het inhouden en het inhoudend geluid, zou het ook veroorzaakt kunnen worden door de riem?

Mijne is nog origineel en 22k km oud. Riem vertoont zelf geen slijtagesporen, maar wellicht toch te slap nu? Ik blijf het raar vinden waarom hij ineens zo raar doet.

 
De bougie is niet het probleem van mijn pcx. Het inhouden en het inhoudend geluid, zou het ook veroorzaakt kunnen worden door de riem?

Mijne is nog origineel en 22k km oud. Riem vertoont zelf geen slijtagesporen, maar wellicht toch te slap nu? Ik blijf het raar vinden waarom hij ineens zo raar doet.


Boekje zegt met 24k vervangen. Dus hij zit er wel aan te komen. Aangezien ie toch vervangen moet worden zou dat mn volgende uitsluitsel worden.
 
Boekje zegt met 24k vervangen. Dus hij zit er wel aan te komen. Aangezien ie toch vervangen moet worden zou dat mn volgende uitsluitsel worden.
Ik heb hem dus met iets meer dan 24k vervangen maar heb mijn snelheid niet weer terug, nog steeds max 103/110...
Maar je hebt in deze gelijk, het is een simpele stap om weer wat uit te sluiten en erg duur is een riem niet.
 
Boekje zegt met 24k vervangen. Dus hij zit er wel aan te komen. Aangezien ie toch vervangen moet worden zou dat mn volgende uitsluitsel worden.
Ik heb hem dus met iets meer dan 24k vervangen maar heb mijn snelheid niet weer terug, nog steeds max 103/110...
Maar je hebt in deze gelijk, het is een simpele stap om weer wat uit te sluiten en erg duur is een riem niet.

Nee je verwacht dat zo’n plotseling ontstaan probleem niet door een geleidelijk slijtende riem ontstaat.

Maar je weet het nooit.
 
Nee je verwacht dat zo’n plotseling ontstaan probleem niet door een geleidelijk slijtende riem ontstaat.

Maar je weet het nooit.
Mijn probleem is niet echt een probleem, die laatste 5km/h gebruik ik toch al niet veel. En het is niet plots ontstaan bij mij maar daar heeft @Bromgek niet zoveel aan...
 
Ik zie de bui al hangen als ik de pcx naar een zaak moet brengen. :+ Dus alle dingen die ik zelf al kan nalopen doe ik dan ook.
 
Ik zie de bui al hangen als ik de pcx naar een zaak moet brengen. :+ Dus alle dingen die ik zelf al kan nalopen doe ik dan ook.

Dat vertik ik. Sowieso is alles al gebeurd bij iemand anders op internet. Alles is te maken (welliswaar met investering in speciaal gereedschap). En alles is te leren.

Het duurt alleen altijd eventjes.
 
Ik heb jouw filmpje vergeleken met een ander PCX filmpje.


Het lijkt alsof de riem bij jouw PCX net wat hoger loopt op de voorste pulley, misschien veroorzaakt omdat de achterste pulley niet ver genoeg uit elkaar gaat.
Zou ook optisch bedrog kunnen zijn.
Ik heb het nooit gecontroleerd, maar denk dat bij stationair draaien de beide pulley helften van de voorste pulley ter plaatse van de as tegen elkaar moet komen.
 
Het vet dat ik gebruikt heb voor de schuif/draaibus in de koppeling is Shell Gadus S2V100 3.
 
Ik heb jouw filmpje vergeleken met een ander PCX filmpje.


Het lijkt alsof de riem bij jouw PCX net wat hoger loopt op de voorste pulley, misschien veroorzaakt omdat de achterste pulley niet ver genoeg uit elkaar gaat.
Zou ook optisch bedrog kunnen zijn.
Ik heb het nooit gecontroleerd, maar denk dat bij stationair draaien de beide pulley helften van de voorste pulley ter plaatse van de as tegen elkaar moet komen.

Ik ga de koppeling en de vario sowieso nog eens loshalen, omdat ik laatst de lagers van de koppeling heb vervangen. Heb daarna 500km gereden tot hij raar ging doen.
 
Je moet de schuif/draaibus van de koppeling demonteren. Hiervan heb ik 2x het vet moeten vervangen. Deze bus zorgt voor de axiale verplaatsing van de pulley.
 
De Honda rijdt weer als normaal. Ik heb de vario en koppeling losgehaald, maar kon niks geks ontdekken..

Wel heb ik het setje sliders dat ik via Ali had besteld weer verwisseld met de originele rollers.

Of het daar aan ligt ,geen idee. Hij rijd wel weer zoals het hoort nu.
 
De Honda rijdt weer als normaal. Ik heb de vario en koppeling losgehaald, maar kon niks geks ontdekken..

Wel heb ik het setje sliders dat ik via Ali had besteld weer verwisseld met de originele rollers.

Of het daar aan ligt ,geen idee. Hij rijd wel weer zoals het hoort nu.

Dan zou dat het misschien kunnen zijn. Ik heb 15 grams ali rollen (zelfde vorm als dr pulley) maar merk geen rare dingen.
 
Klopt het dat dit bandjes die fabrieks af eropzitten zo glad zijn in de regen?
Lag al bijna verschillende keren op mijn snuffert
Iemand een linkje naar fatsoenlijke banden?
Thanks

Watvoor banden heb je nu erom? Indien IRC banden zeer zeker vervangen ja.

Ik rijd zelf heel het jaar door op Heidenau K66 winterbanden, o.a via autobandenmarkt.nl of bandenleader. Achterband gaat ongeveer 12.000 km mee en de voorband minstens het dubbele.
 
Na al veel uren lezen hier een tijd geleden ook een pcx gekocht. Ondertussen gaat hij al binnen voor zijn 1000km beurt. Wat een geweldige scooter is dit ☝️😃
 

Bijlagen

  • 20190725_173405.jpg
    20190725_173405.jpg
    245,7 KB · Weergaven: 13
Een mooie gemmidelde uithaald uit mijn pcx !! Snelheid tussen 50 en 70km/h met een verbruik gemmidelde van 50,9 en ik heb nog 2 lijntjes tegen dat mijn tank leeg is !!
 

Bijlagen

  • BD93D432-A949-4B0D-AF8D-2CF45D3AA6A0.jpeg
    BD93D432-A949-4B0D-AF8D-2CF45D3AA6A0.jpeg
    97,2 KB · Weergaven: 13
Dat vertik ik. Sowieso is alles al gebeurd bij iemand anders op internet. Alles is te maken (welliswaar met investering in speciaal gereedschap). En alles is te leren.

Het duurt alleen altijd eventjes.

In preciepe is alles zelf te doen maar ik heb hem voor zijn 4000km beurt naar de dealer gebracht ook omdat de klepjes gedaan moesten worden, was minimaal dat ze verseld moesten worden maar aan kleppen stellen daar begin ik niet aan .
 
Een mooie gemmidelde uithaald uit mijn pcx !! Snelheid tussen 50 en 70km/h met een verbruik gemmidelde van 50,9 en ik heb nog 2 lijntjes tegen dat mijn tank leeg is !!
Super he dat verbruik , ik rij zelf ook op 50 , 60 en stukje 80 wegen als woon / werk maar verbruik van 1.7 a 1.8 op de 100km , ja daar word je vrolijk van .
 
Na al veel uren lezen hier een tijd geleden ook een pcx gekocht. Ondertussen gaat hij al binnen voor zijn 1000km beurt. Wat een geweldige scooter is dit ☝😃
Veel rij genot maar dat gaat vast goed komen , fijne en handelbare scooter is dit .
 
  • Leuk
Waarderingen: KePa
In preciepe is alles zelf te doen maar ik heb hem voor zijn 4000km beurt naar de dealer gebracht ook omdat de klepjes gedaan moesten worden, was minimaal dat ze verseld moesten worden maar aan kleppen stellen daar begin ik niet aan .
Doordat het niet met klep stel plaatjes werkt vind ik het prima te doen. Op het plastic verwijderen na dan |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan